[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    De volgende poorten openen: 80, 443, 3074, 3478, 3479, 3658, 5223.
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je zou sowieso, zoals Orange aangaf, inderdaad eens met portforwarding (geen UPnP dan) kunnen proberen in de hoop dat hij dit niet reset. Of anders toch eens nakijken dat je de allerlaatste firmware versie hebt van je router (als je die bij Zyxel zelf kan/mag updaten tenminste).
    Lukt dat alles nog niet kan je ook nog eens proberen je xbox in DMZ te zetten (ook weer geen manuele portforwards of UPnP dan best).
     
  3. JHdD

    JHdD Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een Zyxell router/modem en ik had hetzelfde probleem. Wat je moet doen is op de pc's in het netwerk in msconfig de service SDDP Discovery uitzetten en dan je modem resetten. Dat is wat bij mij werkte.
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ah inderdaad JHdD, het blijkt dat die SSDP service inderdaad bij die Zyxel een probleem kan opleveren. Normaal zorgt die service voor het ontdekken van UPnP apparaten, maar daar loopt dus blijkbaar iets mis in die samenwerking.

    Start > Run > "msconfig" > Services tab & daar de service uitzetten. Reboot vervolgens je modem/router/pc. Het kan dan wel zijn dat UPnP niet meer (goed) werkt op je PC (bv. bij belang bij sommige torrent applicaties en dergelijke)...
     
  5. gestoordi

    gestoordi Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0


    oke ik heb dus ook zon probleem:
    ik heb net cod modern warfare 2 gekocht dus ik douw hem in me xbox maar i kwas net bezig om uit een party te gaan en net op het moment dat ik op B drukte kwam er in het scherm zon pop-up van er is een update beschikbaar voor deze game wil je hem installeren?
    maar zoals ik zei ik drukte net op B dus hij ging meteen weer weg.
    ik start het spel opnieuw op en hij zegt ineens disconnected from xbox live.
    en paar tellen erna vraagt hij weer om die update ik zeg ja: zegt hij weer je bent disconnected. nou snap ik het niet meer als hij me automatisch uitlogt hoe kan ik dan ooit die update installeren???:mad::mad:
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hm er moet toch op een of andere manier iets bugged geweest zijn met het (niet) installeren van die update lijkt me..

    Ga eens naar system settings > memory > je HDD en dan cache clearen. Dit erased normaal (al) je game updates. Dus de volgende keer dat je een spel met update beschikbaar wil spelen zal je die moeten downloaden, maar zo krijg je alvast normaal ook de optie om opnieuw de MW2 patch te downloaden/installeren..

    Ps; als je in het dashboard gewoon blijft, of een ander spel op xbox live speelt, valt je verbinding toch niet weg neem ik aan?
     
  7. Krasota

    Krasota Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik had een open connection gister, maar vandaag met precies dezelfde instellingen is het weer strict
    Welke provider?: Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Nou ja, mijn draadloos internet is vol aan het werk

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Motorola
    Modem type?: SBV en nog iets ik weet dat niet precies maar een standaard router gekregen van provider
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Ja
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Die staan mooi uit

    Router

    Welk merk router heb je?: Digiconnect
    Welk router type?: w328
    Welke firmware?: 1.25
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ICS

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT staat op strict
    Wat heb je geprobeerd?: Geforward wat dus zelfs lukte maar wat vandaag weer verdween
    Waar stopt de test?: Dat gele bordje
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Waardeloos, restart router en al die dingen bij geel bordje

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: STRICT
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat gebruik je DMZ , UPnP of heb je poorten open gezet ??

    De UPnP kan je activeren in het menu (router) bij NAT > UPnP !!
     
  9. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Is het mogelijk 3 xboxen te linken?
    Zo ja hoe?
     
  10. Krasota

    Krasota Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik geen DMZ en Upnp is altijd enabled. De firewalls op mijn computer zijn open en het forwarde van 3074 lukte ook, alleen vandaag is het gewoon weer strict
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar je maakt gebruik van ICS? Heb je iets op je pc veranderd en werkte het vroeger wel gewoon? Maak je gebruik van ICS op je desktop pc en dan zo via ethernet naar je xbox 360 of wireless naar je pc, indien zo kan je al beter een netwerk bridge maken tussen je wireless verbinding van de laptop/pc en lan verbinding naar de xbox 360.

    Bedoel je voor system link play? Of voor op xbox live op hetzelfde netwerk?
     
  12. Krasota

    Krasota Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou het is echt heel raar. Ik gebruik ICS . Ik stopte gisteravond met spelen MW2 met NAT Open ik had het ook pas gister op open gekregen. En toen ik vandaag door wilde gaan, stond het weer op strict. Oftewel : Het enige dat ik heb gedaan tussen die 2 tijdstippen is wat huiswerk verzenden op hotmail en toch is er iets gebeurt blijkbaar. Maar de vraag is wat en waarom?
     
  13. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Heb je al eens nagekeken of ICS toch nog steeds aanstaat? En gebruik je wireless en dan ethernet, anders is bridging een betere oplossing normaal.

    Heb je eerst al eens je modem, router & PC herstart? Je modem en router best even een minuutje laten uitstaan.
     
  14. Krasota

    Krasota Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja ik heb geen probleem met niet kunnen verbinden, het is puur de NAT. Ik had al eens een bridge gemaakt en.. dat veranderde het niet , alles al herstart uit laten staan en al die standaard procedures.

    Bij netwerken zie ik wel dat mijn xbox steeds van port verandert. Hoe kan je dit tegen gaan? Soms is hij 3074 en soms een random getal zoals 42345 bijvoorbeeld en ik weet niet eens of die port er wel is.
     
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hm dus soms is hij gewoon open met UPnP, en dan weer niet? Je zal toch ook geen probleem hebben met de SSDP discovery service zeker. Het geeft soms problemen bij de Zyxel modem/router blijkbaar, maar misschien loopt ermee ook iets fout met je ICS. Probeer de service eens even uit te zetten en je modem/router en PC te herstarten nadien.

    Start > Run > "msconfig" > Services tab & daar de service uitzetten. Reboot vervolgens je modem/router/pc. Het kan dan wel zijn dat UPnP niet meer (goed) werkt op je PC (bv. bij belang bij sommige torrent applicaties en dergelijke)...
     
  16. Krasota

    Krasota Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    rebooten al vaak gedaan. Weet jij hoe je de verbinding door 1 port kan laten gaan misschien? Of anders hoe ik NAT gewoon uitzet
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    NAT kan je niet uitzetten. Het zorgt ervoor dat er communicatie mogelijk is tussen andere personen en jouw xbox 360 door de verschillende poorten. Technisch is dit niet echt correct, maar het geeft een idee. In elk geval, als je UPnP hebt aanstaan dan zou je router normaal gezien al het poortverkeer zelf moeten regelen dat de netwerkapparaten (zoals je xbox 360) vereisen.
    Het poortprobleem is misschien omdat die al in gebruik is, in elk geval zou UPnP dit gewoon moeten regelen.

    Nu dit gebeurt blijkbaar niet goed aangezien je soms wel een open en dan weer een moderate NAT hebt. Maar heb je al eens geprobeerd, zie m'n vorige post, om de SSDP discovery service uit te zetten op je pc?
     
  18. Krasota

    Krasota Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Strict NAT en dat was alleen open na het moment dat ik het had ingesteld. Dus ik had het ingesteld en even gespeeld en toen ik weg ging was het weer veranderd
     
  19. Krasota

    Krasota Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is dus maar 1 keer gelukt in totaal en toen ik het uitzette is er dus iets veranderd waardoor het niet werkt voor de rest altijd al NAT strict
     
  20. Krasota

    Krasota Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat met SSDP Discovery hielp jammer genoeg niet
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina