1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smütn =)

    Smütn =) GT: Smutzig

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    NAT & DHCP uitschakelen op de sitecom gaat wel (=2e apparaat), maar zoals je hier omschrijft:

    is dit eigenlijk het tegenovergestelde..

    Misschien even voor de duidelijkheid:

    Internet komt binnen op ISRA punt, gaat naar copperjet (Alice meuk), gaat dan naar LAN-ingang (dus niet in de WAN ingang) van de sitecom en vanaf daar wordt ie verdeelt dmv kabels naar PC, XBox360 en laptop.

    Als waardes heb ik dus eerdergenoemde ingevuld.

    We komen verder, maar zijn er nog niet helemaal.. Nogmaals dank voor je adviezen, maar alle tips zijn nog welkom.
     
  2. Loopy463

    Loopy463 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die stappen precies gevolgd, maar hij geeft nog steeds aan: "Can't connect to hardware using a static IP adress"

    Ik heb precies die stappen gevolgd en de IP van allebei de verbinding (draadloos en LAN die met Xbox in verbinding staat) static gemaakt.
    Ik heb allebei de IP's geprobeerd op Xbox en het lukte niet.
    Welke IP moet ik gebruiken? Die van mijn draadloos netwerk of van die LAN Kabel die in verbinding staat met de xbox en mijn computer?
     
  3. Smütn =)

    Smütn =) GT: Smutzig

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet vervelend bedoeld hoor, maar neem nou eens de moeite om net als de meeste hier al hebben gedaan even de voorgaande pagina's van dit topic door te nemen. Hierin ben ik het antwoord op je vraag al meerder keren tegen gekomen..

    Statisch IP = Vast IP
    Bij port forwarding gebruik je het statische IP wat je op je XBox hebt ingevoerd bij network settings. De DNS Servers kun je bij je provider opvragen.

    Ik ga denk ik een eigen topicje openen, want mijn probleem is al een stuk specifieker te benoemen dan eerder en ik vind het vervelend anderen in de weg te zitten en om te merken dat er voordat er een antwoord is alweer 4 nieuwe vragen staan. Misschien een tip om afhankelijk van je apparatuur een topic te starten. Zo komen er geen linksys gebruiksaanwijzingen te staan in het topic waar mensen met een sitecom o.i.d. zitten. Helaas is het Alice forum echt ruk, anders zou ik daar alleen posten..
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als we voor elke router en modem een aparte thread moeten openen , dan zie je door de vele routers en modems het internet niet meer.

    Experia , Alice en Telfort gebruikers zullen altijd problemen houden.
    Dit omdat de helpdesk totaal geen verstand hebben van routers en online gamen.
     
  5. Smütn =)

    Smütn =) GT: Smutzig

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Das ook weer zo ja.. Heb jij dan geen gouden tip?:p
     
  6. pompierke

    pompierke Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis veel miserie, da weet ik. ké mijn console al 14 dagen en nog geen één keer deftig kunnen spelen. verbinding verbroken door mijn NAT die op Moderate staat. heb al alles geprobeerd via de site van Portforward en naar mijn router geweest, vervolgens Xbox 360 Live en de stappen gevolgd. nog altijd hetzelfde liedje. Misschien ergens nog een domme instelling vergeten zeker of zoiets?? grts.
     
  7. Smütn =)

    Smütn =) GT: Smutzig

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    post even het antwoordformulier van pag. 1 met jouw gegevens..
     
  8. pompierke

    pompierke Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem is dat ik mijn NAT niet op Open krijg. heb al geprobeerd met behulp van de site: Port forwarding.com, daar staat mijn router/modem in. heb instructies gevolgd: geen resultaat. heb IP adressen veranderd, ook geen resultaat. pff, het is ver van plezant.
    mijn router/modem is een: Phillips SNA 6600/18 die staat er nochtans in op de site.
    Toch moet het kunnen lukken aangezien hij op die site staat van www.portforward.com
    Zou het probleem niet bij mijn ip-adres liggen??
     
  9. Loopy463

    Loopy463 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat ik echt geen verstand hebt van dit soort zaken.
    Kan iemand mij helpen via MSN of Teamviewer (kan je op elkaars beeld kijken en helpen).
    Dat zou echt geweldig zijn

    Dit heb ik tot nu toe gedaan:

    - Mijn draadloos netwerk IP static gemaakt
    - Mijn LAN-kabel netwerk IP static gemaakt
    - Mijn Xbox IP static gemaakt
    - Ports geforward op draadloos netwerk
    - DHPC ofzo aangevinkt
    - UPNP ofzo aangevinkt

    Wat moet ik nu doen?
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2009
  10. Smütn =)

    Smütn =) GT: Smutzig

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Post anders even een overzichtje zoals ik op de vorige pagina deed, misschien brengt dat extra info. Ik weet het ook niet zo goed hoor, anders had ik je het antwoord wel gegeven natuurlijk.
     
  11. Loopy463

    Loopy463 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik heb 2 netwerkverbindingen:

    [​IMG]

    Hebben allebei een statisch IP 192.168.1.72 (draadloos) en 192.168.0.1 (LAN)
    Die LAN is de verbinding tussen mijn xbox en mijn computer.
    Ik heb mijn ports in mijn firewall en mijn draadloze netwerk open gezet.
    Ik heb op de Xbox de static IP 192.168.1.69 gegeven en netjes alle subnetmasker en DNS servers ingevuld.
    UPNP en DCHP staan aangevinkt.
    Mijn netwerkkabel krijgt wel verbinding maar krijgt 0 paketten binnen.
    Mijn NAT type is strict en mijn Router is de KPN Experia Box.
    Kreeg vroeger wel verbinding met Xbox Live maar nu helemaal niet meer, ook al zet ik alles terug krijg ik nog steeds geen verbinding. Hij geeft aan: "Can't connect to hardware using a static IP adres" en soms zelfs dat hij helemaal geen IP kan vinden.

    edit: Mijn connectie doet het opeens weer wel, hij ontvangt nu 500.000 paketten en verzend 1.000.000 paketten, dit heb ik nog nooit gehad.. zou me NAT opeens op open staan?
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm hoe heb je je xbox aangesloten .. kan je het formulier van de start pagina invullen?
     
  13. Smütn =)

    Smütn =) GT: Smutzig

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    3e keer dat dit je gevraagd word...
     
  14. dylankieft

    dylankieft Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: ik kan niet online met gow2 (soms wel)
    Ik heb als ik gow2 speel strict firewall
    Welke provider?: ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ik weet niet precies denk kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?: sitecom
    Modem type?: ....
    USB/ Ethernet?: ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: windows

    Router

    Welk merk router heb je?: sitecom
    Welk router type?: wl-173
    Welke firmware?: 1.28
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: strict firewall
    Wat heb je geprobeerd?: router uit aan gezet dan is het een uurtje weg maar dan komt het weer terug
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): niks

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2009
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  16. rem010

    rem010 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

    Long time reader, first time poster dus ik hoop dat ik deze vraag in het juiste topic stel. Here we go:

    Het Probleem Xbox360 disconnect elke 20 minuten

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:Sinds ik vanaf gisteren een Xbox360 Wireless Network Adapter gebruik ipv een bedrade aansluiting disconnect ik na +/- 20 minuten. Voorheen bedraad nooit een probleem gehad.
    Welke provider?:Telfort
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Zyxel
    Modem type?:P2602HW-D1A
    USB/ Ethernet?:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:??? Sorry voor dit Noob-antwoord, maar zou het niet weten. Aan de Zyxel hangen draadloos nog twee andere computers: een laptop en een vaste computer.
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Geen firewall, ook op de Zyxel heb ik bij general firewall-instellingen 'active firewall' niet aangevinkt. WAN to LAN en LAN to WAN staan beiden op permit.

    Router

    Welk merk router heb je?:Zyxel
    Welk router type?:P2602HW-D1A
    Welke firmware?:3.40(AJZ.4)
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:draadloos

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:Bij aansluiten Wireless Network Adapter geen foutmelding, ook testen van verbinding geeft bij standaard instellingen geen fout. Na 20 minuten wordt Xbox Live-verbinding echter verbroken. Bij toewijzen static IP aan xbox is NAT moderate.
    Wat heb je geprobeerd?:Xbox een static IP gegeven en in online modemconfiguratie poorten 88 en 3074 open proberen te zetten. Bij het toevoegen van poort 3074 krijg ik echter een internal error.... Het lukt dus alleen om port 88 aan port forwarding toe te voegen (?) Ook UPnP aan-/afvinken biedt geen uitkomst.
    Waar stopt de test?:In geval van een static IP bij de laatste stap. Bij de standaard ( automatic ) instellingen gaat de test gewoon goed.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):Modem aan/uit. Hierna nogsteeds moderate NAT.

    Om dit lange verhaal kort samen te vatten:
    -Bij het aansluiten van de Wireless Network Adapter en het gebruik van de standaard instellingen van zowel de Xbox360 als Zyxel wordt de netwerktest goed doorlopen. ( NAT is dan dus open lijkt me. ) Ik kan dan ook gewoon op XBL spelen en praten. Na 20 minuten ben ik echter opeens disconnected van XBL.
    -Wil ik om dit probleem op te lossen ( overigens aan de hand van de info op portforward.com ) poorten 88 en 3074 openzetten naar mijn xbox-IP, dan lukt dit niet voor poort 3074, ik krijg dan een internal error.

    Nu uiteraard de magische vraag: Wie heeft er een oplossing? Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik nog meer kan proberen. Aan de signaalsterkte ligt het niet, deze is bij de standaard-test helemaal vol. Xbox bevindt zich ook slechts 5 meter van Zyxel. Misschien moet ik de MAC-adressen ( van Xbox en mijn overige twee computers ) aan het MAC-filter toevoegen? I have no f... clue :confused:

    Alvast bedankt voor jullie reacties, ben er gisteren de hele dag mee bezig geweest maar zonder resultaat.. Ik hoop voldoende informatie gegeven te hebben. Jullie hulp is zeer welkom :thumbs:

    Vriendelijke groeten,

    Remco
     
  17. dylankieft

    dylankieft Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Heee Melbuuln.
    Bedankt voor de hulp;)
    Maar als ik op die site komt waar moet ik dan op klikken?
    Heb vandaag 6 uur op google lopen zoeken maar niks helpt.
    Ik heb op Xbox live 360 geklikt maar ik weet niet of dat goed is.
    Stel dat is goed moet ik dan gewoon al die instellingen doen en klaar is kees.
    Maar het rare is soms kan ik wel online en soms niet.
    Ieder geval super bedankt allemaal.
    Dylan
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet je instellingen overnemen van Xbox Live 360.
    Nadat de instellingen hebt weg gesaved moet de router even opnieuw opstarten.
     
  19. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Een aantal vraagjes;

    1. Als ik mijn router opnieuw instel moet ik dan kiezen voor statisch of dynamisch? (Ik heb een Sweex router met Ziggo als internet)

    2. Moet ik iets aan mijn xbox instellingen doen of gewoon op automatisch laten staan?

    3. Wat is DMZ? Moet ik daar in mijn router instellingen iets mee doen of niks invullen?

    4. Ik word knettergek van alle verschillende instellingen en bega zometeen een ongeluk!;)
     
  20. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:Xbox live connectie (downloaden gaat wel)
    Welke provider?:ZIGGO
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:snel kabelabonnement (Z3??)

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Motorola
    Modem type?:??
    USB/ Ethernet?:ethernet vermoed ik

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:??
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:windows

    Router

    Welk merk router heb je?: Sweex ROO2
    Welk router type?:R002
    Welke firmware?:laatste versie
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:nat op strict/problemen met verbinding
    Wat heb je geprobeerd?:alles...zucht
    Waar stopt de test?:tussen internet en live
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):nat dit en nat dat

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:

    Ik heb alles al geprobeerd, maar het lukt me gewoonweg niet. Alleen als ik alles op automatisch zet (xbox network settings) doet ie het redelijk. Zodra ik eigen ip adressen ga verzinnen of manual in ga vullen gaat het fout.
    Op de router heb ik UPnP al op enable gezet. heb geprobeerd te forwarden, maar dan moet je dus je xbox handmatig instellen.
    En ik snap geen ruk van statisch en dynamisch. Ik kan zowel de xbox als de pc statisch maken (vermoed ik), maar zodra ik ook maar iets verander loopt het in de soep.

    Misschien moet ik een andere router nemen, of is Ziggo spelbreker?

    Alle hulp is zeer welkom! Alvast bedankt!:)
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina