1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ook zo'n redeem code voor die maps alleen ik krijg dan ook nog 2 dagen Gold en ik wil die 2 dagen graag houden omdat ik nu toch nog 1 maand heb.....

    Als ik nu die redeem code gebruik kan ik dan die 2dgn later gebruiken of krijg ik meteen die 2dgn(waardoor ik het verspil...)??
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal gezien tellen die Gold dagen er gewoon bij. Dus je vervaldatum zou met 2 dagen moeten verlengd worden. Dat is in elk geval zo bij de normale redeem kaarten, met die map code ofzo (neem aan dat zoiets bij een spel zat?) weet ik het niet juist.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee die 2 dagen is een trial die kan je alleen gerbuiken voor silver accounts om on-line play uit te testen. Je blijft dan silver.

    Er zijn 2 kras velden of 1 groot kras vlak een voor de maps en 1 voor 48 hrs trial
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2010
  4. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    ff kijken dan maar ze taan wel op 1 blad.....

    En ja het zat bij de game(Redeem Code)
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Maar het zijn wel 2 codes toch?
     
  6. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja :D

    Ik heb net ff dat silver spul weggehaald en staan 2 codes

    Gears to all fronts
    48 Hour Trial


    Bedankt :D
     
  7. EUF-DUTCHJACKAL

    EUF-DUTCHJACKAL Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    10
    Probleem: Nat Moderate
    Provider: Telfort
    Router: Zyxel

    Ik krijg hem wel tijdelijk op Open door dat upnp gedoe en door mijn firewall uit te schakelen. Maar naar een dag staat hij weer op Moderate. Door mijn router te resetten doet hij het ook weer een dag goed, om vervolgens weer op moderate te schieten! Wordt echt gek van dat NAt gedoe, iemand tips? (Verlang haast weer terug naar m'n experiabox) Was ook niet veel goeds, maar die krijg ik tenminste aan de gang!

    Gr, Jackal
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je alleen een zyxel? hoe is je xbox aangesloten? geen portforwarding gebruikt, dus alleen upnp aangezet. Heb je nog instellingen op je xbox gewijzigd?
     
  9. EUF-DUTCHJACKAL

    EUF-DUTCHJACKAL Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, alleen een zyxel. Aangesloten via een ethernetkabel. Geen portforwarding gebruikt. (Het schijnt zo te zijn dat het ip adres dynamisch blijft bij telfort?) Zie in diverse forums dat er meer problemen zijn, maar nog geen oplossing gezien :confused:) Op de xbox zelf nog geen instellingen gewijzigd.
     
  10. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Het volgende vreemde probleem doet zich voor...
    Vriend 1. lijkt het probleem te zijn! Vriend 2. is erbij om het verhaal te verduidelijken.

    Met vriend 2. gaat alles zoals het hoort. Private Chat is geen probleem, en ook het elkaar joinen tijdens games gaat vlotjes! Beide staat onze UPnP en NAT open volgens de Xbox Live test. De bekende details wanneer je op (Y) drukt na die test zijn zoals bij iedereen.

    Wanneer vriend 1. deze test uitvoert krijgt het dezelfde resultaten en staat zijn NAT net als UPnP op open. Echter kan ik deze vriend 1. niet joinen tijdens een simpele chat, laat staan tijdens een game. Dus wanneer ik HOST lukt het niet, en wanneer hij HOST is dat hetzelfde verhaal.

    Nu is dit al vreemd, aangezien alles op OPEN lijkt te staan.
    Wanneer vriend 2. de game HOST en ons beide invite kunnen we hem wel joinen en samen spelen \o/
    Het is alleen erg irritant aan het worden dat we zonder vriend 2. niet samen kunnen gamen.

    Ik ben ten einde raad. Alle instellingen op de router lijken goed ingesteld te zijn. Iemand die dit probleem herkent, of een oplossing heeft? Ik zal u zeer dankbaar zijn.

    Mvg,

    ik
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wat staat er bij jullie bij Nat welke provider hebben jullie. Ik heb te weinig info om te kunnen helpen.

    Leuk verhaal :)
     
  12. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Waar kan ik zien bij NAT welke provider ik heb? Bedoel je wie bij ons het internet levert?
    Zelf heb ik KPN planet internet thuis. Wat die kameraad als provider heeft weet ik niet, en zal ik na moeten vragen.
    Echter spelen we bijvoorbeeld COD MW 2. Daar staat ook altijd in de Lobby of je NAT Open is of niet. Bij beide staat deze dus op OPEN.

    Welke info heb je precies nodig om mij te kunnen helpen? Want dan ga ik daar direct achteraan :thumbs: Zou super zijn als dit probleem opgelost kan worden. Op internet lees ik al dat het mogelijk is dat je sommigen personen nooit zal kunnen joinen ondanks dat de NAT open staat. Dit zou toch wel typisch zijn, als die net met een kameraad aan de hand is.

    Edit:/
    De kameraad van mij blijkt ook KPN Planet internet te hebben.
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
  13. EUF-DUTCHJACKAL

    EUF-DUTCHJACKAL Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    10
    Nog even een vraag Fardo,

    Ik zet nu net mn xbox aan, NAT Moderate

    Ik denk, ff snel de router uit het stopcontact en weer erin, en voila NAT open. Probleem is nu dat ik dus dit elke keer moet doen wil ik een open nat krijgen. Dit moet toch ook anders kunnen? Wat gaat er dan mis?
     
  14. Rossi

    Rossi Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb een vraag. Ik heb lange tijd internet gehad van xs4all met een Fritzbox modem, mijn xbox stond hier direct op(had er meerdere ingangen op dus gebruikte geen router meer). Nooit geen problemen gehad met mijn NAT en verbinden met andere spelers.
    Heb sinds deze week weer Ziggo en omdat deze modem geen meerdere ingangen heeft, heb ik een router gekocht. Bij de Dixons zeiden ze dat de Sitecom WL-341 een goede keus zou zijn. Nadat ik deze had aangeschaft, heb ik 'm thuis geïnstalleerd. De juiste ports open gezet volgens portforward.com. Nu staat mijn NAT wel op open(heb het ook geprobeerd met upnp aangevinkt), maar met de mensen met wie ik voorheen via xs4all wel kon party-en en gamen, kan dat nu niet meer.
    Dus heb ik rond gebeld en de Dixons zei dat die het gewoon moest doen, en Sitecom zei dat ik de WL-309 moest aanschaffen omdat dit een gaming router is. Deze valt echter buiten mijn budget. Weet iemand welk ander gaming router niet al te duur is of dat ik toch misschien iets niet goed heb gedaan?
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  15. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Je hoeft waarschijnlijk geen dure onzin te kopen om normaal online te kunnen gamen (ik game met een router van 50 euro).

    Probeer het volgende:

    - Wanneer je UPnP inschakelt is moet port forwarding uitgeschakeld zijn.

    - Zet je xbox 360 altijd op een statisch IP-adres wanneer je port forwarding gebruikt. Doe dit door naar network settings -> configure network te gaan.

    Als je xbox 360 nog op automatisch staat:
    - noteer dan de nummers die er staan
    - zet de settings op manual en vul de genoteerde nummers handmatig in.

    Gebruik het nummer voor IP-adres dan als het nummer dat je invult bij port forwarding. Mocht je problemen krijgen met dit handmatig ingestelde IP. Verhoog het laatste gedeelte van het IP-adres dan wat. Het kan dan zijn dat je router hetzelfde IP-adres aan een computer probeert te geven. (vergeet niet dan de port forwarding aan te passen)

    - Mocht het bovenstaande niet werken. Verwijder dan de port forwarding regels en zorg dat UPnP is uitgeschakeld. Zoek in je router de optie DMZ op. Schakel DMZ in en vul daar het IP-adres van je xbox in. (volgens de handleiding omzeilt dit ook meteen de firewall dus dit zou moeten werken).

    - Mocht het laatste nog niet werken, probeer dan UPnP of port forwarding en schakel de firewall van je router tijdelijk uit.
     
  16. qlamenx

    qlamenx Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT staat op 'Strict', is nog nooit op Moderate of Open geweest.
    Welke provider?: KPN
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Tussen de 1 MB/s en 5 MB/s

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Thomson
    Modem type?: TG789vn
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je met ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows Firewall en Anti-virus: NOD32

    Router

    Welk merk router heb je?: Siemens
    Welk router type?: Gigaset SX551 WLAN dsl
    Welke firmware?: 1.47.0c-vuf-7.5.1.226 (Dec 19 2008 16:20:58)
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Kabel tussen Xbox en switch naar router (dus modem --> router --> switch --> Xbox 360)

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Your NAT type is Strict...
    Wat heb je geprobeerd?:

    Ik heb letterlijk alles geprobeerd, ik zal het even opnoemen:

    - Ik heb eerst in de router (dus niet modem) uPnP aangezet, zowel modem als router stekker eruit gehaald en opnieuw opgestart.
    - Daarna ingelogd in de modem en daar ook uPnP aangezet, dit werkte ook niet.
    - Daarna uPnP uitgezet in de router, werkte ook niet (alles steeds gereset trouwens zowel de stekker eruit te halen als het knopje uit te doen).
    - Daarna poorten geforward in de router, maar dit werkte niet (logisch aangezien je internet via je modem gaat).
    - Daarna ook de poorten geforward in de modem, dit werkte niet.
    - Ik las dus later dat dit conflicten kon veroorzaken, dus heb alleen uPnP aangezet in mijn modem, en alles in mijn router uitgeschakeld.
    - Daarna las ik dat DHCP uitgeschakeld moest zijn in je router, als het ook aanstond in je modem al. Dit heb ik gedaan, geen resultaat.
    - Heb mijn Xbox het statische IP adres 192.168.2.7 gegeven, las later dat het hielp om deze poort omhoog te gooien, ook dit werkt niet.
    - Ik heb de netwerknaam van de xbox aangepast in het modem (wat ene andre ook zei op de meerdere gelieve forums), dus heb de fysieke naam van de xbox (Unknown-00-xx-xx-xx-xx-xx) ook hernoemd naar de netwerknaam 'xbox' (ook 'xbox360' geprobeerd), geen resultaat.
    - Nu is er volgens mij geen DWZ-functie in deze type modem, alleen in mijn router kan ik dit instellen, maar dit heeft weinig effect aangezien het internet via de modem komt. Ik las dat KPN de functie van DWZ heeft uitgeschakeld voor deze type modem (Thomson TG789vn) omdat klanten dan de modem niet kapot kunnen maken ivm virussen, en dus ben ik fucked denk ik.
    - Er zou een update voor deze modem komen, maar niks van gemerkt nog, KPN quote ook op hun forum:

    "Helaas hebben wij nog geen nieuwe informatie.

    Zoals eerder gezegd, als er iets bekend is word dit direct door ons team op het forum geplaatst.

    We vinden het zelf ook erg vervelend dat we geen informatie hebben om te delen op het forum omtrent dit onderwerp, daarvoor onze welgemeende excuses."


    Bron: http://www.ipbforum.nl/experiaboxfo...id=a0cd017012db4630330c0854d9cb314c&start=330

    Maar nu lees ik dat sommige hier ook het type model hebben en wel kunnen spelen op 'Open', dus vandaar dat ik het hier alsnog probeer.


    Waar stopt de test?: 1/3 van de balk, hij stopt daar eventjes, dan komt er een uitroepteken boven te staan met als gevolg 'Strict'.
    Ik heb dus wel een verbinding tot stand, kan ook soms goed spelen.
    Maar heb wel zeker het merendeel (3 tot 4 op de 5 potjes online) lag.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Router opnieuw opstarten, poorten openzetten, naar Xbox.com gaan, de standaard berichten die iedereen krijgt.

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: STRICT

    Tja, echt heel vervelend...
    Heb dit al een hele tijd, had me er onlangs pas echt in verdiept met die routers.
    Ik begrijp gewoon niet wat ik over het hoofd heb gezien.
    Mocht iemand het wel zien, graag reageren aub.

    Bedankt voor jullie tijd.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2010
  17. RutgerFCT

    RutgerFCT Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Nat probleem OPEN.

    Hallo, dit zal wel weer een van de zoveelste vragen zijn over problemen met NAT maar dit keer is het best raar.
    Ik heb gister een bridge gemaakt tussen mijn xbox en mijn internet verbinding, nu heb ik dus een open NAT.
    Maar als ik op Modern Warfare 2 bijv. een game probeer te zoeken duurt het wel 5 minuten en lagt die ook heel erg.
    Wat kan ik hier aan doen?
    Normaal heb ik NAT moderate maar nadat ik de bridge heb gemaakt heb ik nu open, maar het duurt verschrikkelijk lang, en nu join ik geen volle game meer nu komen mensen 1 voor 1 naar me toe wat ook best lang duurt.
    Heeft iemand hier een oplossing voor?

    Mijn xbox is via mijn laptop verbonden met internet.

    Alvast bedankt.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb je dit geprobeerd?

    zie deze thread: Nat probleem daar kan je het beste je vraag stellen :) geef zoveel mogelijk info.

    Laptop verbinding is de slechtste oplossing - meestal blijft - NAT moderate of Strict. Je kan de xbox het beste direct aan de router aansluiten






    Internet delen (ICS) gebruiken

    [​IMG]


    Wat moet je doen?

    XP

    [yt]NAEkphv5F5Y[/yt]
    [FONT=Arial, Helvetica][SIZE=-1]

    Vista

    [yt]_EaHUS8NGO4[/yt]
    [/SIZE][/FONT]

    Windows 7
    [yt]ZwvUcXUXfk8[/yt]

    MAC
    [yt]WV4qd1RHmH8[/yt]



    Zijn er problemen?

    Het meest voorkomende probleem zijn DNS problemen. Vaak is dan ICS niet goed geinstalleerd. Installeer deze dan opnieuw. Lukt het dan nog niet. Richt dan je PC opnieuw in en probeer het opnieuw. Waarschijnlijk lukt het dan wel! Als je een melding krijgt als "Check Cable" heb je vermoedelijk een verkeerde netwerk kabel gebruikt. Vervang deze voor de juiste kabel.



    Al je het al geprobeerd hebt dan moet je helaas je xbox direct aan de router aansluiten. Het zij via wireless. Via een kabel of via het stroomnet en kabel
     
  19. RutgerFCT

    RutgerFCT Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heb je nu al in een ander topic geplaatst en hier ook, ik heb er uitgebreid naar gekeken maar ik kan mijn probleem niet vinden.

    Mijn Xbox is dus aangesloten op mijn laptop, die maakt weer wireless verbinding met internet.
    En nu is mijn probleem dus: Hoe kan het dat ik op bijv. MW2 heel langzaam games zoek, nu komen er mensen 1 voor 1 in mijn game en toen ik moderate had joinde ik alleen games.
    Kan het zijn dat ik nu de host ben?

    Alvast bedankt :)
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je moet je connectie bridgen .. de filmpjes volgen.. Werkt dit niet dan blijf je het probleem houden.

    Je NAT moet open zijn en ik denk dat deze nu strict of moderate is. Daarnaast is dit niet de ideale oplossing. Je gaat over teveel hops heen. Modem --> router --> wireless --> laptop --> xbox

    Met jouw verbinding zou ik geen games gaan hosten. Er gaat te veel verkeer overheen.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2010

Deel Deze Pagina