Het Probleem
Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
Ik had de boel op automatisch staan en af en toe kreeg ik NAT problemen. Ben nu bezig geweest met de poorten opengooien maar krijg nu bij het testen van de connectie al de error dat de nat op strict staat.
Welke provider?: UPC
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: volgens speedtest.nl 970 down en 216 up
Modem
Welk merk modem heb je?: Arris
Modem type?: TM502B
USB/ Ethernet?: ? draadloos, bedoel je dat?
Internet Delen / ICS
Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ?
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: ?
Router
Welk merk router heb je?: netgear
Welk router type?: wpn824 v2
Welke firmware?: V1.0.31_1.0.1UPC
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: draadloos
De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?: bij het testen van de connectie: connection warning. You can connect to xbox live but your current network configuration may limit your online experience.
Wat heb je geprobeerd?: mbv portforward de porten ge-opend. Xbox heeft een eigen ip adres en ik heb bij upc de DNS nummers opgevraagd.
Waar stopt de test?: Bij het laatste stukje, er komt een geel uitroeptekentje
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): UPNP aanzetten, modem herstarten. Allemaal geprobeerd...
Als je iemand niet kan zien of horen
Wat staat er bij NAT?: Strict. En voorheen, toen alles op automatic stond, was dit wel Open maar schoot soms naar moderate of zelfs strict en had ik alsnog problemen met het joinen van party's etc
EDIT: ik heb net de xbox met een kabel aangesloten en krijg nog steeds de melding. Dat hoort niet, lijkt me. UPC bellen dan maar!
EDIT 2: heb net om te testen een kabel getrokken tussen router en xbox en de boel weer op automatic gezet. Geen error, alles loopt prima. In het ergste geval hou ik het zo
Laatst bewerkt: 29 dec 2010