1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat staat er bij NAT? heeft hij hem niet perongeluk gemute?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    poort 88 is de internet poort ... die staat standaard open ... dus dat zal niet het probleem zijn
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Bij de betere routers word het internet verkeer beter geregeld ... bij de goedkopere routers staat deze standaard open .. en deze zijn dus iets gevoeliger voor Hacks
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben bang dat de edimax niet compatible is ... dus je moet er mee leven :eek:
     
  5. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens dit schema zou je dus met open overal verbinding mee moeten krijgen. Bij PDZ lukt het soms niet om in een spel te komen terwijl de NAT op open staat. Volgens Fardo lukt het dan niet omdat de host zijn NAT op moderate of strict heeft staan. Maar als ik op open sta zou ik dus altijd met de host kunnen connecten en de host altijd met mij. Hoe zit dit dan?

    Edit: ik vind het trouwens vreemd dat van strict naar open wel gaat en van strict naar strict niet. Je zou dit toch net andersom verwachten :confused:
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2006
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee als jij open hebt dan moet je kunnen joinen .. maar als meerdere mensen NAT strict hebben ... of moderate kan de host gekicked worden .. dus bestaad de sessie niet meer

    Strict naar strict Naar dichte deur ... door dichte deur .. daar kom je dus niet door
     
  7. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah owkeej dan klopt dat tabelletje dus niet helemaal.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De tabel klopt helemaal .... Met open kan je iedereen joinen ... met moderate kan je Open en Moderate (soms) joinen ... met Strict kan je alleen open joinen
     
  9. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is BS. Bij Co-Op kan ik ook soms niet joinen. Terwijl er dan toch maar echt 1 persoon in dat spel zit (anders had ik niet de mogelijkheid om te joinen) Mijn NAT poort staat op open dus dan zou ik elk Co-Op spel moeten kunnen joinen. Als ik er niet inkom en ik ga opnieuw games zoeken dan staat het spel er nog steeds en is de host dus niet gekickt. Ook als ik een deathmatch spel zie waar maar 1 iemand in zit kom ik soms niet binnen, terijl er dan toch maar echt 1 speler in zit. Dan zou ik dus zeker binnen moeten komen. Als ik dan daarna opniew spellen gaan zoeken staat de host er nog steeds zonder iemand anders in zijn lobby, dan kan ik weer niet joinen. Als ik dan nog eens kijk zitten er 3 mensen in de lobby. Ook dan kan ik niet joinen en zij kunnen toch het spel spelen.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt, maar dat komt door zijn verbinding ...hij kan nog steeds problemen onder vinden .. het is een rot probleem... het kan ook met je verbinding te maken hebben ... dat je bijv. een te hoge ping hebt

    Maar met NAT heb je geen problemen (dat is dus de oorzaak niet)

    Dan ligt de oorzaak elders .. packet loss, etc.
     
  11. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat het aan mijn ping ligt. Ik heb namelijk nog nooit last van lag gehad bij PDZ. Aan NAT ligt het dus ook niet. Zou het toch iets met PDZ te maken hebben, aangezien alleen hiermee deze problemen zijn.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk dat het aan packet loss ligt ... maar dat kunnen we met de nieuwe xbox 360 niet testen .. kan je je oude xbox aan sluiten .. en bij troubleshoot kijken wat de L en P waardes zijn (xbox live connectie test) druk op Y en dan L en P waarde aangeven
     
  13. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook vaker problemen bij PDZ dan bij andere spellen. Maar dat kan niet aan mij liggen. In PGR3 kan iedereen altijd joinen. Het moet dus aan andere mensen liggen. Maar dat ik iemand niet kan joinen in PDZ is maar héél af en toe.
     
  14. PR Skywalker

    PR Skywalker klaar voor 360

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0

    ik kan op zyxel \.nl niks vinden over xboxlive ofzo wel een hoop ander info maar niks over xblive
     
  15. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou ik kunnen proberen..... als ik een oude xbox had :) Ik heb wel een PS2 met netwerk adapter, kan ik het hiermee controleren?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee maar deze staat bij de edimax dus gewoon open ... ik ben bang dat je een andere router moet gaan proberen :eek:
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee helaas ... Ik bedenk even wat anders ;)
     
  18. Aligator NL

    Aligator NL Guest

    Als ik jou was zal ik een nieuwe router kopen die Microsoft ook zelf aanbeveelt op hun site
     
  19. Rem

    Rem knauf

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    He FARDO zie dus dat je veel verstand hebt van live!_O_
    Nou heb ik dus een probleem met PDZ, ik kom er niet mee online, word gewoon niet online toegelaten!.. Disconneted, game session no longer avalible.. dat soort shit..
    Maar met me andere spellen heb ik het dus niet!!|:-
    Weet jij wat ik hier mee moet doen!??? AUB laat wat horen van je als je het weet..O-)

    (EDIT)
    ohja, heb die test gedaan, en daar komt moderate uit vandaan... ??
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  20. dweisz

    dweisz Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Als ik wil inloggen bij Xbox-Live dan komt er te staan : Can`t connect to Xbox-Live.
    Dan kan je de connection testen.Dat doe ik dan en dan komt er een paarse lijst.Eerst staat er Network Adapter : Wired, IP-Adress : Failed. Daarna zoekt ie niet meer verder.
    Welke provider?: Telefonica (Spanje)
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 100,0 Mbps

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Zyxel
    Modem type?:Kit ADSL
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Nee, Antivir heb ik

    Router

    Welk merk router heb je?:Zyxel (zelfde als Modem)
    Welk router type?:Kit ADSL
    Welke firmware?:Weet ik niet
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:IP-Adress (al manual gedaan met de hand maar geeft nog steeds failed)
    Wat heb je geprobeerd?:Manual ingevuld
    Waar stopt de test?:IP-Adress
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):Als je op more info drukt staat er : There is a problem with the IP adress assigned by your DHCP server.If you are using a router or gateway. turn your console and device off and then back on (gedaan maar helpt niet), and try again.
    Your console was unable to negociate a lease with your DHCP server .Make sure that adresses are avaible on you server.
    This test verifies that you console has a valid IP Adress. If your console does not pass this test : (hoe doe je dat ?)


    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: (Welke NAT ? Waar is dat ?)


    Als ik nog meer moet overtypen wat de Xbox zegt zeg het dan maar.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina