1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Souljah

    Souljah New Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    GASTEN...

    Ik heb onlangs een Linksys WRT 54G router aangeschaft en heb ook een nieuwe motorola modem ontvangen van Wanadoo.

    Als de DHCP aan staat (zowel router als modem functie) staat de NAT open. (Ik heb dus geen enkele poort geforward of wat dan ook).

    Als ik de 360 en de 4 andere pc/laptops in het huis allen voorzien van een statische adres en ik forward de poorten voor XBOX live door naar de 360, dan staat hij ineens op STRICT!!!

    Ik heb de modem DHCP server functie uitgedaan en ook die van de router uitgedaan maar hij staat nog steeds op strict.

    Ik heb precies de portforward website gevolgd maar nog steeds.

    Ik heb wel de DHCP server functie van de router uitgeschakeld, maar in de menu van de router bij Internet Connection Type staat automatic configuration-DHCP.

    Dit kan d.m.v. een scroll menu veranderd worden naar bv. Static, Telstra, PPPoe etc.

    Moet ik dit dan ook veranderen naar static of mis ik iets anders?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik zou dhcp aan laten staan ...:)
     
  3. Souljah

    Souljah New Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    toch eh...
    gelukkig nu weer ok....

    PS. klopt wat ze zeggen....wat een goede Router!!
     
  4. Souljah

    Souljah New Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Fardo....

    Nog 1 vraag.

    Sinds ik die nieuwe router heb, moet ik telkens als ik de 360 heb uitgedaan en ik doe hem weer aan, de stekker uit de router halen en hem opnieuw pluggen voordat er weer een link is.

    Komt dit door de volgorde van de setup die ik heb gebruikt bij de router of door iets anders.(eerst kabels erin, alles aan gedaan en dan pas stekker router in contact)

    tanx
     
  5. le_curry

    le_curry Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mn xbox aangesloten via casema kabel en dan gaat het via mn debian firewall met iptables waarvan ik port 88 udp/tcp en oirt 3074 udp/tcp heb ge-opend...als ik test network connection doet zegt die overal dat het werkt alleen bij nat zegt die moderate...als ik pg3 wil spelen dan werken de carreer games wel maar de custom games 90% van de keren niet en dan krijg ik de error error connection to all players.
    Ook heb ik de ffxi demo en kan ik m niet updaten en krijg ik de error dat die geen netwerk verbinding kan maken terwijl die natuurlijk wel aanwezig is.
    Ik had mn xbox eerst via dhcp lopen maar heb m nu handmatig een ip gegeven.Weet iemand welke andere poorten ik open moet zetten om dit te laten werken en hoe ik NAT van moderate naar open krijg via een debian firewall?
     
  6. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    @ le_curry....Lees eerst even alles door op de eerste pagina van deze thread voordat je vragen gaat spuien... ;)
     
  7. le_curry

    le_curry Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al die poorten al open gezet en het doorgelezen. ( mischien heb ik een bril nodig dan? ). Maar alsnog blijft die moderate zeggen. Neem aan dat als je al die poorten open hebt dat die wel gewoon zegt open? En zie mensen die hebben allemaal routers enzo maar ik heb een debian bakkie die dat speelt zeg maar :x
    Dus hoopte dat iemand hier hetzelfde had en het had opgelost of me kan vertellen hoe die dat had opgelost.
    Zie trouwens in mn traffic filter dat die ook verbinding naar buiten doet op poort 1256/1257/1258 en 1259.
     
  8. le_curry

    le_curry Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    En opgelost ;)
     
  9. tamerius

    tamerius Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    9
    weet iemand of je met een linksys wrt54g een OPEN nat kan krijgen? ik gebruik wel niet de officiele firmware meer (ivm aantal open connecties), maar ik krijg mijn 360 op geen enkele manier van MODERATE af. Alles al geprobeerd (forwarding van 88UDP,3074BOTH, triggering, zelfs in DMZ gezet) maar het maakt niet uit wat ik doe het blijft moderate..

    Ik heb hier verder geen last van, demos downloaden gaat snel, kan alle games joinen en DOA4 werkt meestal zonder lag. Het is gewoon raar dat ik em niet in OPEN NAT status krijg.

    Was er eigenlijk mee aan het stoeien omdat een vriend van mij nu ook xboxlive heeft, een linksys wrt54gS en @home BASIS. Bij hem duurt het downloaden van een demo heeeeel erg lang (wireless maar ook wired is ie uren bezig) maar hij kan wel gewoon Quake4, Halo2, COD2 zonder lag spelen.. Met DOA4 (en Forza ook) heeft hij echter heel veel lag. Hij heeft wel een NAT status van OPEN en we hebben ook niks hoeven in te stellen bij zijn router, dus die werkt wellicht via UPNP. Weet iemand of het toch aan de Linksys wrt54gs kan liggen, of is @home basis gewoon iets te langzaam voor DOA4/Forza?

    Zou namelijk zeer pijnlijk zijn als het aan @home basis ligt, want ik heb net mijn abo ook teruggezet van @home breedband -> basis... Hopelijk blijft mijn up/down voldoende om DOA4 te spelen
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2006
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan het zijn dat je @home modem een router is? Ik zou de helpdesk van @home bellen als ik jou was :)
     
  11. tamerius

    tamerius Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    9
    mijn modem een router? dat heb ik nog niet eerder gehoord bij kabelinternet, zijn er ISPs die dat ook leveren dan (bij ADSL wel dat weet ik). In elk geval, het is een standaard Motorola Surfboard, met alleen Kabel in en Ethernet/USB uit.. geen router dus.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    het kan zijn dat je provider ook poorten blocked .. het begint er op te lijken namelijk ... laat hun eens een paar testen uitvoeren :eek:
     
  13. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet nogsteeds niet waar je deze moet open zetten:
    Port: 88
    Naam: Xbox Live 1
    Protocol: TCP / UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    meestal staat deze poort fix'ed en open
     
  15. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje zodra ik pdz speel kan ik nooit iemand joinen wel kan ik zelf een game maken maar ik join liever. als ik bij nat status kijk staat die open maar als ik er op klik en dan op y druk krijg ik een berichtje waar op staat error en dan een paar getallen. heeft dit iets met pdz te maken of is dit niets? en een nat is toch gewoon je firewall?.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie de start post vul het formulier in van de start post ... zonder info kan ik je niet helpen

    Met die getallen kan ik niks
     
  17. sal

    sal Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Xbox had laatst kuren, en toen moest ik hem opsturen voor reparaties, op mijn oude xbox had ik een open nat, en op deze een moderate, ookal heb ik verder alles hetzelfde staan, heel erg vreemd. maar goed hier mijn stats als iemand suggesties heeft zou ik het graag horen!;)



    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: moderate nat
    Welke provider?: planet internet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 773.9 KByte/sec DOWN 86.8 KByte/sec UP

    Modem

    Welk merk modem heb je?: E-Tech (Modemrouter)
    Modem type?: ADRT03
    USB/ Ethernet?: ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je met ICS (Ja/Nee)?: JA
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows

    Router

    Welk merk router heb je?: E-Tech (Modemrouter)
    Welk router type?: ART03
    Welke firmware?: (n/a) Kan ook nergens firmware downloads vinden.
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: moderate nat
    Wat heb je geprobeerd?: DMZ, Ports forwarden, firewall uitzetten << met statisch IP adres
    Waar stopt de test?: nergens
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): (/n)

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: moderate
     
  18. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb sinds vandaag ook een Xbox360 en dan vooral voor XboxLive! alleen heb ik een beetje een vaag probleem. Hij geeft bij NAT strict aan en ik kan inderdaad bij PDZ geen online games joinen maar Halo2 doet het zo goed als zonder enig probleem via XboxLive!. Ligt het dan aan PDZ?

    Edit; Sorry ik zie dat men hierboven ook al over PDZ dezelfde vraag heeft gesteld.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2006
  19. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is mij eindelijk gelukt om via mijn Pre-N router op xboxlive te komen maar mijn NAT staat nog op strict.

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:NAT staat op Strict
    Welke provider?:planet internet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:down 768.0Kbyte/s (6.0Mbit/s) Up 96.0Kbyte/s (768.0Kbit/s)

    Modem

    Welk merk modem heb je?:confused:itecom
    Modem type?:DSC-215
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:Neet
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Mc Afee

    Router

    Welk merk router heb je?:Belkin
    Welk router type?:pre-N
    Welke firmware?:De laatste
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:Nat Strict
    Wat heb je geprobeerd?:poorten open zetten poor 88 kan niet open omdat de router die gebruikt
    Waar stopt de test?:aan het einde
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):Blablablabla routersettings port openen

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:confused:trict
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2006
  20. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zo'n beetje allemaal hetzelfde... dus ook 't zelfde probleem.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina