1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ok NAT staat op open maar hoe zet ik de poorten los op mijn router? Ik heb iig 2 firewalls op mijn PC staan dus erg kan het niet zijn.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    raadpleeg de handleiding van je router .. alle routers werken anders ;) .. dus lastig uit te leggen ... kijk in het hoofdstuk port forwarding
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    daar had ik al voor gezocht, maar het staat helaas niet in de handleiding :mad:
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welke router heb je? Een budget router of zo?
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Sitecom DC-207 koste destijds (2 jaar geleden) €35.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    sitecom ... moet die optie wel hebben .. check anders de webiste van sitecom even
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb ze even gebeld en ze sturen nu een mail. OP de site had ik ook al gekeken maar daar stond alleen iets over printers.

    MS liet trouwens weten dat het juist vaak het probleem bij anderen zou liggen als je niet kan connecten.
     
  8. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als jij 9 van de 10 keer niet kunt connecten is dat wel heel veel.
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Waarschijnlijk is het nog vaker.
     
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ok dit staat in de mail:


    1. Open http://192.168.123.254 in internet explorer
    2. Log in met gebruikersnaam/wachtwoord: admin/admin
    3. Open 'Advanced Settings'
    4. Klik op 'Virtual Server'
    5. Zet een vinkje bij 'Enable'
    6. Vul bij 'Service Port' de poort in die u open wil zetten
    7. Vul bij 'Server IP' het Ip-adres van uw pc in (*)
    8. Druk op de knop Save
    9. Druk op Reboot, en vervolgens op OK


    Maar wat moet ik nu invullen bij "service port" ? Zijn dat de STMP (25), PPTP (172:cool: etc... totaal staan er 9?
     
  11. JrY

    JrY Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Fardo...

    mijn downloads zijn dus echt gewoon te traag... en ik denk niet dat het door de drukte komt..

    vrijdag had ik een trailertje gedownload van een paar mb en dat lukte wel maar een demo is me niet gelukt evenals de trailers die ik toenet en gister heb geprobeerd lukken gewoon niet...

    VB ik had zaterdag geprobeerd een demo van madden te downloaden dat ging tot de 50 procent... toen ik gister weer wou downloaden, begon ie bij de 50 en bleef het daar ook bij... na een kwartier werd ie automatisch gecancelled en stond nog steeds op 50. Toenet probeerde ik t weer en deed ie zon 20 a 30 minuten over 7%(van ruim 400 MB) en daarna bleef t stil en werd ie gecancelled...

    weet je toevallig waar dit aan kan liggen?
     
  12. BrokenTable

    BrokenTable ehh?

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vroeg me af wat DMZ betekende, tijdens m'n zoektocht kwam ik deze link op wikipedia tegen. Aangezien de term vaak voorkomt in deze thread zijn er misschien meer mensen die het zich afvragen.

    Als je router geen DMZ instelling heeft, welke poorten moet je dan forwarden? 3074 en 88 zoals Offtrack al postte, of zijn het er meer / anderen?
     
  13. Puran

    Puran puran

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf ook druk bezig om het goed te krijgen, maar het lukt niet.
    Bij test Xbox Live Connection zegt hij met NAT: Moderate.
    Dat is niet goed (hoorde ik van ROX NL) en we zijn samen bezig geweest het te verhelpen.
    Nu zijn we een heel end gekomen, maar geeft hij bij de routersetup de foutmelding: The publix port number can not be 88. Because it will have a collision with the wirelss Router web service.
    Rox snapte de foutmelding niet, vandaar dat ik em hier post!
    Kan er iemand helpen?
     
  14. JrY

    JrY Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dus niet alleen een probleem met downloaden op xbox live maar ook op het internet zoals Azureus

    nu heb ik een goede verbinding alleen het downloaden gaat dus niet bij Azureus bijvoorbeeld krijg ik de melding achter het bestand dat ik wil downloaden

    ''Fout kies AUB een andere poort dan de standaardpoort van uw client"

    is er iemand die me een beetje op weg kan helpen?
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Informatieve thread, maar ik ben bang dat ik er weinig aan heb. Het meeste waarover hier gesproken wordt (en ook de dingen die Fardo vraagt om je te kunnen helpen) zijn voor mij allemaal hocus-pocus. Ofwel het zegt me allemaal niks :9

    Het enige wat ik weet is dat ik Wireless verbonden ben met Xbox Live. Ik heb de officiele Wireless Networking Adapter voor de X360 gekocht (dat kleine ding wat je achterop je X360 klikt), deze is verbonden met de router die wij hier thuis een verdieping lager hebben staan (waarvan ik alleen het merk weet, namelijk Belkin)....de test bij Xbox Live verliep helemaal goed, hij vond en connecte alles automatisch en binnen 2 minuten zat ik op Live. Alleen bij NAT heb ik dus Moderate staan....that's all I know, en hoe ik het moet verhelpen is me een raadsel want ik heb echt geen verstand van dit soort dingen :confused:
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  16. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een te gekke pagina gevonden voor mensen met NAT problemen en die moeite hebben hun poorten te forwarden.

    Zoek uit de volgende pagina je router :

    http://www.portforward.com/routers.htm

    Als je dan op de link van desbetreffende router klikt krijg je een pagina met allerlei applicaties waar je de poorten van open kunt zetten....klik hier op XBox live.

    Op de volgende pagina staat dan precies stap voor stap hoe je je router moet instellen met de juiste adressen voor de poorten.

    Easy as pie.... :)
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nice find RodmanSan

    Wow hele goede site!!!!
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Kewl :D Goeie tip RodmanSan :) Ik zal er van de week ook eens naar kijken dan, misschien dat zelfs een n00b als ik het nog wel voor elkaar krijgt :9
     
  19. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Tx m8....;)

    Als we hiermee mensen kunnen helpen des te beter.

    Zou je deze link kunnen toevoegen in je start mail Fardo...??
    (Edit)...duh...je hebt em al toegevoegd....hahaha....(ben nog niet wakker...goed feestje gehad...lol).
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    staat er al *) ... In live vragen zet ik hem ook :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina