1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Kweet het ook niet. Het enige wat ik heb hoeven te doen is Manual alles invoeren, dat IP adres onder m'n DMZ zetten....en NAT stond gelijk op Open. Verder niks meer aan hoeven doen, geen probs ook niet.
     
  2. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar dan krijg ik dezelfde error "Invalid IP address! It should be set within the current subnet."
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm. Dan zou ik het ook niet weten eerlijk gezegd :eek:
     
  4. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk persoonlijk dat het gewoon aan het routermerk (edimax) ligt aangezien wij beide met hetzelfde probleem zitten en beide een Edimax router hebben!
    Als niemand anders hier een oplossing heeft dan ga ik denk maar mijn heil zoeken bij een nieuwe router!?
     
  5. ThisisRobba

    ThisisRobba ODX.comFC

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb : modem>Router>Router>Xbox360, moet ik nou bij alle2 de routers de poorten open zetten?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    een router weg doen... 2 routers geeft problemen
     
  7. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop het niet, aangezien ik geen zin heb om een nieuwe router te kopen =(
     
  8. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een bumpje, maar er is dus niks aan te doen? Want ik kan ook vaak sommige mensen niet horen over voice chat :'-(. Dit is echt balen.
     
  9. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Jort

    Je moet gewoon een nieuwe router kopen! Ik heb van de week een linksys router te gekocht en alles deed het meteen perfect zonder ook maar enige instelling te veranderen. Het kost misschien wel wat geld ( mijne kostte Euro 70) Maar je bent wel van al het gezeik af en je hebt xbox live. :+ Ik zou de linsys WRT54GL kopen deze heb ik zelf ook en alles loop als een zonnetje. En er zit ook nog draadloos op ook nog!
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jort heeft de edimax router een UpnP optie? Heb je je xbox 360 een vast ip adres gegeven? Wat heb je precies ingevuld?
     
  11. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen ?

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Mijn NAT is Strickt
    Welke provider?: Kabelfoon.nl
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: voldoende

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Terayon
    Modem type?: TCM110
    USB/ Ethernet?:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Mc Afee

    Router

    Welk merk router heb je?:Netgear
    Welk router type?: WGR614 v6
    Welke firmware?:
    Hoe is je Xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet kabel

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT staat op strickt
    Wat heb je geprobeerd?: die 2 poorten openzetten 3074 en 88
    Waar stopt de test?: NAT
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Test connection to Xbox Live, replace your router/modem with a Xbox Live Compatible device

    Alvast bedankt
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je je xbox een vast ip adres gegeven? heb je die poorten naar dat adres gezet?
     
  13. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo! ^^ Mijn NAT staat op Moderate, daardoor kan ik vaak lobby's niet joinen, weet jij hoe je 'em op Open kunt krijgen?

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Kan andere lobby's niet joinen
    Welke provider?: Wanadoo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Thomson Speedtouch
    Modem type?: Speedtouch 510
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: wat is ICS? :9
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Norton

    Router

    Welk merk router heb je?: Sitecom
    Welk router type?: Broadband router 54g
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Unable to connect to all players, of: Unable to connect to host
    Wat heb je geprobeerd?: Tot nu toe nog niks
    Waar stopt de test?: Alles werkt perfect, alleen de NAT staat op Moderate
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Moderate


    Ik hoop dat je hiermee wat kan? :)
     
  14. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgende de website heeft hij inderdaad een UPNP functie. Ik heb de 360 een static IP gegeven, met de volgende info:

    IP: 192.168.0.204
    Mask: 255.255.255.0
    Gateway: 192.168.0.1

    Maar als ik dat IP wil invoeren in de portforward dan zegt hij dat dat IP niet in de "current range" valt.

    :)
     
  15. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap helemaal niks van de poorten openzetten en ga zo maar door.
    Maar ik heb eigenlijk problemen als ik gear of war wil hosten dan lukt dit niet hij zegt dat mijn firewall instellingen niet goed zijn en bij call of duty3 geeft hij de melding kan niet alle spelers bereiken ofzoiets.
    Ligt het probleem van call of duty nu aan de router of is dit spel online gewoon niet goed.
    Ik heb wel vaker gespeeld bij call of duty 3 en kan iedereen horen en zelf ook praten dus het lijkt mij dat dat dan wel goed is.
    Ik heb adsl easy met een speedtouch 780 wireless maar hij is wel gedraad..
    Als ik het dan goed begrijp, ja het is al honderd keer verteld maar ja wil altijd bevestig hebben van mij eigen vragen.
    Ik schrijf het ip en dns op wat de 360 nu automatisch aanmaakt.
    Daarna zet ik de 360 op statisch vul wat ik net opgeschreven heb daar opnieuw in.
    Nu ga ik naar mijn router browser 10.0.0.138 en ga naar mijn toolbox en vul daar in het ip adres in wat ik net heb opgeschreven van mijn 360.
    Hij veranderd niks voor de rest aan mijn mac toch.

    Welke poorten worden door Planet Internet geblokkeerd?
    Antwoord


    $naam_pgm blokkeert de volgende poorten:

    * Poort 25 (SMTP) ter voorkoming van spam en openrelay. Meer informatie over het ontvangen van inkomende mail, verzenden van uitgaande mail, en het draaien van een eigen mailserver vindt u hier.
    * Poorten 135, 137, 138, 139, 445. Deze poorten worden gebruikt voor Microsoft bestand- en printerdeling en worden vaak misbruikt in virussen.

    Er zitten geen poorten tussen die op de eerste pagina staan.
    Dus de poorten die open moeten staan staan open.
    Is call of duty3 gewoon niet zo lekker met joinen want met andere spellen heb ik geen problemen.
    rainbow, ghost2 gearsof war ik kan allemaal zo joinen
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2007
  16. splatman

    splatman Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    hej ik heb een probleem sinds kort kan ik met sommige friends niet meer chatten of onlinegamen maar bij andere friends wel. we hebben bijde de NAT gecontrolleert en bij bijde staat hij gewoon OPEN weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
     
  17. Angelfire

    Angelfire 360'ed

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen, ben al hele dag bezig om het op orde te krijgen maar krijg het niet aan de praat zoals het zou moeten. Ik heb last van het "Nat=Strict" probleem. Bij GoW kan ik games joinen maar niet zelf hosten; melding is dat firewall het niet toelaat. Bij PGR3 kan ik ook geen games joinen omdat ik geen connectie met sommige spelers kan hebben.

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:Zie hierboven.
    Welke provider?:Xs4all
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:6Mbit abbo

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Thomson
    Modem type?:Speedtouch 5x6 firmware 6.1.0.5
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:Ja - ICS, op dit moment heb ik mijn internet gedeeld via ICS. Dus crosskabel van PC naar Xbox toe waarbij de PC direct op de router zit.
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Mc Afee (laatste versie). Zowel de Mcafee als de standaard Windows firewall uitgeschakeld tijdens testen.

    Router

    Welk merk router heb je?:Mijn modem heeft router functie
    Welk router type?:zie boven
    Welke firmware?:zie boven
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet naar PC vanwaar ICS naar Xbox toe

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:Geen, enkel nat=strict verhaal.
    Wat heb je geprobeerd?:UPNP inschakelen, alle poorten zoals eerder benoemd geforwared, static ip, etc etc etc. Ik heb zelfs de hele config file doorgelopen om zeker te zijn dat de settings in de router goed stonden.
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:Strict dus.


    Hopelijk kan er iemand mij helpen, want om nu enkel quickmatch in GoW te kunnen doen is ook niet helemaal de bedoeling.
     
  18. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb ook een speedtouch maar een abbo van planet maar kwa modemmenu maakt dat niet uit.
    Bij mij was hij ook strict en zonder iets in te stellen op mijn 360 is nu alles ok dus ik heb niks op statisch hoeven zetten.
    Dit moet je doen ga naar een webbrowser en tik in 10.0.0.138 dan kom je in een menu en ga naar firewall en zet die uit tenminste dat heb ik gedaan omdat ik gow wilde hosten anders lukt dit niet er zit rechtsboven een knop configureer en als je daar op drukt krijg je een aantal opties.
    Als je dat hebt gedaan ga je naar gamesharing en spellen dan onderin heb je een menu zitten en dan de linker kolom en kies uit het klapmenu xboxlive en klaar is kees.
    Dan staat alles open, tenminste bij mij wel het was echt heel makkelijk en van dit soort dingen heb ik echt de ballen verstand.
    Mocht het nou niet lukken mail me even dan probeer ik je verder te helpe.
     
  19. Angelfire

    Angelfire 360'ed

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    0
    Allereerst bedankt voor je reactie. De stappen zoals je ze beschrijft had ik echter al eerder geprobeerd (dit wordt ook aangeraden om de speedtouch website). Voor de zekerheid heb ik het wederom nog een keer gechecked, maar nog steeds strict.
     
  20. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn NAT staat altijd OPEN, maar als mijn broertje zijn Xbox aanzet springt mijn NAT meteen op STRICT. Iemand een tip hoe ik dit kan veranderen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina