ik heb nooit problemen gehad met mijn NAT, nu staat hij op moderate en kan geen game joinen met mijn vandaag gekochte halo 3... ik heb een Versatel multimedia model dv-201AMR. Iemand enig idee hoe ik mijn NAT op open kan krijgen? edit: volgens mij heb ik trouwens niet eens een router ofzo... alleen en modem waar zowel mijn xbox als 2 pcs op aangesloten zitten (met kabel).. als ik op www.portforward.com kijk zie ik mijn modem ero ok niet bij staan. K zou dus erg blij zijn als iemand mij zou kunnen helpen op een begrijpbare manier voor mij aangezien ik een complete leek ben op dit gebied.
sorry voor de dubbelpost, maar ik heb net dus mijn upnp op enabled gezet en wat denk je? hij zegt in halo nog steeds dat mijn NAT in de weg zit hmmm...
Davolink DV-201AMR! Als je deze guide volgt zou je NAT op open moeten staan. Statisch ip-adres instellen op Xbox 360
okee bedankt ik ga het vanmiddag wel eventjes checken ga nu slapen edit: net alles gedaan wat ze vroegen,ging foutloos maar mijn NAT staat nu nog steeds op moderate... Ligt het misschien aan het feit dat er nog een andere computer op t modem/router staat aangesloten en dat ik daar dan ook moet portforwarden?
ik heb op mijn livebox de poorten udp 88, tcp 3074 en udp 3074 geforward. En mijn xbox360 heeft een vast ip die eindigd op **.**.**.100 (en dit ip staat achter de geforwarde poorten). maar mijn nat staat nog steeds op moderate...... ik begrijp er niets meer van. Kan iemand mij helpen?
ik heb ook een probleem met halo 3, mn router staat op moderated en ik wil hem open. het zoeken naar players duurt volgens mij langer dan bij anderen. Het Probleem Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Als ik bij halo 3 matchmaking doe duurt het zoeken naar players en parties denk ik langer omdat mijn router op moderated staat. ik wil hem open Welke provider?: @home Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: geen idee. Modem Welk merk modem heb je?: motorola Modem type?: geen idee, een vrij standaard modem denk ik. hij is wit en de resetbutton is donkerblauw USB/ Ethernet?: ethernet Internet Delen / ICS Werk je net ICS (Ja/Nee)?: wat is dat? ik denk het niet Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows Router Welk merk router heb je?: Belkin Welk router type?: kan ik niet zien Welke firmware?: V1.00.000 Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet De Foutmelding Wat is de exacte foutmelding?: het is niet echt een foutmelding, maar mn router staat dus op moderated en ik wil hem open hebben Wat heb je geprobeerd?: porten openzetten maar port 88 kan niet open bij mij want dan krijg ik een error Waar stopt de test?: de test stopt niet maar er staat aan het eind naast NAT moderated, maar ik wil hem dus open Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): een andere router aansluiten maar ik ben natuurlijk niet gek Als je iemand niet kan zien of horen Wat staat er bij NAT?: moderated maar dit is niet het probleem, ik kan iedereen zien of horen.
Krijgt je Xbox 360 automatisch een ip-adres toegewezen via de DHCP-server van 't modem, of heb je handmatig een ip-adres ingesteld?
Oke ik ben weer bezig geweest en het is gelukt met het statische ip adres, maar hij geeft nog steeds moderate aan. Ik heb het ding een ip adres gegeven en vervolgens de 2 ports open gezet voor dat ip adres. Ook heb ik de Upnp op enabled gezet, maar nog steeds moderate. Mijn router is een sweex LB0000021 en mijn provider is tele2. dus hoe nu verder?
geen id, ik heb de router nog nooit geupdate...het is trouwens router en modem in een. kan nergens iets vinden van een firmware versie, maar heb wel dit gevonden: Hardware Version Rev. A Boot Code Version 1.0 Runtime Code Version 3.15 misschien zegt het iets? update: hmm beetje met de dns lopen kloten en wat denk je? open ineens
NAT: Moderate 360 direct verbonden met de livebox (orange) Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik kan bepaalde vrienden niet joinen in Halo 3. Welke provider?: Orange Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: download =5786 kbps, upload =749 kbps Modem Welk merk modem heb je?: Livebox van Orange Modem type?: Livebox USB/ Ethernet?: Ethernet Internet Delen / ICS Werk je net ICS (Ja/Nee)?: weet niet wat dit is Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: NOD 32 Router Welk merk router heb je?: Orange Livebox Welk router type?: Livebox Welke firmware?: Up to date (auto update van de livebox zelf) Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet De Foutmelding Wat is de exacte foutmelding?: Your NAT settings are Moderate, dit zorgt ervoor dat je problemen hebt met het ontvangen en verzenden van informatie (zoiets in het Engels). M'n maat krijg melding 'Network problems' als hij mij wil joinen. Wat heb je geprobeerd?: Niets Waar stopt de test?: Hij voltooid helemaal. Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Instellingen van de router veranderen. Wat staat er bij NAT?: Moderate Bijzonderheden: Soms is Matchmaking in Halo traag. Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen, alvast bedankt
Sorry moet ff oude koeien uit de sloot halen, ik heb namelijk het zelfde probleem hoe weet ik welke poorten ik moet openen. EDIT: laat maar ik heb de 1e post gelezen, hij staat nu op open !!!!!
Ik had enige tijd terug gemerkt dat mijn NAT op strict stond. Ik heb toen het portforwarding gedaan dat op de site stond en mijn NAT stond open. Na twee dagen spelen kwam het probleem gewoon weer terug en krijg ik hem niet meer open. iemand een idee wat ik nu moet doen? Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT blijft op strict staan Welke provider?:KPN Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:adsl Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:uhh download 300-350 up is rond de 50-60 Router Welk merk router heb je?:thomson Welk router type?peedtouch 780v6 Welke firmware?:weet ik niet Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:ethernet De Foutmelding Wat is de exacte foutmelding?:nat staat op strict Wat heb je geprobeerd?:via portforward de poorten open te zetten Waar stopt de test?:bij het einde, xbox live doet het dus. Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Wat staat er bij NAT?trict
Het Probleem Nat staat op MODERATE en moet op OPEN komen te staan. Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik kan bepaalde vrienden niet joinen in bijvoorbeeld een online potje call of duty. Als het al eens lukt kun je elkaar soms niet horen. Heb het overigens maar bij 1 maat van me. Bij hem staat NAT wel netjes op OPEN, dus probleem ligt bij mij. Welke provider?: Casema Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Geen idee... Modem Welk merk modem heb je?: Motorola Modem type?: sbv5121e Internet Delen / ICS Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Eh... Weet niet wat dat is... Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Volgens mij heb ik geen firewall aanstaan. Wel draait Norton antivirus. Router Welk merk router heb je?: Conceptronic Welk router type?: c54brs4 Welke firmware?: Geen idee Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Zit een antenne achterin mijn xbox 360 zonder draad. Doe het via draadloze router. Als je iemand niet kan zien of horen Wat staat er bij NAT?: Moderate
hoi, ik ben nu die poorten dus aan het open zetten want mn router staat op moderated. als ik poort 88 udp en tcp open wil zetten krijg ik deze error: kan iemand mij helpen?
Het Probleem Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Als ik een spel speel met matchmaking, zoals Halo 3 of Saints Row, dan gaat dit behoorlijk traag. Vooral bij Saints Row. Daarnaast kan ik vaak niet games joinen, invites accepteren en met vrienden over 360 Dashboard praten (dus niet ingame). Ingame weet ik niet of ik iedereen kan horen, maar volgens mij niet. Gisteren heb ik besloten om er iets aan te doen. Poorten opengegooid, vaste IP gegeven. Destijds deed hij het prima, maar vandaag ineens niet meer. Hij kan niet meer op Xbox Live, en komt niet langs de IP test. PC doet overigens wel normaal (ik heb het internet via mijn PC (internetbrug) naar mijn 360.) Welke provider?: KPN Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Adsl Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Niet zeker, maar ik meende 768 up/512 down Internet Delen / ICS Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Geen idee. Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Geen. Router Welk merk router heb je?: Alcatel Welk router type?: Speedtouch 510 Welke firmware?: v. 4.2.7 (bij mijn weten de nieuwste) Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet. De Foutmelding Wat is de exacte foutmelding?: Ik had al een tijd last van matchmaking en chatproblemen. Bij Halo 3 kreeg ik de melding dat dit aan mijn stricte NAT lag. Wat heb je geprobeerd?: Vaste IP gegeven, benodigde poorten geforward (88 udp, 3074 udp/tcp Waar stopt de test?: Eerst nergens, nu bij IP Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Kijken of internet werkt (werkt) DHCP enabled (was al zo) Geen dezelfde IP in netwerk (nee) Niet WAN poort (nee) Als je iemand niet kan zien of horen Wat staat er bij NAT?: Strict. Graag antwoord, en alvast bedankt voor de hulp!
Ik wil dus eindelijk ook maar eens mijn NAT openzetten. Maar hoe doe ik dat in godsnaam. Als ik in mijn router zit wilt ie ook een IP adres hebben. Maar er moeten toch poorten worden opengezet, ik heb nergens iets gezien over IP adressen die je daarbij moet gebruiken Moet ik dit dan trouwens bij beide routers instellen, of hoeft dat alleen op die waarop mijn 360 is aangesloten Linksys > Komt internet op binnen Sitecom > 360 op aangesloten http://img406.imageshack.us/img406/4676/situationer1.png Vervang overal Livebox voor LinkSys Halp!