1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2int3nze

    2int3nze New Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    niemand word geholpen in dit topic, echt schandalig. dan hoef je ook geen algemeen topic te maken.
     
  2. MeMB

    MeMB Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja, sommige mensen worden wel geholpen. Ligt er natuurlijk ook aan of men je kunnen (en willen) helpen met de betreffende router en informatie die je geeft. Maar ja, ik heb nog maar net gepost, dus we zullen zien.
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Echt schandalig dat er niet 24/7 mensen online zijn om je te helpen!
    Ik zou snel weggaan, want het is toch maar een kutsite. En die stinkende moderators doen ook al niks!

    BAH! :mad:





    :{
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je UPnP ook ingeschakeld in 't modem? Als je Xbox 360 een statisch ip-adres heeft, zet 'm dan eens op automatisch. Kan zijn dat je daarvoor ook de DHCP-server in moet schakelen in 't modem.

    Het ip-adres waar om wordt gevraagd, is 't ip-adres welke de Xbox 360 krijgt toegewezen van de router. Je hebt 't over routers, dus eigenlijk is 't een beetje dubbelop twee routers achter elkaar! :+

    Je kan een aantal dingen proberen:

    1. Als beiden routers UPnP ondersteunen, wil je dit op beiden routers inschakelen. In principe zou je NAT dan op open moeten staan. Echter, wanneer de routers 'botsen' werkt 't waarschijnlijk niet.

    2. Twee keer de poorten forwarden. In de Linksys zet je de poorten open voor de Sitecom, en in de Sitecom voor de Xbox 360. Wat de ip-adressen betreft; in de Linksys voer je 't ip-adres van de Sitecom in, en in de Sitecom 't adres van de Xbox 360. :)

    3. Afhankelijk van hoe 't bij jou precies is aangesloten en om welke modellen 't gaat, de Linksys op een LAN-poort van de Sitecom aansluiten i.p.v. op de WAN-poort. Vervolgens zet je de DHCP-server van de Sitecom uit, en stel je handmatig een ip-adres in welke in 't bereik ligt van de Linksys router, maar geen adres die in 't DHCP bereik van de Linksys ligt. Zal dadelijk een duidelijker voorbeeld geven. Op deze manier doet de Linksys dienst als router, en de Sitecom alleen als access point. Samen met de UPnP mogelijkheden van de Linksys zou je NAT op open moeten staan. Zo niet, dan hoef je alleen in de Linksys poort 88 en 3074 te forwarden naar de Xbox 360.

    Dus als voorbeeld,

    Ip-adres Linksys is 192.168.1.1. Het bereik van de DHCP-server is 192.168.1.50 t/m 192.168.1.70. De Sitecom mag dus geen ip-adres krijgen die in 't bereik 192.168.1.50 t/m 192.168.1.70 ligt. Dus geef je 'm bijvoorbeeld 192.168.1.2 als ip-adres.

    Fardo, die in de meeste gevallen hier mensen helpt, heeft naast 't moderator zijn ook een gezin, werk en andere bezigheden. Op veel fora mag je al blij zijn als je überhaupt binnen een week wordt geholpen. ;) Daarnaast helpt een ieder hier op vrijwillige basis en is 't allemaal gratis. :) Een thread zoals deze is een goed initiatief van een aantal mensen die hun kennis en tijd in willen zetten om de community een dienst te verlenen. Als je als betalende klant niet geholpen wordt door een klantenservice heb je recht van spreken, en kun je 't gerust schandalig noemen. Maar om 't hier nu schandalig te noemen?
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik vind dat arjan wel een punt heeft.. ik ben vaak genoeg geholpen op dit forum maar op andere fora duurt het lang.. kijk op xbox.com forum.
     
  6. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zet ik m'n NAT open?
     
  7. Mystico

    Mystico Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp er ook weinig van. Ik heb een Orange (Wanadoo) Livebox en heb toen ik mijn 360 net had heb ik de juiste poorten geforward om mijn NAT open te krijgen.

    Nu heb ik dus sinds kort problemen en staat mijn NAT op moderate. Dit terwijl de poorten wel gewoon geforward zijn. Ik probeer nu mijn NAT weer open te krijgen, maar helaas het lukt me niet.

    Heeft iemand al een manier gevonden om voor een Orange Livebox NAT open te krijgen (zonder extra router erachter)?

    En UnPn kan ik niet vinden in m'n menu en ik lees overal dat de Livebox ook geen UnPn heeft.... Zucht.
     
  8. viper24

    viper24 Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de oplossing gevonden voor mensen met een Livebox:

    1. Maak op je xbox360 een statisch ip (hoe dat moet staat al in deze thread beschreven)

    2. Ga in je livebox naar de optie "firewall" toe. Klik dan op toevoegen. En geef dan in dit scherm aan "TCP", "geactiveerd: ja", poort van 1 tot (hoogste poort, volgens mij iets van 65000), en bij het ip adres vul je je ip in van je xbox360.

    3. Dit is hetzelfde als de 2de stap, maar hier verander je TCP naar UDP.

    En nu staat je NAT open!!! En wees gerust, hiermee zet je alleen alle poorten open voor je xbox360. En niet voor je computer.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2007
  9. Mystico

    Mystico Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik ben benieuwd of het lukt. Mijn 360 heeft namelijk een vast ip adres en destijds heb ik alle benodigde poorten opengezet. Ik zit nu op m'n werk en ga me zo maar eens ziek melden! Dit zijn natuurlijk problemen die eerst opgelost moeten worden!!!

    Bedankt voor de snelle reactie!!! :thumbs:
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben nu bezig met stap 2 :)

    Ik heb nu een hoop poorten opengegooid op de Sitecom. (88 en 3074)
    NAT staat nu op Moderate. Om het op Open te krijgen zal ik dus ook in de LinkSys poorten open moeten zetten?

    Welke poorten zijn dat? Gewoon dezelfde als ik net ook op de Sitecom heb ingevoerd, maar dan met een ander IP adres?

    En dat IP adres van de Sitecom wat ik bij de LinkSys moet invoeren, is dat gewoon wat ik nu ook in de adresbalk invoer (192.168.0.1?)
    Als dat zo is kan ik dat niet invoeren aangezien ik alleen IP adressen met 192.168.1.X kan invoeren.. :confused:

    [​IMG]

    Vervloekte netwerken! :+
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het zijn inderdaad dezelfde poorten die je open moet zetten. :) Kun je in de Sitecom router 't ip-adres veranderen? Heb je misschien ook 't typenummer van de Sitecom?
     
  12. 2int3nze

    2int3nze New Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    het is natuurlijk niet echt schandalig maar het is gewoon heel frustrerend als iedereen halo 3 aan het spelen is en dat ik steeds niet wordt geholpen. Als ik mijn probleem vertel en dan even later nog 5 anderen hun probleem weergeven heb ik echt het idee dat niemand meer naar mijn post kijkt.
     
  13. mazdarx7mx3

    mazdarx7mx3 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen ik heb het zelfde probleem met mijn nat poort maar ik snap er nix van die dingen allemaal ka het mij iemand in het nederlands uitleggen aub want ik wil nu spelen maar er is gewoon niemand waar ik tegen kan spelen
     
  14. Gollem

    Gollem Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    geen probs met livebox hier hoor, kijk gewoon welk ipadress je 360 heeft gekregen van je livebox via automatic settings en dat ip nummer forward je dan met bij firewallinstellingen van je livebox, klaar nat open!
    je hoeft niet alle poorten open te zetten toch? enkel udp/tcp poort 88 en udpt/tcp 3074 voor xboxlive?

    je hoeft erniks van te snappen, in dit topic staat echt veel info die je alleen maar op hoeft te volgen kijk anders op onderstaande site zoek je modem op en volg de intsructies

    http://www.portforward.com/routers.htm
     
  15. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat als je router daar niet bij staat?
     
  16. Gollem

    Gollem Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    wow staat ie daar echt niet bij? wat voor router heb je dan? ken je de handleiding v/d router raadplegen?
    het gaat erom dat je in je router/modem komt en daar moet je (bijna) altijd instellingen kunnen veranderen zoals voor bepaalde ipnr's poort open zetten, anders op zoek naar een modem die wel lief is voor xboxlive ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2007
  17. Generation Tracks

    Generation Tracks Active Member

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem Nat staat op MODERATE en moet op OPEN
    komen te staan.

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik kan bepaalde vrienden
    niet joinen in bijvoorbeeld een online potje call of duty. Als het al eens lukt
    kun je elkaar soms niet horen. Heb het overigens maar bij 1 maat van me.
    Bij hem staat NAT wel netjes op OPEN, dus probleem ligt bij mij.
    Welke provider?: Casema
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Geen idee...

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Motorola
    Modem type?: sbv5121e

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Eh... Weet niet wat dat is... :eek:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Volgens mij heb ik geen firewall aanstaan. Wel draait Norton antivirus.

    Router

    Welk merk router heb je?: Conceptronic
    Welk router type?: c54brs4
    Welke firmware?: Geen idee :eek:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Zit een antenne
    achterin mijn xbox 360 zonder draad. Doe het via draadloze router.

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Moderate
     
  18. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem NAT staat op moderate moet op open komen te staan(heeft voor modem reset op OPEN gestaan)

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT staat op moderate
    Welke provider?:Tele 2
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:internet en bellen
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:download 20mbps en up 1,5 mbps (of zo iets)

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Davolink
    Modem type?:DV-201AMR (heb er ook nog een linksys wap54G tussen weet niet hoe het andere modem wireles krijgt)
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Windows

    Router

    Welk merk router heb je?:Linksys
    Welk router type?:WAP54G
    Welke firmware?:v 2.08
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Draadloos

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:W:0000-0021
    X:0000-F001
    Y:20A8-48E0
    Z:0000-0000
    Wat heb je geprobeerd?:ik heb de poorten 1900(uPnP) opengezet en de xboxlive poorten op mijn Davolink DV-201AMR
    Waar stopt de test?: gaat helemaal door alleen bij NAT staat moderate
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:Moderate
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het is een WL-160 :)

    [​IMG]

    Ik neem aan dat ik daar het IP adres moet veranderen?

    Gewoon veranderen van 192.168.0.1 naar 192.168.1.2? (LinkSys is 192.168.1.1)
    En moet ik dan bij de DHCP Client Range ook de 0 vervangen door een 1, of kan dat blijven staan?
     
  20. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik niet uit m'n hoofd maar was iets van motorola SBV 512 IE.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina