1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MTijn

    MTijn Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT:

    [​IMG]

    ik heb de inside en de outside port veranderd naar 3074. Toen was ie moderate, toen veranderde ik 10.0.0.153 in 88.0.0.153 toen was ie weer strict. Nu heb ik het terugveranderd en BLIJFT het strict

    what the fuuuuuck
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2007
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    poorten niet open zetten, maar UPNP op enabled zetten (ergens staat upnp)
     
  3. MTijn

    MTijn Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar dat kan ik écht nergens vinden

    weet je misschien waar het ongeveer moet staan?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    check manual
     
  5. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Hallo, ik heb de volgende router, sitecom wl-153 mimo xr. Ik heb ook het nat probleem. Wat moet ik precies aanpassen om dit te verhelpen. Graag hoor ik het van jullie. Alvast bedankt!
     
  6. MTijn

    MTijn Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    modem hebben we al 10 jaar ofzo. geen manual te vinden

    kutzooi

    is er niemand die me kan helpen?
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Kan je misschien het helpformulier van de eerste pagina van deze thread kopieren, aanvullen met je info en hier dan posten?
    Ik ben niet helemaal zeker, maar volgens mij ondersteunt jouw router trouwens ook upnp (zoals het overgrote merendeel van de nieuwe(re)) in welk geval je dit gewoon kan aanvinken bij je router setuppagina wat het probleem zou moeten verhelpen.

    Normaal gezien kan je online op de site van de manufacturer wel de handleiding downloaden. In elk geval moet, als je router upnp ondersteunt, het ergens onder de noemer van setup of advanced settings vermeld staan.
    Ben je echt zeker dat dit niet het geval is zal je de 3 benodigde poorten handmatig moeten forwarden.
     
  8. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    bedankt voor de guide :) maar wat moet ik invullen bij Local IP? De rest is allemaal duidelijk.

    EDIT: Laat maar, zelf al gevonden

     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2007
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Het IP adres dat je xbox krijgt toegewezen, het is o.a. te vinden bij de dashboard connectie test. (Toch zeker als je op more info, of edit settings drukt.)
     
  10. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Bedankt _O_

    NAT is nu open bij test \o/:thumbs::b:
     
  11. MTijn

    MTijn Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb via mn router de ports zelf geforwardt, en heb ook UPnP aan kunnen zetten

    maar hij BLIJFT hangen tussen strict en moderate

    er is ook nog een scherm genaamd Special Applications. is er hier iets wat ik misschien kan doen?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2007
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als dit zo is, als je router dit ondersteunt dan mag je al dat manuele port-geforward gewoon vergeten en dan zou je xbox gewoon zonder problemen een open NAT setting moeten hebben...

    Check nog eens dat upnp zeker is ge-enabled of dat je het toch wel hebt aangecheckt, dat je zeker apply/save changes gedaan hebt en herstart vervolgend je router. Normaal zou dat toch echt je probleem moeten oplossen.
     
  13. MTijn

    MTijn Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    heb upnp aangezet. alles gereset wat gereset kon worden. upnp weer aangezet

    shit blijft moderate
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb ooit hetzelfde probeem gehoord van iemand met een linksys WRTxxx en die had het toen opgelost door de router firewall helemaal uit te schakelen. Nu niet echt aan te raden, maar toch wel eens het proberen waard in jouw geval om op zijn minst te kijken of dat een oplossing kan bieden.
     
  15. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik krijg vandaag een nieuwe router (nu heb ik nog een irritante Strict ding), en om me alvast voor te bereiden: zijn er problemen met het openzetten van de NAT met de Thomson Speedtouch780w (oftewel de Wireless Experia Box)?
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Is dat de KNP Experia box die je bedoelt? Want die ondersteunt alvast UPnP wat betekent dat je normaal geen enkel probleem zou mogen ondervinden.
     
  17. Joey1979

    Joey1979 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    NAT Strict

    Ik heb ook een tijd gesodemieter gehad met het NAT strict probleem, maar UPNP was ook de oplossing voor mij.
    Als je de Xbox afsluit, sluit de router ook automatisch de poorten die hij gebruikt heeft.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2007
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat is dan ook de bedoeling van UPnP bij routers, dat het zelf regelt dat je niet handmatig poorten/bereiken moet openen om een open NAT protocol te bekomen.
    Nogmaals, als je router UPnP ondersteunt is dit altijd de beste en minst gecompliceerde om jezelf connectieproblemen problemen te besparen! (En dus te verkiezen boven portfwding, DMZ.)
     
  19. saskia_kane

    saskia_kane Game Girl

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Volgens Halo 3 staat NAT op "strict", waardoor het dus traag is. Ook kunnen we met andere games (bv Forza, DOA4) vaak niet met een game mee doen
    Welke provider?: KPN
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 310 kb/sec en 2487.7 kbps

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Thomson
    Modem type?: Speedtouch 780 WL
    USB/ Ethernet?: geen idee

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: wat is dat???
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Norton

    Router

    Welk merk router heb je?: Thomson
    Welk router type?: Speedtouch 780 WL
    Welke firmware?: waar kan ik dat vinden?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet, denk ik. in ieder geval niet draadloos

    De Foutmelding NAT not open, matchmaking slow ( zegt halo :cool:
    Wat is de exacte foutmelding?:
    w: 0000-000B
    x: 0000- F001
    y: 20A8 - 48E0
    z: 0000-0000
    Wat heb je geprobeerd?: ben bezig geweest met die router gedoe, maar snap daar helemaal niks van.
    Waar stopt de test?: Bij NAT geeft die de foutmelding
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Porten open zetten... maar dat snap ik dus niet

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:HTML code er bij gezet, zodat jullie het makkelijker kunnen invullen (copy/paste)
    w: 0000-000B
    x: 0000- F001
    y: 20A8 - 48E0
    z: 0000-0000
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Van wat ik snel op inet kan vinden zou je router UPnP moeten ondersteunen. Ga gewoon naar de instellingspagina van je router en vink deze optie aan. Hierdoor zouden je NAT problemen van de baan moeten zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina