1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm .. wonen jullie bij elkaar in de buurt? hebben jullie dezelfde provider. Weet je zeker dat zij Open Nat hebben? Wie host er? Heb je het ook als iemand anders host? etc
     
  2. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier wat screenshots.
    Kan dus niet in Matchmaking komen van Halo3. Vrienden zie ik online, kan met ze praten. Custom Games is ook geen probleem.
    Matchmaking staat op 'Not Available' en NIET op 'Loading'.

    Ik maak trouwens gebruik van een wireless adapter, en andere spellen doen het prima online.
    Contact gehad met Customer Support, vertelden mij dat de poorten udp 2303 & tcp 2303 open moeten staan. Dit is bij mij het geval lijkt me?

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2008
  3. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook gewoon Xbox Live open zetten in de lijst bij Speedtouch, deed ik ook, dan UPnP aanzetten (heb je al) en dan moet het lukken.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hobbelt ook maar eens de thread binnen. Wat is tegenwoordig de snelste manier van een open nat krijgen? 360 in dmz? poorten forwarden of dat uPnP (is nieuw voor mij).
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    UpnP op enabled zetten ... als dat niet werkt poorten openzetten of in dmz plaatsen
     
  6. DeathPsyco

    DeathPsyco Stand your ground!

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had microsoft een mail gestuurd, zij gaven mij de poorten (cijfers) die ik open moest zetten. Dat had ik gedaan bij de router, toen stond de NAT open :).
    Als je zelf een open NAT hebt, moet je met iedereen kunnen spelen. Maakt niet uit of die andere een moderate of een strict NAT. Even op een rijtje:

    NAT
    Open met Open: Wel
    Open met Moderate: Wel
    Open met Strict: Wel
    Moderate met Open: Wel
    Moderate met Moderate: Wel
    Moderate met Strict: Niet
    Strict met Open: Wel
    Strict met Moderate: Niet
    Strict met Strict: Niet


    Volgens Microsoft moeten die gewoon met elkaar kunnen spelen.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2008
  7. R-L3x

    R-L3x Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    goedenavond,

    na een periode van heel lang niet kunnen xboxen heb ik ook het nat probleem. bij mij stat nat op strict. ik ben onlangs verhuist en de modem en router zijn mee verhuist. in het vorige huis waar ik woonde stond mijn nat wel op open en qua instelling heb ik niets veranderd.. nu las ik hier en daar wat over een site waar je je ports kon forwarden ofzo.. ik heb dit programma gedownload alleen moet ik hier voor betalen ofzo.? vanaf de modem gaat het naar de router, en vanaf daar gaat via een adsl lijn alles naar mijn kamer. waar een lynksys staat waardoor ik een draadloze verbinding heb. kan iemand mij hierbij helpen?
     
  8. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox-Live werkt prima, en heeft het altijd prima gedaan. Dus daar ligt het niet aan lijkt me.
    Iemand nog ideeen? Ben er echt zat van namelijk.

    File Share doet het ook niet, kom ik net achter. En als ik bijvoorbeeld nieuwe Game Types van MLG wil downloaden, dan laadt hij niet.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2008
  9. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Meest recente screenshot.
    [​IMG]
     
  10. DeathPsyco

    DeathPsyco Stand your ground!

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt het beste Microsoft even mailen (via xbox.com) en gewoon vragen welke poorten je open moet zetten om je NAT te openen. Ze geven je dan de desbetreffende poorten en dan is het een kwestie van ze openen in je router.
    Of bedoelde je dit niet...?
     
  11. R-L3x

    R-L3x Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0


    ja denk het wel..:p ik zal iig even een mailtje sturen en vragen welke ports ik moet openen. maar ik vind het vreeemd dat ik nu niet meer NAT-open heb staan terwijl we gewoon dezelfde aparatuur gebruiken als in het vorige huis.
    en als ik dan een mailtje heb van MS waar kan ik die poorten dan openzetten?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    check
     
  13. DeathPsyco

    DeathPsyco Stand your ground!

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen maar deze poorten open hoeven zetten, als ik het me goed herinner, om mijn NAT te openen:

    Port: 88
    Naam: Xbox Live 1
    Protocol: TCP / UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3074
    Naam: Xbox Live 2
    Protocol: TCP /UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)
     
  14. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Woohooo fucking bitches, het is eindelijk gelukt.
    Poort 2023 opengezet op aanraden van customer service, en uPnP uitgezet wat normaal altijd aan moet staan voor een open NAT.

    Hij doet het na bijna 4 week, yeah.
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2008
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het is 1 van de 2 ... Of UPNP aan en dan gee portforward gebruiken of Portfoward gebruiken en upnp uit. Maar ik zal dit wel even in de start post verwerken poort 2023 is namelijk nieuwe info :)
     
  16. Kossack

    Kossack Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    NAT strict

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT is strict
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 100 Mbps

    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windows/ Norton/ etc)?: Windows

    Router

    Welk merk router heb je?: Edimax
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Can't connect to XBOX Live
    Wat heb je geprobeerd?: Poorten open zetten/virtual servers/DMZ instellingen/handmatige instellingen in xbox
    Waar stopt de test?: NAT staat op strict, de rest op confirmed/connected
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Compatible xbox router

    Extra uitleg i.v.m. weinig informatie hierboven: Het probleem is dat ik helemaal niet in xbox live kan. Alleen NAT staat op strict, voor de rest staat alles prima. Zodra ik een login naam gekozen heb en wil inloggen gaat ie zoeken en na een aantal seconden geeft ie de melding: "Can't connect to XBOX Live" en dat is het.

    Ik heb allerlei instellingen in mijn router geprobeerd, en ga er maar van uit dat ik zeg maar nul verstand van dat alles heb. Tevens heb ik geprobeerd de benodigde poorten open te gooien in 'virtual servers'. Ik heb in mijn router menu trouwens geen 'port forwarding' optie, geen PnP optie, en ik kan de poort nummer 88 niet open zetten omdat ie dan aangeeft: "The public port number can not be 88. Because it will have a collision with the Home Gateway web service."

    Ps: Hoe kan ik er achter komen wat voor type router ik heb? Op de router zelf staat het helaas niet.

    Ik hoop dat iemand me hiermee zo ver mogelijk op weg kan helpen.

    Alvast bedankt,

    Kossack
     
  17. DeathPsyco

    DeathPsyco Stand your ground!

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt er een beetje aan welke router je hebt, bij de meeste is het gewoon het IP-adres in de adresbalk in Internet Explorer intypen en dan inloggen. Anders moet je even op de website van het type router dat je hebt kijken, daar staat vaak wel bij FAQ's hoe je 'in' je router kan komen.
     
  18. JordyDiego

    JordyDiego Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem NAT is not Open

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik kan ook niet inloggen op me router om me NAT te openen
    Welke provider?: Versatel
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: weetniet

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Arescom
    Modem type?: NDS1060HE - VT
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ja
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: windows, norton

    Router

    Welk merk router heb je?: sweex
    Welk router type?: LA200020:
    Welke firmware?: nee
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Your NAT is Not Open
    Wat heb je geprobeerd?: Van alles met kabels splitters enzo..
    Waar stopt de test?: NAT Strict
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): your NAT Is not open go for more information to bungie.net/router

    Als je iemand niet kan zien of horen heb ik ook

    Wat staat er bij NAT?: Strict

    Deze is beter die andere kan weg me post hier voor

    Majah ik zou graag geholpen wille worden want ik kan best op xbox live maar ik kan niet tegen alle mensen spelen :confused:
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2008
  19. JordyDiego

    JordyDiego Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit berichtje hiervoor ook gepost

    maar ik kom nu niet eens in me router ik typ me IP en dan staat er
    GEberuikers naam wachtwoord.....
    waar haal ik dat vandaan..
     
  20. Kossack

    Kossack Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    NAT open... cant connect

    ik heb eindelijk mijn NAT op open gekregen, maar ik kan nog steeds niet in xbox live komen. elke keer als ik wil joinen dan gaat ie zoeken en zegt ie: "cant connect to xbox live" en dat was het. alles staat op confirmed/connected en open... ik snap er geen reet van. ik ben hier nou al weken mee aan rotzooien en dan heb je eindelijk je NAT op open en dan krijg je dit. als iemand me zo snel mogelijk kan helpen voor ik het raam uit spring, graag.

    edit: ik heb helemaal niks veranderd, maar een hopeloze poging om mijn connectie nog maar is te testen liet opeens "DNS failed" zien. wat een gezeik dat hele xbox live. ik geef het op..
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina