1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kan je xbox direct in zyxel gestopt worden? ics is geen goede oplossing hoort een nat moderate of strict te geven
     
  2. Rainmakernl

    Rainmakernl Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt waarschijnlijk aan de zyxel dan, als ik de 360 direct op de zyxel aansluit met upnp aan krijg ik alsnog moderate.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je hem direct op de zyxel hebt aangesloten.. en upnp .. router herstarten en kijken of de nat dan wel open is
     
  4. Rainmakernl

    Rainmakernl Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Na een herstart staat ie nog steeds op moderate. Ik heb wat screens voor je gemaakt van enkele router instellingen op mijn zyxel.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmm de xbox 360 zit nu in de poort van de zyxel en dhcp staat uit op linksys. Dus de zyxel regelt nu het verkeer. Wat geeft de xbox 360 aan als gateway? Het netwerk adres van de zyxel of van de linksys. Als je de linksys uit zet. Geeft hij dan als nog NAT moderate? (2 routers is namelijk wat puzzel werk) maar bedankt dat voor de info :)
     
  6. Rainmakernl

    Rainmakernl Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    De gateway staat in de xbox op de zyxel, als de linksys uit staat geeft de 360 nog steeds moderate aan.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Okay .. noteer het ip adres van de xbox, gateway en subnet en de dns'en. Ga naar static route vul daar je ip van je xbox 360 in ... Zet upnp uit ... routeer de poorten aangegeven in de startpost naar je xbox.. werkt het dan wel? (Port forwarding dus gebruiken) Linksys mag weer aan.


    Port: 88
    Naam: Xbox Live 1
    Protocol: TCP / UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3074
    Naam: Xbox Live 2
    Protocol: TCP /UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)
     
  8. Rainmakernl

    Rainmakernl Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope nog steeds moderate, heb de router en xbox ook allebei gerestart etc.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hmm vaag .. is er voor je zyxel andere firmware beschikbaar? het lijkt er op dat daar de bottle neck zit ... Ik zal straks eens kijken of meer mensen in dit forum last hebben gehad met jouw router
     
  10. Rainmakernl

    Rainmakernl Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de 'nieuwste' firmware, staat tussen haakjes omdat de laatst gereleasde fw volgens de website uit 2006 kwam :+

    Het ligt overigens zeker aan de zyxel, heb denet even mijn oude speedtouch aangesloten, de linksys weer daarop aangesloten en de 360 op mijn linksys gezet, ik hoefde in de speedtouch alleen upnp aan te zetten en ik had een open NAT. Probleem is dat ik nog steeds de zyxel moet gebruiken ivm met VoIP.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmm ik ga straks een call uitzetten bij de expert desk van Microsoft... :) ... Kan je een eerdere fw kiezen... een "oudere" dus
     
  12. Rainmakernl

    Rainmakernl Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het volgens mij opgelost, voorlopig zegt m'n 360 dat ie op open staat.

    Ergens diep in de menu's van de zyxel vond ik een knopje software restart, ik heb upnp aangezet --> software restart en de instellingen in de 360 op automatic gezet.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Geweldig ... Laat me even weten of het zo blijft staan :) Kan je daar ook een screenshot van maken THNX
     
  14. Rainmakernl

    Rainmakernl Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Was trouwens van korte duur, xbox geeft weer moderate aan zoals we onderhand gewend zijn :p
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmm probeer nu eens met port forward en dan een software restart.. ik heb een hekel als ik niet direct het juiste antwoord heb.
     
  16. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Voordat ik de hele vragenlijst ga invullen, probeer ik mijn vraag maar even zonder al die info te stellen. Ik krijg bij de spellen die ik online wil spelen, Halo 3 en bijv. de Frontline MP demo, altijd de melding dat mijn NAT op moderate staat. Toch kan ik wel vaak games joinen, maar volgens mij moet zou ik veel sneller kunnen matchmaken als mijn NAT niet moderate zou zijn.

    Wat ik niet snap, is da er bij mijn Network Settings in het dashboard gewoon staat dat mijn NAT open is, en dus helemaal niet strict of moderate. Waar zit hier nu de fout? Klopt er iets niet bij de spellen, of heb ik écht verkeerde NAT settings en zou ik matchmaken etc. dus sneller kunnen maken?
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het is echt een NAT probleem. Ligt dus niet aan het spel. Wel vaag dat deze af en toe open staat
     
  18. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan ga ik zo even de info bij elkaar zoeken, ik kan trouwens áltijd joinen, maar volgens mij moet het veel sneller kunnen.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    met moderate nat kan je altijd joinen, maar duurt veel langer en geeft problemen.
     
  20. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt heel vreemd allemaal, die live check sloeg vanmiddag helemaal op hol (gaf elke keer weer andere dingen aan die niet klopte... wtf). Nu is alles in orde maar NAT dus inderdaad moderate.

    Ik ga dan nu maar de poorten van mijn (linksys) router forwarden naar de xbox, volgends die portforwardingsite. Maar daar geven ze andere info weer als jij in de startpost aangeeft, welke poorten moet ik nu daadwerkelijk openzetten? In de startpost staan er 7 verschillende, maar op portforward.com staan er maar 2 dingen die je moet aanpassen...

    EDIT: Ik heb nu precies de stappen volgens portforward.com gevolgd, ik heb dus een statisch IP voor mijn 360 ingesteld, het IP adres van mijn 360 is nu 192.168.1.250. Naar dat IP adres heb ik de linksys WAG354G router 2 poorten laten forwarden, 88 en 3074, ik weet niet precies hoe ik het moet beschrijven, maar in ieder geval precies zoals het volgens die site moest. Alles is confirmed en in orde volgens de Live test, maar NAT staat nog steeds op MODERATE. Wat kan nu nog het probleem zijn?
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina