[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kruifdesign

    kruifdesign Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    NAT Problemen.

    Hallo, ik had/heb ook een probleem

    Ik heb netjes mijn poorten geopend in mijn modum (Speedtouch 780)
    en op optie upnp aangevinkt en mijn NAT stond op Open.

    Paar weken verder staat mijn NAT op strict??? vreemd oke waarschijndelijk
    een update gehad van planet.

    Uiteindelijk weer mijn NAT op open gekregen maar nu komt het ik heb
    geen contact meer met diverse mensen terwijl mijn nat wel op open staat?

    Contact gehad met die mensen en ook hun NAT staat op open.
    wat kan hier de oorzaak van zijn????

    Ik heb een draadloze verbinding en al diverse verbindingstesten op de
    X-Box 360 uitgevoerd en NAT staat op Open!!

    P.S. Kan wel met iemand contact krijgen als hij zijn NAT op Moderate heeft
    staan.

    Ik snap het niet meer :'-(

    Niemand???????????? :'-(
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2008
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Kan iemand me ff hiermee helpen?
     
  3. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk UPnP want ik heb helemaal niks gedaan eerst. Gewoon mijn Xbox aangesloten op de router en toen deed alles het goed. Toen het slecht begon te gaan deed ik een internet test op me Xbox en zag bij NAT strict staan. En dat is dus slecht..
    Ik weet echt niet wat ik moet doen :'-(
     
  4. WackoGun

    WackoGun Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Kwil niet onbeleefd zijn, maar kan iemand antwoorden op mijn post :)

    Dank u.
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Heb je al gekeken of je router toch zeker geen UPnP ondersteunt, en of dat eventueel niet uitgevinkt is? In elk geval als je bv. bij je xbox live test bij 'more info' kijkt zie je je xbox's interne IP, forward de volgende poorten hier naar;
    Herstart eventueel je router en kijk of je xbox niet van adres is veranderd. Normaal zou dit niet het geval mogen zijn bij een gewone herstart maar eventueel wel bij een volledige reset. Normaal gezien zou je NAT met jouw vermelde opstelling dan open moeten zijn.
     
  6. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wordt sinds vandaag als ik gears speel bijna elk potje eruit gegooidt connection lost to the host?
     
  7. WackoGun

    WackoGun Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ergens gelezen dat de Livebox geen UPnP ondersteund, weet uit me eigen niet wat het betekend of inhoud maar ik ga ff opzoek naar de optie.

    Maar over dat more info dat is wat ik deed en dus ook schreef dat IP de laatse getallen veranderen iedere keer als ik een XBL test doe, dus stel die ip is 192.168.0.56 en ik doe een XBL test en ik kijk dan weer dan is het opeens 192.168.0.125, geen touw aan vast te knopen dus.

    EDIT* Ik heb even gekeken voor dat UPnP maar daar is nerges niets over te vinden, wel iets met NAT als ik dat druk moet ik een publiek ip adres invoeren, geen idee wat dat is en waar ik dat vandaan moet halen.

    Nog een EDIT* Ik heb nu mijn eigen IP aan me xbox kunnen geven, de reden waarom ik het eerst niet kon omdat ik een fout gemaakt had in de gateway IP stom stom stom...,
    maar des on danks ik nu alles juist heb en mijn xbox het IP onthoudt, is mijn NAT nog steeds moderate, ik heb uiteraard al mijn poorten geopend en het aan gewezen op de IP van mijn xbox.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2008
  8. Mini NL

    Mini NL Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee,
    Ik heb problemen met mijn NAT.
    hij staat bij mij op strict en ik heb bij mijn router al de poorten 88 en 3074 geforward, al het goed is:confused: ik heb het gedaan volgens de guide van http://www.portforward.com.

    (BTW: klopt het dat de DNS server van elke povider hetzelfde is want ik heb de DNS adressen van deze site:http://www.mixfix.nl/helpfiles/algemeen/dnsnederland.asp[/I])

    Klopt het ook dat ik nu ook de poorten:

    Port: 1900
    Naam: UPnP Framework
    Protocol: UDP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 2290
    Naam: Remote Media Center Experience
    Protocol: TCP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3376
    Naam: Media Center Extender Service
    Protocol: UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 5555
    Naam: Media Streaming (Media Connect)
    Protocol: TCP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 7777
    Naam: Network Validation
    Protocol: UDP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 88
    Naam: Xbox Live 1
    Protocol: TCP / UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3074
    Naam: Xbox Live 2
    Protocol: TCP /UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Moet openen op mijn computer?
    Want nu staat mijn Nat nog steeds op strict.
    en hoe moet ik die poorten invoeren op mijn computer?
    Please help me.:'-(


    Edit:
    Bij mijn Router menu staat ook een kopje UPnP.
    in dit menu staan drie dingen die ik kan aanvinken, ik las hierboven ''of je router wel UPnP ondersteund"' dus ik vraag me af of ik hier ook iets moet veranderen/aanvinken?

    UPnP

    --------------------------------------------------------------------------------

    - Enable the Universal Plug and Play(UPnP) Service
    - Allow users to make configuration changes through UPnP
    - Allow UPnP to pass through Firewall

    Het is met veel vloed zweet er tranen gelukt om de NAT poort open te krijgen.
    Bedankt voor de moeite, en de rest succes:)
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2008
  9. Mini NL

    Mini NL Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee,
    ik heb een probleem met mijn live verbinding eerst dacht ik dat het aan mijn NAT lag maar de NAT poort staat nu open.
    Als ik CoD 4 online wil gaan spelen kan ik zelf niet inloggen bij een host, als ik find match doe dan valt mij internet uit maar als ik me laat inviteen door een vriend dan kan ik gewoon mee spelen.
    hoe kan dit? ik heb mij firewall al uitgeschakeld en proberen anders in te stellen maar hij blijft het doen, ik word er gek van:mad:

    Groeten Maik
     
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je poorten zijn blijkbaar inderdaad correct geforward daar ligt het probleem niet, maar het intern IP adres van je xbox verandert dus nog steeds heel de tijd, en dat is niet enkel als je je router reset ofzo? Dat zou wel verklaren waarom je nog steeds NAT problemen hebt. Router DHCP staat aan?
    Beste oplossing is misschien met een statisch IP te proberen lijkt me. Je kan dit bv door je instellingen op automatisch laten staan en op je dashboard bij netwerk settings de toegewezen gegevens (IP, subnet mask, def gateway) te noteren en die manueel in te voeren bij IP address settings.
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Hoe moet ik dan dat UPnP aanzetten? ik zie niet echt een specifieke knop waar dat staat. Als ik de poorten open zet bij Port Forwarding gaat hij op Strict staan wat nou niet echt mijn bedoeling is. Kan iemand me hierbij helpen?
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als je router UPnP ondersteunt moet je dat gewoon ergens in je router settings menu kunnen aanvinken normaal. Als je dit inderdaad kan zou je NAT probleem ineens opgelost moeten zijn en moet je geen rekening meer houden met portforwarding, DMZ, etc.
    Kijk anders even in je router handleiding of op inet of UPnP ondersteund wordt.

    Edit: ik zie op je screenshot al meteen de UPnP optie staan; Applications & Gaming > UPnP Forwarding dus dat zou je daar moeten kunnen activeren. Verwijder vervolgens gewoon je manuele portfwd instellingen en het kan nodig zijn je router dan eens te herstarten)
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2008
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Dus moet ik daar die poorten invullen en enablen?
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal gezien zou je de UPnP optie gewoon moeten kunnen enablen, aanzetten/vinken.
    Poorten invullen (of labelen) zou normaal niet moeten, gewoon activeren aangezien het UPnP protocol er juist voor zorgt dat UPnP netwerk apparaten (zoals de xbox 360) zelf met de router('s firewall) communiceren i.v.m. de te openen poorten voor een optimale verbinding (open NAT in dit geval).
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    EDIT: Ik heb het al gevonden, het stond onder Administration, daar heb ik UPnP aangevinkt, ff testen of ie het nu goed doet, in ieder geval bedankt :)
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2008
  16. Morasderr

    Morasderr Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    heey mijn eerste post hier...
    ik heb al sinds lange tijd problemen met in chat/game komen met een van mijn vrienden dus ik wil mijn NAT van strict naar open als dat kan...
    ik heb al wat instructies van de main post opgevolgd (via de link in de main post):
    -ik heb al een static Ip gemaakt en de DNS ingevuld (heb UPC gebeld)
    -ben gaan uitzoeken hoe ik in moest loggen bij de router (nee wist ik nog niet ;))
    alleen het probleem is dat ik nu volgens http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Netgear/WPN824v2/Xbox_Live_360.htm gegevens moet invullen bij de router... geen probleem want ik kan alles vinden maar zodra ik op Apply druk zegt hij: Port conflict with other server... dus het lukt me niet om de laatste stap te voltooien
    toen ik hier op de laatste pagina keek zag ik de UpNp het probleem kon oplossen dus ik blij naar de router pagina waar ik er achter kom dat het al aan staat....
    ik zou graag eens normaal willen gamen met mijn vrienden dus ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Eerst en vooral welkom op het forum!
    Nu zodra je router UPnP ondersteunt zou je normaal geen NAT problemen meer mogen ondervinden indien geactiveerd. Je moet dan helemaal geen poorten meer manueel forwarden, router DMZ gebruiken of iets dergelijks. Ook een statisch IP adres is niet echt noodzakelijk.
    Probeer gewoon eerst even al je veranderingen incl. portfwd aanpassingen en dergelijke links te laten liggen, UPnP aan te vinken en je router te herstarten. Dat zou je dan normaal al een open NAT moeten bezorgen.
     
  18. Morasderr

    Morasderr Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de hulp en het welkom :)
    als het goed is stond de UPnP al aan dus ik heb de router maar gereset, maar ik heb nog steeds een Strict NAT :/
    tenminste : http://img442.imageshack.us/my.php?image=upnpsv4.jpg dit betekent toch gewoon dat het aan staat? of zie ik iets verkeerd?
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat lijkt in orde, en 30 min als advertisement period en 4 hops UPnP packet sent is ook gewoon standaard dus OK. En je hebt dus ook je router herstart, normaal zou het dan toch moeten lukken. Hoe is je opstelling eigenlijk, je hebt bv. toch geen 2 routers na mekaar ingeschakeld?
     
  20. Morasderr

    Morasderr Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    nope geen 2 routers...
    een modem (Thomson TCM420) en daarna dus de Netgear router...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina