1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Met UPnP geactiveerd heb je toch niet nog eens manueel portforwarding naar je xbox ingesteld? Of je xbox's intern IP address in DMZ geplaatst?
    Want als een van beide samen met UPnP aanstaat kan dat voor een conflict zorgen.
    Voor de NetGear WGR614, WGT624, WGU624, WGT634U & WPN824 * is/was het probleem blijkbaar bekend dat ze soms een verkeerde NAT status aangaven bij oudere firmware versies;
    Dit kon echter verholpen worden door de laatste nieuwe router firmware te downloaden. Je kan dus ook altijd eens proberen je router firmware te updaten aangezien dit toch nooit kwaad kan.
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2008
  2. Morasderr

    Morasderr Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kwam pas achter dit hele UPnP gebeuren nadat ik die portforwarding guide had gevolgd :mad: dus ben bang van wel
    het rare is dat UPnP al stond aangevinkt, dat heb ik niet gedaan... dus dan zou ie het vantevoren toch gedaan moeten hebben...
    moet ik nou die xboxservers weer op automatic zetten? of heeft dat geen zin meer...
    ik zal sowieso morgen (of eigenlijk vandaag :p is het al zo laat?) ff kijken of ik die firmware kan updaten
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Het kan inderdaad al standaard geactiveerd zijn op je router. Kijk misschien even voor de zekerheid nog eens bij de instellingsmodules op je routerpagina dat het nu zeker aangevinkt is, verwijder die vorige manuele portforward settings en herstart je router.
    (En inderdaad firmware upgrades kunnen nooit kwaad.)
     
  4. Morasderr

    Morasderr Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    ha kom er net achter dat we de firmware nog nooit hebben upgegrade :p moet ik ook maar eens vaker op letten... anyways: alweer problemen
    ik volg mooi de aanwijzingen op mijn login scherm: ga naar Netgear.com (check) zoek naar software (check) download (check) selecteer hem en druk Upload (check) maar helaas geeft ie daarna een foutmelding: Firmware upgrade failed. Please check your file....
    ik heb geprobeerd een versie daarvoor te downloaden maar kreeg hetzelfde (zag wel wat interessants staan, geselecteerd op screen)
    http://img396.imageshack.us/my.php?image=firmwareupdatecp1.jpg
    fouten die ik zeker niet maak: ik weet zeker dat het een WPN824v2 is en geen eerdere versie, en ik weet zeker dat ik de goede file download (die voor buiten USA).... dus wat doe ik wel fout? enig idee?
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Het is dus heel zeker de WPN824v2 ( en niet v1 of v3 ), de firmware upgrade file heb je zonder problemen kunnen downloaden maar op je routerpagina kan je bij 'maintenance' die nieuwe versie niet uploaden? Heb je al eens geprobeerd de router even te herstarten.

    Edit: Ik las juist op het netgear troubleshoot forum dat er mensen met gelijkaardig problemen zijn (wel met een ander routermodel), een update naar een veel vroegere firmware eerst en dan systematisch naar de nieuwere zou dit blijkbaar moeten oplossen.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
  6. Morasderr

    Morasderr Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry voor de late reactie, ik had de vorige pagina in mijn favorieten gezet maar had niet door dat de pagina vol was ;)
    idd heb een versie 2 heb het verschillende keren gechecked op de router zelf, maar ik ben er al achter waarom ik het niet kan updaten...
    we hebben deze router via UPC geregeld en ik heb zonet UPC gebeld voor verdere hulp en ze zeiden dat de software via UPC altijd up to date is (het gebruikt niet de firmware die je zo kan downloaden) hij was niet zo bekend met UPnP maar zijn advies was of om Portforwarding te doen of om Netgear te bellen om tekijken of zij misschien iets wisten om de UPnP misschien toch werkende te krijgen (want als hij zou werken had ik een Open NAT toch?)
    dus...
    zal ik nu Netgear bellen voor info of kan dat portforwarding ook goed werken? (want ik heb bij een vorige post ook al gemeld dat er iets fout ging)

    btw bedankt voor de belangstelling tot nu toe :D echt geweldige hulp
     
  7. Morasderr

    Morasderr Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    c'est une miracle!
    net na het voorgaande bericht dacht ik: ik zal nog eens ff de router resetten en die xbox gegevens op automatic zetten
    dus ik zet de router uit-aan en zet de gegevens op automatic, test connectie... bam Open NAT :eek:
    geen idee waarom nu wel maar dat maakt niet zoveel uit
    zometeen ff testen of ik nu wel gewoon met mijn vrienden in chat kan :)
    DiaL erg bedankt voor de hulp :D ik zal wel nog ff laten weten als alles werkt ^^
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Een router reset kan inderdaad nodig zijn om je aanpassingen te activeren. En vanaf dat je router UPnP ondersteunt zou je echt nietmeer manueel met portforwarding bezig moeten zijn, vreemd dat die kerel daar niets vanaf wist. In elk geval lijkt het erop dat je NAT problemen nu van de baan zijn, en zo hoort het, mooi!
     
  9. Morasderr

    Morasderr Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    jep portforwarding kende ie wel met UPnP klonk hem niet bekend :p maar wat maakt het uit
    gisteren voor de eerste keer een avondje probleemloos CoD4 ^^ chat en game invites werkten prima dus hopen dat alles zo blijft :D
    DiaL nogmaals bedankt voor je tijd en hulp en hopelijk tot nooit meer ziens wat dat betekent dat alles goed blijft ;)
     
  10. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag toch maar een Wireless Network Adapter gekocht en alles doet het goed, behalve de NAT-settings, want die staan op moderate. Als ik dan inlog op mijn Netgear WGR614v7 router dan kan ik wel die 88-port openzetten, maar die 3074-port kan ik niet openzetten want hij geeft steeds aan: Port Conflict With Another Service. Hoe kan ik dit oplossen ?

    Edit: mijn provider is @Home.

    Edit 2: Na wat onderzoek te hebben gedaan vond ik dus dat ik mijn Xbox 360 een statisch IP-Adres moet geven. Nu werkt @Home dus met dynamische IP-Adressen. Hoe verander ik het dynamisch IP-Adres (voor mijn xbox) in een statische?
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2008
  11. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb een Experia-box, daarin heb ik mijn Xbox een "exposed host" gemaakt... en... NAT = open!
     
  12. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Never mind, het is toch gelukt.
     
  13. Yokiehee

    Yokiehee Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Mijn xbox 360 maakte eerst verbinding via ICS, waardoor ik steeds een Strict Nat kreeg. Kabel van xbox naar modem en ik kreeg een open nat. Helaas, kabel was niet de beste oplossing, afstand modem en xbox 360 te groot. Dus had ik een wireless adapter gekocht. (Dat ding van microsoft) Toen ik thuis kwam heb ik dat ding direct aangesloten, test gedaan en ja hoor, Open nat. Yay, ik dacht dat m'n problemen voorgoed voorbij waren.

    Maar gisteren ging ik eindelijk doen waarvoor ik die wireless adapter gekocht had. Ik probeerde iemands game te joinen op Halo 3 die in Amerika woont. Maar ik kreeg die irritante melding weer: Strict Nat. Terwijl ik die melding een paar dagen niet meer gezien had.
    Welke provider?: KPN
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Adsl (Internet+Bellen)
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Download: 2712 kbps Upload: 406 kbps

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Speedtouch
    Modem type?: 780WL
    USB/ Ethernet?: Draadloos

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Norton

    Router

    Welk merk router heb je?: Ook Speedtouch (?)
    Welk router type?: 780WL(?)
    Welke firmware?: Als ik naar de pagina van m'n Speedtouch ga, staat er bij software versie 6.2.29.2
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Draadloos

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Strict Nat
    Wat heb je geprobeerd?: Poorten 88 en 3074 opengezet, Xbox 360 een statisch IP gegeven, Upnp aangezet, modem gereset en opnieuw opgestart...
    Waar stopt de test?: Hij maakt de hele test af
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): In Halo 3 komt er te staan dat je naar http://www.bungie.net/router moet gaan, maar dat heeft niet veel geholpen

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Strict
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  14. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: ik weet niet hoe ik me NAt open moet zetten voor me 360
    Welke provider?: Orange
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: ?

    Modem

    Welk merk modem heb je?: speedtouch alcatel 510
    Modem type?: alcatel ?
    USB/ Ethernet?: ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: nee ?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: windows

    Router

    Welk merk router heb je?: Sitecom Broadband router 54g
    Welk router type?:
    Welke firmware?: 1.45 volgens mij
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet
     
  15. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    en hoe kan ik eigenlijk zien op me Nat al open staat ?
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Doe de xbox live connectie test op je xbox dashboard, onderaan staat het vermeld.

    Edit:
    Als je router UPnP ondersteunt moet je manueel geen poorten meer forwarden, verwijder de xbox port forward settings even, verifieer dat UPnP wel degelijk aanstaat en herstart je router nog eens. Normaal je NAT probleem dan moeten opgelost zijn.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2008
  17. Maverick_NL

    Maverick_NL Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Ik heb (meestal) wel xbox live. Maar de connectie is niet super. Vaak kom ik niet bij vrienden in de lobby, en hoor ik mensen niet praten.
    Welke provider?:
    Telfort
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    20Mb/1Mb

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    Zyxel
    Modem type?:
    P-2602R-D1A
    USB/ Ethernet?:
    Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Geen idee wat dat is.
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Windows XP standaard

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Sitecom
    Welk router type?:
    DC-202V6
    Welke firmware?:
    2.17.0001
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet

    De Foutmelding
    'Moderate' bij xbox live test.
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Slechte connecties, en problemen met joinen met vrienden.
    Wat heb je geprobeerd?:
    Ik heb geprobeerd de poorten open te zetten, die op het forum staan, maar we maken gebruik van dynamisch IP, dus dat heeft ook geen zin.
    Waar stopt de test?:
    Hij voltooid de test.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    Router instellingen veranderen.

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
    Moderate
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ondersteunt je router UPnP? Na te kijken op je router instellingspagina ofwel in de handleiding. Indien zo moet je dat activeren en de manuele xbox port forwards even verwijderen.
    Als je geen statisch IP toewijst aan je xbox, hoeft dat ook nog niet altijd een probleem te vormen. Kijk zeker na of je de 3 poorten hebt geforward naar het juiste interne (xbox's) IP, normaal zou je dan toch open NAT moeten bekomen. Bij router resets, of extra aansluitingen van PCs, etc op je netwerk kan het echter wel zijn dat je xbox een ander IP krijgt toegedeeld waardoor je je port forward settings zal moeten aanpassen.
     
  19. Maverick_NL

    Maverick_NL Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    De router ondersteunt UPnP. Maar dit stond al aan. Ik heb zelfs de UPnP in het modem aangezet. Dit leidde niet tot het gewenste resultaat.
    Maar wat zijn de 3 poorten dan? En het IP van de xbox is toch gewoon het IP-adres wat hij aangeeft als je naar 'edit network settings' geeft, onder automatic of manual?
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als UPnP aanstaat zorgt de router telkens zelf voor de gewenste port forwards die het netwerk apparaat (in dit geval je xbox) vereist. Heb je je router al eens gereset? Dat is soms nodig vooraleer UPnP werkt. Normaal zou je met een enkele router opstelling geen NAT problemen meer mogen ondervinden als UPnP ondersteund wordt en geactiveerd is.

    Edit: En inderdaad dat adres bij je dashboard is inderdaad het interne xbox IP adres.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina