NAT, Internet-Xbox Probs..
Mijn probleem;
ik zal eerst even de lijst netjes invullen:
A: Abonnement
1: Naam provider - KPN
2: Soort abonnement (naam, type) - InternetPlusBellen
3: Kabel, ADSL, of anders? - ADSL
4: Up- en downloadsnelheid - Up=50KbyteS, Down=ong. 320 KbyteS
B: Hardware
1: Modem merk en type - ExperiaBox( Zwart ) Speedtouch Versie
2: USB modem? (Ja/Nee)
3: Router Ja/Nee (en evt merk/type)
4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) - ja, Windows XP SP 2
5: Direct Connection Ja/Nee
6: Crossover kabels in gebruik?
7: Hub in gebruik?
C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
1: TCP/IP adress, netmask, gateway
2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?
D: Xbox Settings
1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? Check
2: Dashboard versie? Check
3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Alles, behalve NAT strict
4: Wat is de exacte foutmelding? NAT Strict
5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? Nvt
Het begon op 1 April, ik kreeg een NAT Strict melding. Ik zat al vaag te denken dat het met de nieuwe firmware op de ExperiaBox te maken had.. Ik had op dat moment de Siemens ( zilveren ) versie.
Vanaf dat moment had ik ook internet problemen ( zomaar enorme ups en downs met internetconnectie ) en telefonie problemen.
Zoeken zoeken zoeken op internet en dergelijke, veel voorkomende error, vooral in combinatie met KPN en de ExperiaBox... Vanalles geprobeert, DMZ, PortForwarding, Routers ertussen, UPnP, Firewall, kabels, KPN bellen;
Die vertellen je altijd op dezelfde manier dat ze niet aan 'Xbox Support' doen.. Xbox Live support zelf weet niets van de ExperiaBox af...
Toch met een medewerker van Xbox Live gepraat over de telefoon, hij, en ook meerdere mensen, raadden mij aan om de nieuwste ExperiaBox aan te vragen bij KPN, die zwarte. Deze zou veel makkelijker, probleemlozer en beter te configureren zijn..
Ik dus de EB bestellen, aansluiten en gelukkig waren de wisselvallige telefonie en internet problemen klaar. NAT Strict nog niet. Ik vanalles uitproberen in de nieuwe ExperiaBox, de XBL Connectie NAT bleef Strict.
Ik besloot nogmaals Xbox Live Support te bellen en terwijl ik 15 minuten in de wachtrij zat, verveelde ik me en was ik continu de tests aan het restarten uit verveling. Na 15 minuten naar een irritant muziekje te hebben geluisterd zag ik tot mijn grĂ³te verbazing opeens "Nat Open" op mijn TV staan..?
Ik had 15 minuten naar Strict zitten aan kijken, niemand zat aan instellingen of een pc en zonder iets te doen vloog hij op Open? Impossible. Ik dus even Halo 3 starten en ja hoor, bij Matchmaking kreeg ik geen "Your NAT is not Open" melding. Ik de Xbox rebooten en jahoor: Strict...
Toen ik dus naar de pc liep was deze tot mijn verbazing gecrasht. En dat was de eerste keer sinds tijden aangezien mijn pc nooit crasht.. Ik moest 5 minuten wachten op Windows o.d.
De vrouw van Xbox Live Support kon me weer niet helpen en ik besloot het even op te geven. Diezelfde avond zat ik achter de pc weer forum-research te doen terwijl mijn broertje achter de xbox zat -(offline) . Toen hij stopte en de Xbox uitdeed liep mijn pc alweer vast. Precies hetzelfde wat er die middag gebeurde! Dat slaat toch helemaal nergens op?
Ben ik nou gek of spookt het in mijn Ethernetkabel?
Help
Laatst bewerkt: 14 apr 2008