Hallo
Ik heb sinds vorig jaar een Xbox 360, met Xbox live. Maar ik heb nog nooit online kunnen gamen. Ik kan wel op marketplace enz. en kwam met GTA IV tot in de lobby. Maar zodra het spel werd gestart (soms nog eerder) werd ik eruit gegooid (connection lost).
Ik heb al een keer naar Xbox gebeld, die zeiden dat het aan m'n NAT lag, en dus naar KPN moest bellen. Ik heb toen naar KPN gebeld, toen heb ik van alles geprobeerd, maar niks lukte. KPN kwam met de conclusie dat het kwam door de router tussen de modem en de Xbox, omdat de modem zelf ook al als een router werd gebruikt ofzo.
Nu heb ik pas m'n Xbox rechtstreeks aangesloten op de modem, en weer naar KPN gebeld. Helaas kreeg ik nu het aardige antwoord "U heeft gewoon internet, dus kunnen wij u niet helpen".
Ik heb toen maar gewoon opgehangen, en ben wat gaan googlen. Ik heb helaas nergens een oplossing gevonden voor mijn probleem.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, en even voor de duidelijkheid: Ik heb totaal GEEN verstand van zulke dingen
Het Probleem
Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT staat op Strict
Welke provider?: KPN Office DSL
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 128 / 768 (dit staat achter bandwith bij de modeminstellingen)
Modem
Welk merk modem heb je?: Speedtouch
Modem type?: 780
USB/ Ethernet?: Ethernet
Internet Delen / ICS
Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ICS?
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: er staat Kaspersky op de PC
Router
Welk merk router heb je?: Speedtouch
Welk router type?: 780
Welke firmware?: "Software variant: AA"
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet
De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?: NAT strict
Wat heb je geprobeerd?: Port forwarding
Waar stopt de test?: -
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Router vervangen met een Xbox Live compatible router.
Als je iemand niet kan zien of horen
Wat staat er bij NAT?:
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik zou wel eens Live willen gamen \o/
Klik om te vergroten...