1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amicushia

    Amicushia Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, nou heb ik het naar gistere avond ook ( Opeens ) NAT op strict, nou ik gelijk ff hier gekeken en ja UPnP stond uit, nou ik aangezet, maar nee hoor, firewalls uitgeknald maar nee niks kan iemand me helpen

    router is Planet/kpn internet Siemens Gigaset SX551 WLAN dsl
    draadloos, ehm PPPoE pass-through staat ook aan ( weet niet of dit er iets mee te maken heeft, ben atechnisch met routers :p )

    ehm ja verder heb ik totaal geen verstand van port forwarden ofzo maar alsjeblieft help mij ikwil weer gamen xD :p alvast bedankt !
     
  2. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Hoe lang heb je die router al? Ik heb dezelfde router en vroeger stond hij bij mij ook op open. Volgens mij ligt het aan de firmware, dus het kan misschien zijn dat KPN een nieuwe firmware op je router geflikkerd heeft. Hiervoor kan je misschien wel naar KPN bellen.
     
  3. kickstarter

    kickstarter Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    nat probleem

    Het Probleem


    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Ik heb thuis 2 xbox 360 staan en die zijn allebei verbonden met het internet via een router. Nou is het zo dat de nat op de xbox de hele tijd verschillen. Dan staat het bij de een open en bij de ander op strict of soms komt moderate naar boven bij de een en open bij de ander. De vraag is dus hoe krijgen we ze allebij op open.

    Ik heb natuurlijk al rondgekeken en het een en ander al geprobeerd. Poorten opengezet , upnp gebruikt (daarbij wel weer port forwarding uitgeschakeld) , vast ip adres toegekend en poorten opengezet , de guide bij portforwarding gebruikt. Helaas heeft dit geen enkele verandering teweeg gebracht en zit ik nog steeds met varierende nat statussen.

    Welke provider?:
    Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    Weet niet precies maar aardig snel via pc kan ik ook snel downloaden

    Modem


    Welk merk modem heb je?:
    motorola surfboard
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    geen flauw idee wat dat is
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    windows xp maar staat uit om open nat geprobeerd te krijgen

    Router

    Welk merk router heb je?:

    Welk router type?:
    Sitecom d202v6
    Welke firmware?:
    de niewste net nog gedowned
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    via ethernet kabel




    Wat staat er bij NAT?:
    Strict

    Wie kan mij helpen ik heb al heel wat geprobeerd ook de poorten opgengezet upnp aangezet en nog lukt het niet om bij allebei open te krijgen. Ik ben nu 1 1/2 dag bezig geweest en ik wordt er een beetje gek van ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het kan alleen met UPNP, werkt dat niet dan ligt het aan je router of je provider .. Dus geen port forward gebruiken. Microsoft heeft een lijst op de site staan welke routers geschikt zijn voor xbox live (getest met meerdere xbox'en) dus misschien moet je dan 1 van die twee kopen.. er is helaas geen oplossing voor je probleem
     
  5. kickstarter

    kickstarter Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    k ik had ports wel ingevuld en enabled maar later toen ik upnp aanzetten ze weggehaald en enable uitgezet dat is toch voldoende om te switchen van port forward naar upnp. Zo ja dan moet ik idd kijken naar die routers. Het gekke is dat we 2 dagen hiervoor de d202v1 of 2 hadden maar daar hadden we allebei gewoon een open nat. Helaas heeft die router de geest gegeven :mad:

    Oh ja: waar staat die lijst van die met meerdere xbox 360 compatible routers

    oh ja 2: was vergeten te vermelden dat upnp maar 1 xbox tergelijkertijd kent. Kan ik hier iets aan veranderen?
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dan ligt het aan je router, als je met je oude router d202v1 of 2 wel beide open NAT hadden zou ik deze gaan halen.

    Je kan nog een firmware update doen. Kijken of dat werkt :) als dat niet werkt is het een andere router kopen.

    Ik zal het lijstje voor je op zoeken (helaas wel amerikaans, dus de meeste routers zijn hier niet te vinden)
     
  7. kickstarter

    kickstarter Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    He ik heb een nieuwe router gekocht de linksys BEFSR4 die ook op de lijst staat. Maar daar heb ik nu het zelfde probleem mee wat nu?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dan zou ik hem terug brengen .. heeft hij wel de juiste firmware? Heb je upnp aan staan? etc.
     
  9. kickstarter

    kickstarter Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    ja upnp staat aan de laatste firmware stond erop. en nog krijg ik bij een xbox open en bij de anders strict of moderate en dat verwisselt steeds per xbox.

    Als ik het terugmoet brengen wat moet ik dan doen?
     
  10. plantenbak

    plantenbak Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Mijn NAT blijft Moderate
    Welke provider?: Tiscali/Telfort
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel/Adsl ben geen internet held zou het niet weten :eek:
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: van sites download ik rond de 750kb en uploaden gaat meestal rond de 100kb. Internet gamen via me computer gaat altijd erg goed met een ping van 10 ongeveer.


    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: :confused: het is een thuis netwerk dat weet ik wel :+
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    geen
    Router

    Welk merk router heb je?: zxyel
    Welk router type?: Prestige 2602H-61C
    Welke firmware?: laatste
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Your NAT is not open
    Wat heb je geprobeerd?: poorten open te zetten en UPnp de bovenste en onderste aangevinkt
    Waar stopt de test?: nergens? :confused:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): naar hun site gaan maar daar wordt ik niet wijzer van.



    Wat staat er bij NAT?: Moderate


    ----

    Ik zit er nu al 5maanden mee ofzo en begrijp het niet helemaal meer hier is mijn poort gebeuren :

    eerst ga ik naar :
    SUA only staat aangevinkt en dan ga ik naar Edit Details.
    dan heb ik dit :
    [​IMG]

    weet iemand wat ik fout doet?

    en dan nog misschien een klein vraagje wat mij niet helemaal duidelijk is :
    Door mijn NAT open te krijgen heb ik dan ook minder last van in-game-lag of is het echt ALLEEN om met elkaar te connecten?



    Alvast erg bedankt en als ik onvolledig ben geweest excusses.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2008
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    waar gaat de kabel van je xbox naar toe .. (naar de router of de pc)?
     
  12. plantenbak

    plantenbak Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    router


    EDIT :

    @ hieronder, ik zal het later vanmiddag proberen. Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    haal alle aangemaakte poorten weg ... ga naar upnp en zet deze op enabled .. zet je xbox aan ... wacht 5 minuten .. zet je xbox uit ... wacht 2 minuten .. zet je xbox aan ... en doe de test weer. Wat staat er nu?
     
  14. plantenbak

    plantenbak Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    dan blijft hij moderate, met upnp enabled bedoel je toch de bovenste en onderste ?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    upnp staat onder remote management .. wat is je type modem .. (dus naast je zyxel router)
     
  16. plantenbak

    plantenbak Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar ik bedoelde in me Upnp , dan de bovenste en onderste aanvinken toch?

    me type modem... pff ik zou het niet weten,

    alles gaat bij ons als volgd :

    Router - Xbox
    router - Computers
    en dan verdwijnt het zegmaar in de muur.
    zoals ik al zei, ik ben geen netwerk-held, dus de helft begrijp ik niet.

    EDIT : ik teken het anders wel ff.
    EDIT 2 :
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  17. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Mijn probleem is sinds 2 maand ik niet meer bij bepaalde personen kan joinen, hoewel dit eerst wel mogelijk was. Nu is er wel een manier om samen te spelen alleen deze is zo vermoeiend.

    Normaal gesproken kan ik niet joinen met bijvoorbeeld klaas, zodra er een derde persoon bij komt(1 die waarschijnlijk ook een Open NAT heeft) en hij mij een invite stuurt is er geen probleem. Het rare hieraan is dat ik ook een Open NAT heb en Klaas een Moderate/Strict NAT, alleen was dit nooit een probleem tot 2 maand terug.

    Ik begin steeds meer te twijfelen of het wel aan hun ligt, en niet aan mij ondanks dat ik een Open NAT heb.

    Iemand misschien een verklaring hiervoor, en dat ondanks ik een Open NAT heb er toch nog iets fout is?
     
  18. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even voor mensen die problemen hadden met de Netgear WPN824v2 router van UPC. Julllie moeten even de update downloaden van de UPC site (deze werkt!) en instaleren op je router. Hierna is je NAT open en zijn er geen problemen meer.
     
  19. Psybadek

    Psybadek Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0

    Nou, ik denk niet dat jij het probleem heeft maar ''Klaas''.
    Als hij een moderate/strict NAT heeft heeft hij een bepaalde beperking tot servers en gamers. Dus het kan zijn dat hij niet met jou in contact kan komen in een server.
     
  20. Boelie91

    Boelie91 FastFasterFastest

    Berichten:
    637
    Leuk Bevonden:
    0
    sssssssssssssssssssssss
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina