1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongetje

    jongetje Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb ook telfort,
    En had zelfde probleem als jou

    Wat ik gedaan heb is.

    Firewall uitgeschakeld van de modem.
    En je ziet bij Portforwading, Default server staan.
    Tik daar je static ip in. en dan opent hij alle poorten voor je xbox 360 en als alles goed is gegaan dan heb je nu OPEN!
     
  2. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Waarschijnlijk een minder slimme vraag maar hoe kom ik uberhaubt in het menu waar je de poorten open moet zetten?

    Moet ik dit doen via internet instellingen of moet dit echt via het router programma doen?

    Ik heb nu even te weinig informatie om die lijst in te vullen dus weet hier iemand iets vanaf? Ben hier echt een leek in.
     
  3. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Heb je geen handleiding bij je router gekregen??
    Linksys/Netgear e.a routers gebruiken bij default vastgestelde ip adressen.
    In je handleiding staat sowieso alle info die je nodig hebt om in je router te komen. Alternatief is om naar www.routerlogin.com te gaan en hier je login codes in te vullen, deze hebben ook een deafault en staan in je handleiding mits je ze niet hebt veranderd.

    Je kan dit proberen bij het login scherm:
    -Beide vakken leeg laten
    -Beide admin invoeren
    -gebruikersnaam: admin
    wachtwoord: password

    Ook als deze default gegevens niet werken, en als je met je standaard inlogcodes die je handleiding geeft niet kan inloggen, dan moet je de router resetten:
    -reset knop inhouden
    -als er geen reset knop aanwezig is, dan de stroom van je router afhalen en opnieuw in doen.

    Als je het merk en model van je router weet, dan kun je ook de standaard ip van je router vinden door even te googlen, mits iemand het niet heeft veranderd.
     
  4. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een SpeedTouch 716, en adsl van XS4all.

    Mijn nat is strict, hoe krijg ik die open?

    Ik heb al gezocht op google en dit forum, maar het lukt me nog steeds niet, ik kan nergens een goede uitleg vinden waar precies staat hoe dit moet.

    Kan iemand in simpele taal uitleggen hoe ik mijn nat van strict naar open krijg?
     
  5. rivenje

    rivenje Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een week een xbox en het is me nog steeds niet gelukt online te spelen. Ik heb een Speedtouch580 router, de xbox is daar direct mee verbonden dmv. Xbox live werkt prima, alles werkt en alle testresultaten staan op 'Confirmed', NAT is 'Open'. Toch lukt het mij niet om verbinding te maken met de PES9 servers, ik krijg 'The PES09 servers are currently not available. Please try again later.'. Ik probeer het nu al een week lang 'later' en het werkt maar niet. Ik heb zelf het idee dat het toch iets met port forwarding is alleen met de nieuwe firmware van mijn router is NAT-instellingen nergens meer te vinden. Iemand een idee/suggestie hoe dit opgelost kan worden?
     
  6. frosthlink

    frosthlink Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    nat problemen

    Hallo, ik heb sinds 1 week een xbox 360 gekocht en ik heb wat problemen met het internet.

    ik heb dus mijn xbox360 rechtstreeks aan mijn router aangelosten met een crossed cabel.

    ik heb mijn ip-settings: Manual ingesteld.
    en mijn DNS settings ook: Manual ingesteld. (op de xbox 360)

    en ik kan gewoon inloggen op xbox live. en halo 3 online spelen.
    maar nu het probleem tot zover leek alles gewoon goed te werken.

    maar na 2 pottjes soms 3 soms 1 discconect de xbox van het internet en moet ik weer opnieuw inloggen. ik hoef verder niet mun router opnieuw aan te zetten ofzo ik druk gewoon op sign in opnieuw en dan doet hij het weer voor 1 of 2 potjes.

    het lijkt niet zo erg maar het is heel irritand als je midden in een potje zit en je internet valt weg.

    ik snap dus niet wat ik hier aan moet doen. zit al 1 week forums te bekijken maar die werken allemaal niet zo goed voor mij ik zal even de xbox netwerk test hier weergeven:

    Netwerk Adapter: Wired
    IP-address: Confirmed
    DNS: Confirmed
    MTU: Confirmed
    ICMP: Confirmed
    XboxLive: Connected
    NAT: Strict

    ik heb al op verschillende forums gekeken en veel zeggen er dat je je nat open moet zetten en door de poorten 88 en 3074 open te zetten in TCP en UDP. zo ver ik het begrijp heb ik die opengezet maar de NAT zegt nog steeds dat hij districts is.

    maar het probleem is dus.

    ik kan gewoon op xboxlive en kan spelen en demo's downloaden enz. maar hij disconnect om het 30 min soms 20 min soms 10 min van xboxlive en dan moet ik me opnieuwe aanmelden. hoe komt dit? weet iemand hier een oplossing voor? kan het aan mijn nat liggen die op district staat?

    alvast bedankt
     
  7. Hallooow

    Hallooow Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Me tatus is nu inmiddels open (bij UPnP moest je wat veranderen) Maar krijg nog wel vaak het berichtje at de verbinding wegvalt .... Bij de ene server vaker dan bij de andere, hoe kan dit ?
     
  8. Hallooow

    Hallooow Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Weer Moderate ....

    -Heb alle poorten nu opengezet
    -UPNP aangezet
    -Firewall uitgeschakeld ....

    [​IMG][​IMG]

    Bij het IP Adress dien je daar het IP van je PC of van je XBOX in te vullen !?

    *Edit

    Er is iets wat ik trouwens niet snap ... Me pc heeft er tog eigenlijk helemaal niks mee te maken aangezien die rechtsreeks op de modem/router is aangesloten ...
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2008
  9. Hallooow

    Hallooow Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Is inmiddels weer OPEN UPNP uitgezet daarnaa weer aan. Vervolgens Modem uitgezet, 2 min wachten en weer aangezet, maar het ziet er naar uit, dat 'ie zichzelf weer reset iedere keer ...
     
  10. rawkus

    rawkus OMFG!

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    1
    Het Probleem: NAT VAAK OP MODERATE

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: MIJN NAT STAAT DE LAATSTE TIJD VAAK OP MODERATE. ALS IK DE STROOM VAN MIJN ROUTER AFHAAL IS IN 95% VAN DE GEVALLEN HET PROBLEEM VERHOLPEN. TERWIJL MIJN ROUTER UIVERSAL PLUG&PLAY HEEFT EN DEZE STAAT ALTIJD AAN.MIJN POORTEN ZIJN NIET GEFORWARD

    Welke provider?: UPC POWER 10MB

    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: KABEL

    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    Resultaten van http://www.speedtest.nl
    (Overgenomen op Wed Oct 29 2008 om 11:38:39 PDT)

    Download : 957.8 KByte/sec
    Upload : 191 KByte/sec


    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    UPC?
    Modem type?:
    UPC?
    USB/ Ethernet?:
    eTHERNET VASTE KABEL VAN XBOX NAAR ROUTER

    Internet Delen / ICS NEE

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    IK HEB NOG EEN PC DRAADLOSS OP HET NETWERK ZITTEN, MAAR DIE STAAT ALTIJD UIT ALS IK ONLINE GA GAMEN

    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    PANDA/WINDOWS - MAAR STAAT NIET AAN

    Router

    Welk merk router heb je?:
    LINKSYS
    Welk router type?:
    WRT54G
    Welke firmware?:
    ?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    NAT; MODERATE
    Wat heb je geprobeerd?:
    VAN DE STROOM AFHALEN
    Waar stopt de test?:
    nvt
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    NIEUWE FIRMWARE?


    Wat staat er bij NAT?:MODERATE
     
  11. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit al een maand met het probleem dat mijn NAT op strict staat. Heb Siemens SX551 WLAN dsl routor. Niet draadloos, gewoon met de kabel. Voorheen werkte alles perfect, maar er zijn wat instellingen veranderd denk ik, niet door mij. NAT staat geport forward (UDP 88 en 3074 en 3074TCP). Wat zou het kunnen zijn? Heb al model losgekoppeld, halve minuut eraf gehad e.d. maar het hielp niet. Het moet iets van de instellingen zijn denk ik zo.
    Firewall staat uit, Attack detection high, access control off, UPnP on.
    Please, help!
     
  12. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand? Dit irriteert me mateloos, aangezien ik nou bijna niets kan online.. =(
     
  13. Jelmen

    Jelmen Capo

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    heb een probleem, ik doe waarschijnlijk iets fout:

    Mijn NAT geeft strict aan, ik heb de benodigde poorten (TCP&UDP 88 en 3047) op mijn Gigaset SX552 geforward op static ip van de xbox (192.168.2.50). Heb ook mijn xbox bij exposed host gezet onder zijn static ip. Toch blijft NAT strict, zou iemand mij kunnen helpen?
    Moet ik bijvoorbeeld ook nog een static ip voor me pc opzetten, of juist niet, en ook de poorten daarop forwarden? of UPnP aan of uit?
     
  14. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik heb eigenlijk 2 problemen, het ene is dat m'n NAT op strict staat en ik daardoor vrienden niet kan horen/joinen. En dat mijn draadloze verbinding er af en toe voor korte periode uitvalt. Het draadloos internet op de computers werkt wel constant en valt praktisch nooit uit. Meestal doet ie het ook weer na max een halve minuut. Wanneer ik test connection doe kan hij geen verbinding maken met het wireless network. Misschien dat een moderate nat en het uitvallen van de verbinding met elkaar samenhangt, want eerst werkte ze allebei wel!

    Welke provider?: Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Breedbandkabel, alles in 1 plus.
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Een motorola
    Modem type?: SBVS5121E
    USB/ Ethernet?: Ethernet denk ik, hij zit niet met USB aangesloten op de PC.

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Weet ik niet.
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Ehm, alleen degene die standaard op windows en in de router zit.

    Router

    Welk merk router heb je?: Sitecom
    Welk router type?: Sitecom 54G (volgens mij?)
    Welke firmware?: Echt geen flauw idee.
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Draadloos, met dat ding van MS

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Can't connect to wireless network
    Wat heb je geprobeerd?: Alles, wat ik iig kon bedenken. Heb de volgende poorten opengezet 80 (UDP) en 3074 (TCP en UDP). Onder staat een printscreen van de router instellingen.
    Waar stopt de test?: Wireless network
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Moderate.

    Hier nog een plaatje van instelling van m'n router.

    [​IMG]

    Wie mij kan helpen is echt een held! Wordt helemaal gek van die disconnects en dat gezeik m et Xbox Live. Wie heeft er een oplossing voor m'n probleem?
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2008
  15. Jelmen

    Jelmen Capo

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    probleem opgelost dankzij dit:

    NAT = OPEN
     
  16. Spaz0rz

    Spaz0rz Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik Krijg mn NAT ook niet van moderate af. Internet komt binnen op een normale router, vanuit daar gaat die naar 3 computers op het kantoor en 1 draadloze router (BELKIN N ROUTER) die binnen staat.. op die wireless router is mn xbox wireless verbonden. Ik heb de poorten (UDP 88 en 3074 en 3074TCP) gefoward naar mn xbox360 die al een vast IP heeft. Maar nog steeds blijft die op moderate staan.. zou het er dan aan liggen dat ik achter 2 routers zit? de eerste router kom ik ook niet meer in via 192.168.2.1 en op geen een andere manier..

    Kan iemand mij misschien helpen? :thumbs:
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    2 routers geeft inderdaad problemen
     
  18. Spaz0rz

    Spaz0rz Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    en hoe zou ik die kunnen oplossen?:thumbs:
     
  19. djstinger

    djstinger Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg mn NAT ook niet van MODERATE af.
    Ik heb zo,n Tele2 Davolink router/modem in 1....

    Hij ziet mijn PC ook niet, ik kan UPNP ook niet vinden in de router instellingen.

    Heb al verschillende poorten opengezet maar tevergeefs.

    In media centre op mn laptop ook geprobeert om mn xbox als extender toe te voegen maar dit lukt ook niet, er staat "extender niet gevonden"

    Ik ben hier vrij nieuw in dus alle hulp is welkom :)
     
  20. Spaz0rz

    Spaz0rz Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben dus alweer vanaf vanochtend bezig en heb hem net even op OPEN gehad.. wil gaan spelen springt die weer terug op MODERATE en soms zelfs op STRICT...

    iemand een idee?? zit nog steeds achter 2 routers.. op de eerste router de poorten open gezet en de 2e router de poorten geforward........ zou iemand me kunnen helpen want GoW2 suckz @ MODERATE :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina