1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    klopt maar als, alles tottaly ucked is dan mar weer fabrieksinstellingen of zo........IK WIL EEN OPEN NAT!!!! BOEHOE......
     
  2. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Was meer bedoeld voor GForce/swordsman

    die dns moet je invullen met dezelfde die je op je pc hebt. Zo te zien had je dat al gedaan? Zo te horen heb je alles goed ingesteld :confused:

    Je eigen advies (modemrouter naar fabrieksinstellingen resetten) ook al gedaan? Of misschien hebben ze nieuwe firmware met extra opties?
    Of heeft je router ook zo'n admin webservice op poort 88 draaien? Bij veel routers is dat, maar meestal staat dat standaard uit.
    Zomaar wat gedachtes..Succes
     
  3. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    iemand zin om in eindhoven een bak bier te verdienen...(?).ik zie het niet meer zitten....morgen ga ik de hele zooi ritueel verbranden en nu een six-pack kanonnen door mijn strot gieten....
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    rudeboy:
    Je netwerk zit dus op deze manier in elkaar?(verder geen routers/switches e.d)
    En het internet/netwerk doet het voor je pc('s) wel perfect?
    Code:
    internet--->(WAN) router (LAN1) ---> PC
                             (LAN2) ---> xbox
                             (LAN3)
                             (LAN4)
    
    Het ip van je router is 192.168.1.254 (heb je dit verandert? in de handleiding staat namelijk dat het standaart 192.168.1.1 is)
    het ip van je PC is bv 192.168.1.10
    het ip van je xbox is 192.168.1.40

    Je gateway moet dus overal 192.168.1.254 (je router) zijn. Ik neem aan dat het portforwarden wel gelukt is via xboxlive op www.portforwarden.com?

    Verder nog een paar simpele tips:
    -stekker van de router erin, 1 min wachten, stekker er weer in.
    -utp kabel van de xbox in een andere poort van je router.
    -andere kabel

    Als het internet op je PC het wel goed doet, moet via ipconfig/all even kijken wat daar de gateway/dns/subnetmask etc zijn. Dat moet in je xbox hetzelfde worden, alleen het ip wordt dan 192.168.1.40 .
    Volgens mij moet het dan werken...

    Als het dan nog niet werkt, zou ik de router helemaal resetten naar de fabrieksinstellingen en vervolgens weer opnieuw instellen. Als het dan nog niet werkt kan je de firmware updaten en dan nog een keer alles opnieuw instellen.
    Werkt het NOG niet, dan zou ik de router wegflikkeren en een nieuwe kopen :p

    PS: zal wel veel herhaling inzitten, bovenstaande is zoals ik het begrepen heb hoe het er bij jou uitziet.
     
  5. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    het heeft even gewerkt, maar nu kan ik alleen mijn 360 op OPEN krijgen maar die van me broertje blijft op strict. Hoe moet ik dit veranderen! Ik heb voor beide xboxen de poorten 88 en 3074 geopend en dan UDP en TCP op both (of los van elkaar) en alleen mijn 360 doet het met open nu.

    DHCP is automatisch en IP settings ook.

    mijn 360 is 192.168.1.101 en is OPEN
    me broertjes 360 is 192.168.1.102 en is op STRICT:'-( :'-(

    wat kan ik in hemelsnaam doen om zijn 360 op auto te zetten.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Welke router gebruik je? Ik ben namelijk bang dat je router niet geschikt is voor 2 xbox 360's ... je moet ipv van port forwarding ... port triggering gaan gebruiken ... tevens moet je gaan kijken of het lukt om je broers ip in de dmz te plaatsen ... dan kan je zien of dan het probleem verholpen is
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2005
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Rudeboy - wanneeer treed het probleem zich op (elke wedstrijd?) Wat staat er bij NAT? Heb je het onderstaande gedaan?


    Open a web browser like internet explorer or Netscape.
    [​IMG]




    Enter the ip address of your router in the address bar of your browser. In the picture above the address bar has http://www.google.com in it. Just replace all of that with the ip address of your router. By default the ip address should be set to 192.168.1.1.
    [​IMG]




    You should prompted for your password. Enter your password now. By default the password is admin. Click the Ok button to log in to your router.
    [​IMG]




    Click NAT in the middle of the screen in front of you. You should now see the following menu.
    [​IMG]




    There should be a dot in the SUA Only setting. If this isn't the case, you can not setup port forwarding without making a major change to your network. I wouldn't advise changing this unless you know what you are doing. Alright, if there is a dot in the SUA Only setting, go ahead and click the Edit Details link next to it. Now you should be at a new menu.
    [​IMG]



    Start Port No.End Port No.IP Address1We will list a series of lines here that will show you exactly how to forward the ports you need to forward. Xbox Live requires you to forward the 88,3074 ports. Go ahead and enter the settings shown above into the Edit SUA/NAT Server Set menu.
    Start Port No.End Port No.IP Address2
    You should see another page of settings that need to be entered into one of the blank lines on your router's Edit SUA/NAT Server Set page. Go ahead and enter those settings now.
    Click Save at the bottom of this screen to save your changes. Now you should be back at the Nat Settings menu.

    And that's it! You're done!

    zie deze link: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige2602H-61C/Xbox_Live.htm
     
  8. swordsman

    swordsman Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had gisteren een beetje met DMZ geprobeerd : geen resultaat.
    Daarna had ik de begin Range van mijn router veranderd:
    Voorheen: 192.168.1.100---->192.168.1.2
    Xbox360 nog steeds op zelfd IP: 192.168.1.101
    geen resultaat:nog steeds op strict.
    Toen Heb ik maar mijn IP op de xbox360 op Automatisch gezet.
    De DNS wel op statisch.
    Spannning van mijn router afgehaald>daarna weer aanzetten.
    Ik zag dat IP van Xbox360:
    192.168.1.2
    Toen kreeg ik de NAT wel open..drie of vier geprobeerd(router uitzetten en weer aanzetten) >>blijft goed OPEN.
    Ik zal vanavond de IP van Xbox360 veranderd naar statisch IP:
    192.168.1.2 en kijk of het ook gaat lukken.
    ALs het niets zal lukken, zal ik jouwe tip ook ga uitproberen.

    Alvast bedankt voor de tips.
     
  9. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    hallo, ik ga gewoon weer aan de bak.
    moet mac-address van xbox ook in web-config van router? onder bv LAN - Static DHCP? heb dan mac address van :MAC Address= 00:12:5a:4c:4c:02.
    IP Address= 192.168.1.44
    ps Moet mac addr. in hoofdletters? mijn router zet ze telkens terug in kleine letters?
     
  10. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    kan fardo niet via msn-hulp op afstand?
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nope zit op mijnn werk .... geen msn hier ... en vanvond heb ik de hele avond een vergadering :eek: ... heb je mijn tips nog geprobeerd?
     
  12. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, zou de range weer terugzetten. Ik bedoelde de xbox buiten de range zetten, niet de range zelf aanpassen.

    dus
    - de beginrange van je router weer op 192.168.1.100
    - xbox statisch op 192.168.1.2


    Bij titan1980 twijfel ik of het daar hetzelfde probleem is. Tuurlijk is de tip van Fardo goed :) Maar als ik lees dat je je xboxen dynamisch hebt staan..Je hebt vast 1 of meerdere pc's staan die ook dynamisch zijn, waardoor die xboxen niet altijd 101 en 102 zijn.
     
  13. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    jazeker, maar ga het gewoon van voren af aan weer op nieuw tjekken misschien een puntje of ofzo verkeerd......

    life is hard for a nono newbee.....
     
  14. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    dit is wat op xbox dashboard tijdens edit settings komt te staan:
    ip setting:manual
    ip address: 192.168.1.44
    subnet mask: 255.255.255.0
    gateway: 192.168.1.254

    dns setting: manual
    primary dns server: 195.241.48.33 (heb van tiscali gekregen via helpdesk.)
    secondary dns server 195.241.49.33 (idem)

    bij additional setting heb ik het alternate mac address 00125A44C02.

    In mijn zyxel router heb ik de stappen van Fardo gevolgt
    en (via tiscali) de "lan settting" en daaronder bij "static DHCP" mac adress00:12:5a:4c:4c:02 gekoppeld an ip-adress 192.168.1.44.

    waar zit ik in de fout.. mac adres? ip adress??
     
  15. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie niet waar Fardo iets heeft verteld over static DHCP invullen.. Dat is alleen als je je xbox dynamisch zet. Jij hebt het op manual (statisch) staan, dus DHCP hoef je niet mee te knoeien.

    Wat staat er nou bij 'Edit SUA/NAT Server Set'.
    - 88 88 192.168.1.44?
    - 3074 3074 192.168.1.44?
     
  16. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    regel 1: 88 88 192.168.44
    regel 2: 3074 3074 192.168.44

    ps heb ook telefoon via de zelfde router....
     
  17. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    hoef dus ook niet in box edit settings bij alternate mac adress. het adress van mijn xbox in te typen?
     
  18. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt toch een router? Hoef je geen alternate mac adress in te vullen nee.

    Denk dat de enige reden om dat in te vullen is: als je direct op de modem van je provider zit.
     
  19. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    System Status (van mij router)

    --------------------------------------------------------------------------------

    System Status

    System Name: tiscali-modem
    ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.2)d0 | 03/07/2005
    DSL FW Version:TI AR7 03.02.06.00
    Standard:ADSL_G.dmt




    WAN Information

    IP Address:82.171.******
    IP Subnet Mask:255.255.240.0
    Default Gateway:82.171****
    VPI/VCI:0/ 34




    LAN Information

    MAC Address:00:13:49:**:**:**
    IP Address: 192.***.1.254
    IP Subnet Mask: 255.255.255.0
    DHCP: Server
    DHCP Start IP: 192.168.1.33
    DHCP Pool Size: 32




    Voice Information





    --------------------------------------------------------------------------------
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2005
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik zou je wan info weghalen ... anders word je straks gehacked dus 82.179.*.* <-- neerzetten is voldoende info ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina