1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbazar postcount

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door mr. E, 22 feb 2008.

  1. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen we de trouwe bazar-users een extra postcount geven, die alleen in de bazar te zien is? iets als:

    Aantal posts: $aantal1
    Xbazar posts: $aantal2

    Zo filter je een aantal obscure personen eruit (degenen met lage postcounts in de bazar kan je vragen om het spel eerst op te sturen, mensen met hogere postcounts zijn wat betrouwbaarder omdat ze meer goede deals hebben afgesloten) en kom je goede dealers tegemoet aangezien ze dan ook een mooie counter hebben die hun staat van dienst laat zien. :)
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Hmm, op zich een aardig idee en een keer wat anders dan een 'elite' lijst oid. ;)

    Grote nadeel is wel dat er waarschijnlijk een heel stuk meer binnenkomt aan spamposts als gratis kickjes, onnodige vragen, opmerkingen en/of topics om de post count op te krikken. Wat dat betreft vind ik het nog steeds beter om goeie deals te verwerken in een signature oid.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hmm hier voel ik ook wel wat voor :)
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk hetzelfde als Goiz. Waarschijnlijk krijg je dan van die irritante types die onnodige posts gaan maken. Ik zelf stuur mensen altijd gewoon een pm. Beetje stom zou het zijn dat ik dan nu opeens wél moet reageren in de thread zelf.
     
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik vind het wel wat hebben. Zoals Danger al eerder zei, je postcount en post inhoud bepaalt ook een beetje of je betrouwbaar bent. Maar als er dan teveel gekicked en gespammed wordt volgens Goiz dan worden die posts toch weer gewoon verwijdert?

    Misschien een aanpassing aan het X-Bazaar beleid en e.v.t. een moderator samen met Magneto 360 het laten beheren? Dat is alleen als het een zooitje wordt, je kunt natuurlijk ook gewoon kijken hoe 't gaat als alleen Magneto 360 het gedeelte runt. Als er veel animo voor is, misschien een idee om het eerst even op proef te zetten? Als er teveel chaos onstaat gaat het niet door. Wordt er ,net zoals nu, gewoon goed gedrag vertoont in de X-Bazaar dan gaat dit plan wel door. Ik ben er iig over te spreken, en zou het een erg handige toevoeging vinden.
     
  6. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    iedereen roept altijd toch dat je alleen mensen met veel posts moet vertrouwen toch? Als je inderdaad alleen maar in Xbazaar komt is dit zeker handig denk ik:)
     
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Is wel een simpele handige manier eigenlijk :).
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Als de users dit handig vinden lijkt het imo geen probleem. Elke user kan tenslotte voor zichzelf bepalen hoeveel waarde hij/zij er aan hecht.
     
  9. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het er niet helemaal mee eens. Ik kom niet vaak in de bazar, maar ben wel betrouwbaar. Ik ga er alleen heen als ik iets nodig heb. Betekend dit dan dat ik niet betrouwbaar ben, omdat ik niet veel posts heb in het bazar gedeelte? Vaak kijk ik naar de handtekening en controleer ik die even. Als de persoon dit niet heeft, kijk ik even naar de gestarte topics. Vind niet dat je iemands vertrouwen kan zien aan een aantal berichten.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Daarom ook mijn opmerking: elke user kan voor zich bepalen welke waarde hij/zij er aan hecht. Ik ga persoonlijk altijd af op de manier van schrijven ed.
     
  11. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    @ darkon 83: ja maar jij hebt tog wel gewoon veel posts op de rest van het forum...?

    ik vind het wel een goed idee ja! op die manier heb je toch meer een beeld van met wie je zaken doet!
     
  12. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je gelijk in. Het kan ingevoerd worden en dan zien 'we' vanzelf wel wat voor waarde het toevoegd.

    Betekend dit meteen dat ik te vertrouwen ben? ;) Het aantal posts betekend toch niets? Ben al een tijdje lid, dus misschien heb ik wel niet zo veel posts? Met andere woorden, is het niet een beetje dom iemand te beoordelen aan het aantal posts?
     
  13. woosi

    woosi Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou het misschien beter zijn om een soortgelijk systeem in te voeren als bijvoorbeeld op e-bay. Daar kunnen mensen een reactie geven op de manier van afhandelen van zaken. Dit is dus een soort cijfer en enkele woorden commentaar.

    Het aantal posts van een user zegt weinig.

    Edit : Vaak kijk ik wel even naar hoelang iemand ingeschreven is. Dit is ook niet zaligmakend maar iemand die
    net een dag is ingeschreven en allerlei deals wil sluiten vertrouw ik, puur instinctief, ook minder. Dit wil
    overigens helemaal niet zeggen dat ze feitelijk niet te vertrouwen zijn.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2008
  14. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Men kan hier al iemand op beoordelen, door simpelweg even de postgeschiedenis door te scrollen. Om deze selectie methode zo'n prominente plaats te geven vind ik iets te ver gaan.
     
  15. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    De Xbazaar wordt met de week groter qua threads en members die er handelen. Ik hecht persoonlijk weinig waarde aan het aantal posts van een user. Je kan ook gewoon al zijn gestarte threads opzoeken en kijken op welke manier hij ingaat op boden. Ik kijk meer naar de manier van posten en of hij elk bod behandeld. Soms heb je namelijk personen die, zonder boden te behandelen, een nieuwe thread maken. Hier deal ik dan niet mee. Het is echter wel het proberen waard omdat ik denk dat er wel members zullen zijn die hier waarde aan hechten.

    Als je het goed vind wil ik bij deze nog even een andere regel voorstellen m.b.t. de bazaar. Zoals ik net al zei wordt de bazaar steeds groter en de threads staan binnen +- 15 uur al op de volgende pagina. Veel members hebben twee of meerdere threads lopen. Is het daarom niet handiger om een regel in te voeren waarin members maar 1 thread mogen hebben? Dit scheelt veel ruimte en hierdoor heb je meer kans dat mensen jouw thread opmerken.
     
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Je bedoelt iets als een centraal topic? Dat elke user een centraal topic gebruikt? Het zou een idee zijn, scheelt ook weer veel ruimte en het is overzichtelijk.
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ja dat bedoel ik inderdaad :)
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heeft ongetwijfeld ook weer haken en ogen, want ik wil wel mijn eigen titel aan kunnen passen.

    edit: al kan ik dat natuurlijk nu al 8)

    Verder mag je officieel trouwens al maar één thread hebben.
     
  19. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    En hoe moeten de titels eruit zien? Moet er bv; [Centraal]Dazlindragons Topic staan, of mag je dit zelf kiezen?
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2008
  20. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Om even een ander forum te quoten:

    • Maximaal één (1) actief topic, per gebruiker
    Er zijn altijd enorm veel topics in de exchange, om iedereen gelijke kansen te geven is het niet toegestaan om meer dan één (1) actief topic te hebben. Ook als je zowel spullen zoekt, verkoopt of ruilt dit alles moet in één (1) topic!

    Zij spreken ook van een actief topic. Dus één lopend topic. Misschien daarom geen central thread omdat je dan met de topictitel zit inderdaad. Ik weet alleen niet of dit voor ons controleerbaar is.
     

Deel Deze Pagina