1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbazar postcount

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door mr. E, 22 feb 2008.

1. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    ja! dat is echt te handig

2. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou, als ze allemaal "[Centraal]Dazlingdragons Topic" zouden heten zou het niet erg oveerzichtig zijn of wel? :+

3. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Haha, zeikerd. ;)

4. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Van mij mag je de topics noemen hoe je ze wilt, in principe als je wilt dat de titel word verandert van een topic is het een kwestie van een PM sturen naar een moderator.

Meestal nemen we dan wel even de tijd om de titel aan te passen zodat deze weer actueel is.

5. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    En dat voor een late night brak hersenspinsel 8)

Post count is idd niet zaligmakend. De manier van schrijven, goede deals, postgeschiedenis, manier van afhandeling etc zijn natuurlijk ook bepalend. Ik zou het trouwens wel fijn vinden als de berichtenteller veranderd zou worden van een "dode" tekst naar een klikbare link naar de postgeschiedenis. (net zoiets als de gamertag die linkt naar een andere pagina) Dat scheelt weer extra klikken :9

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Dat scheelt 1 klik! 8)

Vind het met een dooie link ook mooier staan trouwens O-)

7. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Een dooie link is nog steeds klikbaar O-)
    Een dooie tekst niet ;)

8. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Goed punt. Ik dacht weer iets te simpel O-).

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit veel minder handig. Dan krijg je dus allemaal topic's van [Centraal] Jaap's Topic, [Centraal] Joep's topic, [Centraal] Het topic van Koos etc etc. In de topictitels moeten de titels van de aangeboden spullen staan. Als ik 1x Joep's topic heb bekeken en ik zie geen interessante spullen kijk ik niet meer. Joep doet goed zijn best en wil een nieuwe game verkopen die mij heel erg interesseert en edit zijn post. Vervolgens loop ik waarschijnlijk zijn edited post mis omdat ik niet zo snel 2x in hetzelfde topic zal kijken. Hij had immers geen interessante gamens.

Ik vind onderwerpen als Joep's topic juist onoverzichtelijk omdat ik de ontwikkelingen in dat topic dan ook zelf zou moeten bijhouden. Als Joep een nieuwe game heeft heb ik liever dat hij hem post als [X360] Nieuwe Game dan een edit in zijn bestaande topic. In het geval van dit soort massa topics krijg je van die lange onoverzichtelijke topics waarin je eerst 3 pagina's door moet bladeren om te kijken wat er al geboden is op een bepaald item. Voordat je zelf kan bieden.

Dan het idee van een X-Bazar postcount. Het lijkt me zeker handig om iemand zijn postcount in een bepaalde forum categorie te kunnen bekijken. Maar wat mij betreft hoeft dit niet onder het normale postcount weergegeven te worden. Dan word het meer een achievement om daar zoveel mogelijk posts te halen en stimuleer je waarschijnlijk slechte posts in dat gedeelte. Een soort toevoeging aan de zoekfunctie waar je posts per user kan selecteren per forum categorie lijkt me dan handiger. Nogmaals, het aantal posts maakt niet uit, de inhoud daarvan wel. Dat is waar je informatie uithaalt. Een nummer heeft niet zo heel veel waarde.

10. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Daarom pakte ik dit erbij. Tussen lopend topic en centraal zit een aardig verschil. En mods zijn ook bereid de titel aan te passen dus dat zal verder geen problemen opleveren lijkt mij. Aan de titel moet je inderdaad wel kunnen zien wat er in de thread staat voor een gedeelte. Het gaat mij er vooral om dat er ruimte wordt bespaard waardoor meer mensen een kans hebben om hun topic te "promoten". Over die posts ben ik het met je eens. Het gaat inderdaad niet om het aantal maar om de inhoud ervan.

11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    En wie gaat controleren wanneer een topic "lopend" is? Wat versta je onder een "lopend" topic? Nogal een abstract begrip die iedereen anders (kan) invullen. Wanneer ik een game verkoop die ook in mijn titel staat moet een moderator dit keer op keer veranderen? Hoe wil je mijn 5 games die ik verkoop, die ene die ik zoek en die andere 2 die ik te ruil heb samenvatten in 1 titel? Dan krijg je al snel TK/TR/GEZ Veel games of Joep's Ruildraadje. Bij zo'n grote thread kan je dit simpelweg niet samenvatten. Dus worden bovenstaande voorbeelden gebruikt wat onoverzichtelijk is. Of je moet 2 regels kunnen gebruiken maar dat word op zijn beurt ook weer onoverzichtelijk. Ohw en als ik mijn gezochte game heb gevonden moet een moderator dit weer aanpassen in het topictitel? Dan word de boel ook weer onoverzichtelijk omdat opeens mijn topictitel anders is en mensen mijn topic moeilijker terug kunnen vinden.

Ik denk dat jou idee een HELE hoop werk gaat opleveren voor moderators en ik betwijfel zeer of het de overzichtelijkheid ten goede komt. De X-Bazar heeft altijd al een grote stroom van nieuwe advertenties gehad. Door de zoekfunctie te gebruiken, de knop nieuwe posts en te zorgen voor het feit dat gelezen topics gemarkeerd worden is die stroom prima bij te houden. Ik denk niet dat jou verandering meer verkopen gaan opleveren. Je zoekt als koper toch vaak gericht en klikt niet willekeurig topics aan.

Laatst bewerkt: 22 feb 2008
  12. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Lopend/actief wil gewoon zeggen dat je maar 1 thread omhoog haalt d.m.v. te kicken. Als je bijvoorbeeld nu op de bazaar kijkt zie je al 3 mensen die 2 threads hebben lopen. Vaak is het namelijk zo dat zij elke thread tegelijk kicken. Met die laatste zin heb je misschien wel gelijk inderdaad. Het was meer om te verkomen dat mensen voor elk platform een aparte thread aanmaken. Zo heeft 1 persoon regelmatig een thread lopen voor bijvoorbeeld de Wii en Ps3. Wat mij betreft kunnen dit soort dingen best in 1 thread.

13. Farmir

Farmir VIP User

Leuk Bevonden:
    0
    Om maar even terug te komen over de titel van die topic:

Een post-count is niet zomaar even 5 posts plaatsen per dag en dan 2 weken dat doen. dan kom je op 5 x 14 = 70 posts.
    Voor de oplichters onder ons is dat een hele makkelijke manier. Maar wat nou als je 2 weken actief bent. En ja dat staat er onder :), en dan al 70 posts in de bazar hebt. Dan worden mensen nieuwsgierig (?en wantrouwig?) en gaan kijken wat de posts inhouden. En ja dat kan je ook terug vinden :). Dan ga je toch ook zien of deze man/vrouw serieus is of niet serieus?

Maar... Mensen kunnen al langer lid zijn, en dit trucje dan uithalen. Dan heeft een minder aantal mensen het door.

Als je dan ook in het profiel kan zien hoeveel posts per/dag in de X-bazar is. Dan kom je er wel achter, dat die persoon dit trucje heeft uitgehaald :).

Conclusie:
    Als dit wordt ingevoerdt, kan er dan metteen in het profiel worden gezet hoeveel posts per/dag in de X-bazar zijn?

14. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    En dan wil ik ook graag weten in welke maand zijn moeder jarig is, zodat ik weet wat voor horroscoop zij heeft. Waardoor ik dus kan weten door wat voor soort persoon de persoon in kwestie opgevoed is en of hij hierdoor dus wel betrouwbaar is.

Deel Deze Pagina