1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbazar/XBW overdreven streng?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Ness__, 5 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ness__

    Ness__ Guest

    Op verzoek van Mr. E dan toch maar eventjes een eigen topic aangemaakt.
    Waarschijnlijk ben ik niet de enige die zich af en toe ergert aan de manier waarop Mods met bepaalde zaken omgaan. Misschien dat er hier over gepraat kan worden, en dat er misschien zelf veranderingen kunnen worden doorgevoerd.

    Opmerking #1:
    5.1 Dolby Surround setjes mogen niet verkocht worden op XBW, terwijl DVD's, controllers, headsets en games wel verkocht mogen worden.
    Waarom? 5.1 Dolby Surround setjes zouden te weinig met gamen te maken hebben. Dan vraag ik me af, wat hebben DVD's met gamen te maken? Hebben DVD's er meer mee te maken dan 5.1 setjes? Hmm, lijkt me niet.. toch? Een groot deel van de gamers gebruikt een surround set. Het maakt het gamen een stuk realistischer! Je voelt het geluid, kijkt de eerste paar dagen verschrikt om je heen want; "HUH!! Hoe kan er achter mn stoel iemand staan met een Uzi!??? Owh, het is mn surround set maar"
    5.1 Set hoort bij gamen, en moet dus verkocht kunnen worden op XBazaar vind ik!

    Opmerking #2:
    Er wordt behoorlijk streng gecontroleerd op het geven van kicks aan eigen verkoop-topics. Je moet minimaal 24 uur wachten voordat je jezelf weer omhoog gooit. Ook wanneer anderen een bericht in je thread plaatsen zonder echt duidelijke bedoeling, wordt dit gezien als off-topic en storend.
    Volgens mij kost het véééél minder moeite om ervoor te zorgen dat threads niet meer omhoog gaan na een nieuw bericht, dan te gaan controleren of mensen zich wel aan de 24-uurs regel houden!
    Kan daar dan niet iets aan gedaan worden??

    Opmerking #3:
    Eigenlijk komt deze opmerking ook al voor in #2 en #1, maar toch voor het leuke nog eventjes een aparte voor gemaakt. Ik ben zeker niet de enige die vindt dat er op dit forum (te) streng wordt gecontroleerd. Bij het minste of geringste heb je een waarschuwing aan je broek en ontzettend veel geplaatste berichten worden verkeerd begrepen. Moeten we als members niet iets meer vrijheid krijgen?


    Een groot deel van de members op dit forum heeft nog niet eens 2 haartjes op de zak, dus moeten we al die volwassen-regeltjes wel behouden? Kunnen we niet gezellig op dit forum praten zonder al dat gezeik, en daarna een biertje drinken tikkertje spelen op het speelveld?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Titel aangepast, omdat het Xbazar betreft.
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    1.) Er is één groot verschil tussen dvd's en audiosets. Dat is dat een dvd een simpel schijfje van 20 euro is en dat een audio-set al onder apparatuur valt. Als je dat toestaat, dan roept een ander dadelijk "Maar deze HDTV is ook speciaal bedoeld voor gamen!". Apparatuur -op consoles na- vind ik persoonlijk te ver gaan. Playseats, tja, het is groot, maar in feite is het een uit de kluiten gewassen stuurtje.
    Maar goed, de XBazaar regels zijn na 5 jaar ervaring opgesteld, ze veranderen constant en we staan open voor suggesties.


    2.) Wij hebben een overtredingenforum waarin reports automatisch als een thread tevoorschijn komen. Als wij een report binnenkrijgen van iemand die zich stoort aan offtopic gedrag in zijn verkoopsthread, dan doen wij daar wat aan. Dit valt onder members helpen, waar jij eerst aan twijfelde. En wij krijgen best veel reports uit de Xbazar.
    Threads die niet omhoog gaan is ook geen optie, want dat benadeelt weer goedlopende verkopen. :)

    3.) Dat is subjectief en jij hebt die 4 punten van Kobold terrecht gekregen. Bovendien, het is maar een waarschuwing. Een tik op de rug om te zeggen dat anderen zich eraan storen of dat je te ver bent gegaan. Vergeet niet dat je met Cyberia al een perma ban hebt staan. :{
     
  4. Ness__

    Ness__ Guest

    Heeft ook betrekking tot de andere delen van het forum, maar idd voornamelijk het XBazaar gedeelte.
     
  5. Atmaxar

    Atmaxar Banned

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    2
    Daarom juist moeten er wat regels zijn. Stel je voor wat er gebeurd als al die pubers losgelaten worden, dan wordt het een gekkenhuis.

    En ik denk dat da niet echt positief is voor het leden aantal.




    misschien tikkeltje overdreven:+
     
  6. Ness__

    Ness__ Guest


    Natuurlijk moeten er regels zijn, maar een beetje meer vrijheid kan toch geen kwaad?
    Ik las laatst in een XBazaar Thread: " Sorry mods, 7 minuten te vroeg met mijn kick :eek: "
    Dat is toch best erg?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    en werd dat afgestraft? Niet dus...
     
  8. Ness__

    Ness__ Guest

    Bij die member weet ik het niet, maar alleen het feit al dat hij z'n excuses aanbied over die 7 minuutjes?? Die ' angst ' zal niet voor niks zijn.
    Bovendien weet ik van meerdere members dat ze na het te vroeg kicken van de eigen verkoop-threads wel degelijk een waarschuwing kregen!
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Bij herhaaldelijk en écht te vroeg kicken wel ja. Overigens, een "waarschuwing" is gratis, strafpunten komen altijd later en pas daarna komt er na 6 punten een 2-dagenban om de hoek kijken.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Zo streng zijn we niet... Geef maar goede voorbeelden en waarschuwingen zijn geen strafpunten
     
  11. Ness__

    Ness__ Guest

    Lijkt me beter dan de members die de waarschuwingen zelf gekregen hebben dat doen.. even afwachten dus


    #1
    Ik ben benieuwd wat andere members hiervan vinden, volgens mij hoort het toch echt voor een groot deel bij gamen! Bepaal dan dat een product tot een maximum prijs mag worden aangeboden en dat het daarboven verwijderd wordt.

    #2
    Op het moment dat er geen kicks gegeven meer kunnen worden, is die strijd om bovenaan te komen ook weg. Dan gaat het puur om wat je aanbied. Mensen die serieus geinteresseerd zijn in een bepaald spel zullen toch wel verder kijken dan de bovenste 4 advertenties.

    #3
    Storen andere members zich eraan, of de moderators? Bovendien snap ik niet helemaal wat de Cyberia account hiermee te maken heeft?
    Wat jij gedaan hebt toen je nog een luier droeg ga ik ook niet uitzoeken..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2006
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tja... jij kaart het aan, maar je weet dus niet waar je het over hebt? Ik vind ons best aardig om een gebande member weer terug te laten keren;)

    Maar waarom open je dan deze topic? Als je je stellingsname niet kan scharen.. Dat is net zo iets als ... Klant tegen de verkoper: "Ik wil die Ferrari kopen!" ....verkoper "OK" ... klant "Laat maar ik heb geen geld"


    Een perma ban krijg je niet zo maar. Dan heb je ergens de sfeer van het forum verpest. Dat betekend dat de mods meerdere malen door andere members zijn aangesproken over je doen en laten.
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Er zijn diverse reports binnen gekomen vanwege je 'grapje'. Dus ja, andere members en de crew storen zich eraan. Tevens zijn zulke 'grapjes' in strijdt met ons beleid. Net zoals het aanmaken van een kloon account terwijl je andere account permanent is gebant. ;)
     
  14. Ness__

    Ness__ Guest

    Ik weet heel goed waar ik het over heb, maar ik heb geen bewijzen waarmee ik kan aantonen dat er daadwerkelijk members zijn die waarschuwingen hebben gekregen na het te vroeg kicken van een advertentie. Verhalen over Xbox Live, MSN zijn geen bewijzen.. Dus ik wacht even af wat andere members te zeggen hebben! Daarom is de titel van mijn topic ook; XBW te streng? < vraagteken.. meerdere meningen gevraagd!

    Natuurlijk geven die een bad report, omdat ze zich aangevallen voelen. Ooit Yo Momma gezien? Als de deelnemers konden, zouden ze ook bad reports sturen omdat ze zich ook in de zeik genomen voelen gezet. Over dat incident met Kobold (die bekend staat als behoorlijk streng) begrijp ik zelf ook wel dat ik daarin misschien iets te ver in ben gegaan. Maar het gaat ook niet alleen daarover!

    Nope, dit was iets tussen mij een een moderator! (over wie het ging, ben ik vergeten.. aangezien het hier gaat over een account die al minstens een jaar niet meer actief is)
    Maar hier heb ik het niet over, dus waarom dit naar voren gehaald wordt snap ik ook niet helemaal. Cyberia is dood, Ness__ leeft! Dus heeft het ook geen zin om over Cyb te praten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2006
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nogmaals waarschuwingen zijn geen strafpunten... Waarschuwingen zijn waarschuwingen ... Om eerlijke verkoop/ruil toe te staan zijn er regels afgesproken. Wij vinden dat iedereen even veel recht heeft om zijn spullen te kunnen ruilen. Als er continu gekicked wordt is het voor een ieder ook niet overzichtelijk.
     
  16. Ness__

    Ness__ Guest

    Zie #2 in mijn openingspost. Ik geef al aan dat het misschien een veel beter idee is om ervoor te zorgen dat topics niet omhoog schieten na het plaatsen van een nieuw bericht. Zo kunnen er weer wat belachelijk regeltjes van het lijstje geschrapt worden en het scheelt de mods meteen een boel werk.
    De strijd om bovenaan in de lijst te komen is weg, dus de verkoop kan weer eerlijk verlopen!

    Waarschuwing is waarschuwing, klopt. Alleen het feit dat een mod de moeite heeft genomen uit te zoeken wanneer iemand zich niet precies aan de 24-uursregel gehouden heeft gaat toch al een beetje ver? Moet dat niet wat vrijer gezien worden..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2006
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Technisch is dit niet mogelijk. Tevens zullen dan mensen nieuwe topics starten. Dus krijg je het zelfde probleem. De 24 uurs regel wordt niet erg nauw genomen. Wel als iemand continu in de fout gaat ... dan krijgt hij/zij een waarschuwing.
     
  18. Ness__

    Ness__ Guest

    Hmm, op Xbox Live hoor ik andere verhalen. Zal vanaf nu eens wat namen gaan noteren.

    Wat vinden jullie verder van mijn opmerking over XBazaar; verkopen van duur spul.
    Dat je een maximum prijs opgeeft voor game-gerelateerde producten?
     
  19. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    @ness
    Uh ik snap niet helemaal waar je je druk om maakt. Er zijn netjes regels opgesteld en er wordt geacht dat je je daaraan houdt. Mocht je dat niet doen wordt je erop aangesproken. Ik vind dat heel logisch en als je je er erg aan stoort raad ik je aan niet meer op dit forum te posten.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik neem aan dat mensen zelf de verantwoordelijkheid hebben om een deal wel of niet te sluiten? Waarom zouden we daar ons mee bemoeien? Tevens zou ik niet willen dat iemand anders met mijn verkoop/ruil thread bemoeid
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina