1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbazar/XBW overdreven streng?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Ness__, 5 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Wil eigenlijk alleen op die 5.1 setjes reageren.. Zoals The Matrix (geloof ik) al goed stelt, is dat apparatuur, die te groot is om op een forum te kunnen verkopen.. Ook al is het dan zijlings gerelateerd met Gamen, het kan ook net zo goed gebruikt worden om naar RTL boulevard te kijken (weet alleen niet of jij Albert Verlinde graag achter je hoort.. :+).. 5.1 setjes toestaan, gaat binnen de kortste keren de vraag naar nog andere apparatuur vergroten, en zo krijg je het effect, dat je op een bepaald moment auto's aan het verkopen bent, omdat je tegenwoordig ook in de auto kan gamen met je Xbox.. (Dus dat is ook gerelateerd aan gamen ;))

Oh, en over het kicken, ik was laatst een kleine 3 uur te vroeg, had het even niet door, en ik editte mijn post, met daarin, dat het per ongeluk was. Zolang je het zelf in de gaten houdt, en het gebeurd je niet te vaak, dan kan het de mod's volgens mij echt geen reet schelen. Zoals al gezegd wordt, als het herhaalderlijk wordt, dán komen er sancties. En dat is volkomen terecht naar mijn mening.. Ik ben al sinds ik hier kom, actief op de Bazar, en na talloze threads geopend te hebben, is dit voor mij, gewoon absoluut de beste manier, en kan ik me niet voorstellen, dat er een andere manier beter is. En om alle threads te laten staan op hun plek is ook niet reeël, want als je graag van je games af wil, wil je ook graag dat je topic bovenaan staat. En dat vind ik een goede zaak. Mensen die er weinig aan doen, maar wel bovenaan blijven staan, omdat er geen nieuwe topics bij komen, krijgen dan alle reacties, terwijl de topics die onderaan staan, van mensen die wél graag van hun spullen af willen, helemaal geen reacties krijgen. Zo haal je het effect van de Bazar weg, en wil je het echt veranderen in een Marktplaats. En dat is niet de intentie van de Bazar. Het draait hier neit alleen om de bazar, het is een extratje op een forum over Games.

2. Ness__

Ness__ Guest

Nee hoor, dat was mijn bedoeling helemaal niet.
    Hier schiet je mensenkennis toch net ff te kort...

Dus iemand die veel digitale vrienden heeft, komt steeds bovenaan te staan door het faken van interesse in games waardoor jij je games eerder kwijt bent. Het eerlijkst is het wanneer iedereen 1 topic krijgt om de spellen in aan te bieden. Dan gebruiken mensen de zoekfunctie..

Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2006
  3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    kan je voorbeelden geven dat iemand met digitale vrienden sneller zijn game heeft verkocht. Ik heb dat nog niet gemerkt. Maar goed ... ik zou graag feiten willen zien. Tevens is het kick systeem voor een forum ook erg goed. mensen komen namelijk terug naar de site en xbw is geen ebay of een andere verkoopsite.

4. Ness__

Ness__ Guest

Wat probeer je nou steeds te doen?
    Hoe kan je dat nou bewijzen.. :confused:

Het zou goed kunnen zijn dat het gebeurt, want het idee erachter kan werken. Als ik veel mensen op dit forum kende zou ik er misschien gebruik van maken!

Kan jij bewijzen dat mensen door het kick-systeem terug komen naar de site? Kom eens met feiten Fardo!
    Natuurlijk kan je het niet bewijzen, maar het zou goed kunnen..
    (kan je dan nu stoppen met dat gezeur om feiten?)

5. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken ondertussen wel een behoorlijk aantal mensen hier op dit forum, en aan sommige heb ik ook een paar van mijn games verkocht, maar het is nooit gebeurd, dat ik iemand heb gevraagd, om mijn topic ff te kicken. Misschien 1x, dat ik mijn kick de avond er voor al had gebruikt, en ik toen een deal had afgerond, en de volgende dag, degene van de deal, even vroeg of hij wilde melden dat de deal was geslaagd..

Maar als je iedereen 1 topic geeft, en mensen de zoekfunctie laat gebruiken, gooi je het idee van het forum-verkopen weg, en ga je echt richting Marktplaats idealen. En dat is toch juist het leuke van op een forum je stuff verkopen? Op deze manier moet je echt je best doen om je spullen te verkopen, dagelijks je topic omhoog kicken, dat houdt voor mij de lol er in. En ja, ik heb er echt lol in. Ik vind het leuk om mensen een plezier te doen, met -in theorie- mij geld geven :+

6. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    En dat gaat werken? Lekker dan als je username met een Z begint.. :{
    Ik weet uit ervaring dat veel mensen gewoon rondbrowsen en kijken wat er te koop is. Iedereen een eigen topic is onzin, niet iedereen gebruikt zoiets en mensen zijn niet gewend om veel te moeten zoeken.

Fraude kan altijd voorkomen. Tuurlijk zullen er mensen zijn met vriendjes of met een dubbele account. Raak je daardoor je spellen eerder kwijt? Niet echt, alleen kost het meer tijd.

/edit:
    Je wou feiten hebben?
    Xbw bestaat ongeveer 5 jaar. In die tijd zijn er 39.598 topics gemaakt in de xbazar. Dat zijn er gemiddeld 21 per dag. (and counting) De actieve leden (zo'n 2500) kennen praktisch allemaal het principe van de xbazar. Een aantal hardcore dealers hebben al 50+ deals op hun naam staan. Vele sigs zijn gevuld met goede deals. Gemiddeld wordt een Xbazar moderator 1 à 2 keer per jaar gewezen op een "slechte deal", die meestal zelfs op te lossen is. Zo zijn sommige mensen soms de tan code vergeten bij t internet bankieren ed. Mensen blijven op xboxworld.nl handelen omdat, volgens meerdere threads over de xbazar, ze het een veilige manier vinden. Ook vinden ze het een vertrouwde sfeer hebben. Scams etc en trucs door "nigerianen", zoals veel verhalen gaan over zwendel, komen hier niet voor. Meer weten? PM maar eens iemand met wat deals in zijn sig.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jij komt met een argument en dan weer leg ik deze. (Ik vraag om opheldering) Ik probeer niets te bewijzen ... ik vraag naar feiten. Als je niet weet hoe een Forum werkt.. post dan niets :{

Het kan ook zijn dat gratis energie bestaad, het idee erachter kan werken. Maar ik wil dan wel de bewijzen zien, voor ik er in geloof. Dat geldt ook voor sprookjes

Verteld iets meer over je zelf, je virtuele vrienden. Dan over deze community .... Tevens zullen mods en andere leden dit ook merken en dit raporteren ([​IMG] <--- deze knop

Tuurlijk ... kan ik dat bewijzen :) ... want als je elke dag een kick geeft ... bezoek je de site. Tevens posten mensen dan ook op het forum ... Ik zal zo direct een aantal voorbeelden geven :)

8. Ness__

Ness__ Guest

Mensen voor geld plezier schenken? :eek:
    Bah bah.. (GRAPJE MODERATORS!!! GEEN WAARSCHUWING NODIG!!)

Dus je geeft toe stiekem weleens gebruik te hebben gemaakt van het 'ik schakel mijn digitale maten in om mijn verkoop thread omhoog te kicken' theorietje?

het idee van forum verkopen is toch heel simpel;
    iemand biedt iets aan, de ander koopt het..
    of het nou via kicks gaat elke middag om 13:23 of met 1 enkel topic voor 1 persoon, wat is dan het verschil (behalve een boel werk)

Wie zegt dan dat de mensen niet terugkomen als ze geen kick geven?
    Dat kun je niet bewijzen..

Bewijs eens dat je de spellen dan helemaal niet sneller verkoopt!?
    (ik begin op Fardo te lijken... )

Maargoed, het doel van deze thread gaat een beetje de verkeerde richting op.
    Dit wordt een welles-nietes spelletje. Ness__ vs. Moderators.
    Dat is niet de bedoeling, ik probeer gewoon manieren aan te geven waarmee dit forum beter kan worden.

9. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kopieer en plak hier schaamteloos even een eerdere edit met wat feitjes die -in mijn ogen- aangeven hoe goed het hier gaat met de bazar:

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb niet gezegd dat mensen niet terug zouden komen, maar men zou wel minder actief zijn. Wij willen juist de mensen stimuleren om actief met een forum mee te doen. Met een passieve houding ben je minder snel geneigd om terug te keren..

Neem bijv. een winkel: Stel dat als je terug komt bij een winkel een spaarpunt krijgt en met een volle spaarkaart krijg je een gratis game. De concurent doet dit niet. Je koopt de game bij de spaarpunt winkel... Bij welke winkel doe je de volgende aankoop (als de games even veel kosten?)

Neem nu de thread van Mtthz

Deze member post vaak op xbw, maar komt ook voor zijn kick. zo post hij eerst in de PES5 thread en vervolgens geeft hij zijn verkoop thread een kick :)

11. Ness__

Ness__ Guest

Hiermee bewijs je dat mensen met 2 accounts NIET sneller hun games verkopen..?
    Ik zou mezelf met een 2e account elke keer kickjes kunnen geven door nep interesse te tonen, daarme blijf je steeds in de bovenste laag van de threads en heb je dus meer kans op gezien te worden..
    Bewijs nou eens dat je je games niet sneller verkoopt dmv fraude, want dan is Fardo ook weer blij

@Fardo
    Daarmee bewijs je dat iemand die op een ander deel van een forum iets gepost heeft, ook een kickje gegeven heeft. Je bewijst er niet mee dat mensen die niet voor hun kickje komen, niet actief bezig zijn. Leuk bewijs, maar ik heb er niks aan..

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    daar heb ik op gereageerd.. eerst leren lezen he :)

13. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ness, daarmee liet ik zien waarom mensen juist terugkomen naar xbw en waarom het systeem hier goed werkt. :)
    Natuurlijk kan je altijd wel valsspelen. Met een vals email adres kan je bij marktplaats ook de prijs van je eigen artikel opdrijven.

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Kijk en daarom doen we een IP Check ;) ... daarom krijgen mensen met een kloon account een ban. Daarom vallen mensen met een extra account door de mand. Daarom weten we dat jij Cyberia bent

15. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Waarom heb ik het gevoel dat je gewoon wat probeert te zoeken om te kunnen zeiken?

Mensen krijgen vrij snel door of je, je eigen thread loopt te kicken of dat je het met opzet door iemand laat kicken. Dat komt dan ook niet echt betrouwbaar over.

16. Ness__

Ness__ Guest

Nou dan? Dat is toch wat ik zeg?
    Mensen die vals spelen, kunnen hun producten eerder verkopen.
    Het systeem zou evengoed (waarschijnlijk beter) werken als er geen systeem was waarbij je elke 24 uur moest kicken, omdat er dan niet valsgespeeld kan worden. Dus heeft iedereen gelijke kansen..

Ik zoek niet gewoon iets om te zeiken, ik probeer alleen even die Fardo op te laten houden met zijn gehamer.. Zegt dat ik bewijzen moet hebben, terwijl hij die zelf ook niet heeft.

Over dat eigen-thread-kicken.. ik zou dat niet doorhebben, als ik 200 hotmail-adressen aanmaak, kan ik ook 200 XBW accounts aanmaken dus er kan wel degelijk sprake zijn van oneerlijke handel.

Helaas is het dus technisch niet mogelijk om het te veranderen, maar dat neemt niet weg dat het op deze manier soms nog steeds kut is..

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mensen die vals spelen ... vallen door de mand en worden afgestraft .... verder verkoopt een product niet omdat het gekicked word.. kom eens met voorbeelden.. geef anders ff links naar bestaande Xbazar threads
    Ik kom toch met voorbeelden... wil je er meer? Geef zelfs eens een paar

Je weet niet wat een IP adres is, he? en ook niet hoe we wisten dat je een kloon account hebt aangemaakt?

Daarom komen er zo veel mensen terug naar xbw om te ruilen? Ik snap het!

18. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Betrouwbaarheid en reputatie zijn belangrijk in een "kleine" community. Ik zou blindelings een deal kunnen maken met een aantal mensen van xbw.nl die ik nog nooit gezien heb. Gewoon omdat ik weet dat ze eerlijk zijn en altijd nette deals hebben. Mensen die zich niet gedragen of valsspelen zullen, als ze worden ontdekt, voor altijd toch dat imago meedragen.
    Ook bij het ruilen van spellen zullen de betrouwbaardere dealers soms vragen van newbies of zij het spel eerst opsturen, gewoon om te kijken of ze het ook daadwerkelijk doen. Daarna krijgen die newbies hun begeerde spel opgestuurd waarna de deal rond is. Langzamerhand ontwikkelen die nieuwe mensen zo een goede reputatie, omdat zij hun spellen ook netjes opsturen. Dan worden deals vaak sneller gesloten, vanwege het vertrouwde imago dat ze hebben.
    Zo alleen al wordt veel fraude voorkomen. Met kicken alleen kom je er niet. Je moet eerlijk zijn. :)

/edit: Ness, je MOET niet kicken. Dat mag.
    /edit2: er is trouwens een guide gemaakt voor veilig handelen. lees die gewoon altijd door voordat je begint met handelen.

19. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Fardo is al meerdere malen met feiten aankomen zetten terwijl jij er met nog geen enkele aan bent komen zetten. Dus zet je argumenten kracht bij met feiten, zoals Fardo doet.

20. Ness__

Ness__ Guest

Komt 'ie:

Volgens mij geeft hij duidelijk aan dat topics die bovenin verschijnen meer aandacht krijgen van eventuele kopers. Dat betekent de topics die bovenaan staan een grotere kans hebben om hun producten te verkopen. Met kicken kom je bovenaan te staan, en verkoopt een product dus sneller. Als er wordt valsgespeeld kan het dus zijn dat je je product eerder verkoopt
    (ip-check heb je geen donder aan, als ik op een andere pc zit)

Mensen die vals spelen ... vallen door de mand en worden afgestraft .... verder verkoopt een product niet omdat het gekicked word.. kom eens met voorbeelden.. geef anders ff links naar bestaande Xbazar threads

Citaat:

Ik zoek niet gewoon iets om te zeiken, ik probeer alleen even die Fardo op te laten houden met zijn gehamer.. Zegt dat ik bewijzen moet hebben, terwijl hij die zelf ook niet heeft.

Ik kom toch met voorbeelden... wil je er meer? Geef zelfs eens een paar

je bewijst iets wat je niet hoeft te bewijzen, hetgeen dat je wel moet bewijzen bewijs je niet

Citaat:
    Over dat eigen-thread-kicken.. ik zou dat niet doorhebben, als ik 200 hotmail-adressen aanmaak, kan ik ook 200 XBW accounts aanmaken dus er kan wel degelijk sprake zijn van oneerlijke handel.

Je weet niet wat een IP adres is, he? en ook niet hoe we wisten dat je een kloon account hebt aangemaakt?

jawel hoor, dat weet ik wel. na maanden gekloot met xbc ben ik daar wel achter. je doelt waarschijnlijk op mijn reactie over hotmail, op het moment dat ik op verschillende pc's hotmailadressen aanmaak heb je niks aan een IPcheck. ik heb een 2e account aangemaakt, wat is daar mis mee?

Citaat:
    Helaas is het dus technisch niet mogelijk om het te veranderen, maar dat neemt niet weg dat het op deze manier soms nog steeds kut is..

Daarom komen er zo veel mensen terug naar xbw om te ruilen? Ik snap het!

ik heb toch nooit gezegd dat er geen mensen terugkomen? ik zeg dat het ruilen veel beter kan

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina