1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbazar/XBW overdreven streng?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Ness__, 5 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ness__

Ness__ Guest

Met eerlijkheid bedoel ik het aanmaken van verschillende account om je eigen topic vaker bovenaan te krijgen, of door het gebruiken van je 'digitale-vriendjes' voor hetzelfde.
    Maargoed, blijkbaar is hier niks aan te doen. Dat wist ik nog niet, vandaar dat ik met Opmerking 2 aankwam

Dat is niet de bedoeling van het kick-systeem, dat door valsspelen jij beter op je zaken moet letten. Hoe vaak zoiets gebeurt? Als je actief bent op Ebay.nl weet je ook dat het ontzettend vaak voorkomt! Er wordt dan meteen na het plaatsen van een product door een 2e account, of een digitaal vriendje een post gezet om de prijs nog ff op te drijven. Dat is algemeen bekend, geen bewijzen voor. Natuurlijk is Ebay geen XBazaar, maar om op goed vertrouwen ervan uit te gaan dat het niet zo is, lijkt mij een beetje naïef.

Kan er niet iets gemaakt worden zodat als iemand een verkoop-thread opent, hij eerst 15 seconde naar een klein regellijstje moet kijken. Wat je ook weleens krijgt voor het downloaden van een bepaald bestand. Op die manier worden kopers toch verplicht de regels even door te kijken. Je zou de belangrijkste regels over het verkopen er even op kunnen zetten. Scheelt de mods een hoop werk, en de verkopers die de regels niet doorgelezen zouden hebben weten ook waar ze aantoe zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2006
  2. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het volkomen met de moderators eens.
    als je 5.1 dolby surround setjes zou toestaan, word er een maand later weer gevraagd waarom je dan die ene dure tv niet mag verkopen. de lat moet ergens liggen.

verder vind ik dat de mods het helemaal niet zo nauw nemen met kicken, ben je enkele uren te vroeg dan krijg je uiteraard een waarschuwing, enkele minuten te vroeg nog niet eens. tevens is het zo dat degene die op dat moment zijn thread bovenaan heeft staan het eerste 'gezichtsveld' heeft je klikt op X-bazar en het eerste wat je ziet is de post bovenaan. iedereen wil zijn thread wel bovenaan hebben en iedereen krijgt daar zijn kans voor door de kickregeling!

Mijn mening: niks veranderen, ik vind het goed zo.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Persoonlijk ben ik zelf een voorstander om toe te staan dat iemand 1x per dag mag kicken... (dus niet 24 uur) ... maar dat is een klein detail ;)

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mede omdat er zo snel nieuwe threads verschijnen, is het voor ons haast onmogelijk om ze allemaal te controleren. Zaken zoals het te vroeg kicken van een thread (of in het geval van Ness offtopic posten) worden regelmatig gerapporteerd door mede members. Alle reports komen tegenwoordig centraal binnen in een apart forumgedeelte, waar ze voorheen terecht kwamen in de mailbox van de aangewezen moderators. Er kan nu dus sneller op gereageerd worden. :)

5. Ness__

Ness__ Guest

Een dure televisie en een 5.1 setje voor je Xbox verschillen behoorlijk in prijs en dus kan je het volgens mij niet echt met elkaar vergelijken. Tegenwoordig ondersteunt bijna elk spel voor bijv. de Xbox 360 het 5.1 geluid. Vandaar dat ik juist dacht dat 5.1 setjes leuke dingen zijn om over XBazaar te verkopen.

6. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    ik vergelijk ze niet, ik zeg dat de lat steeds hoger komt te liggen.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt want elke Xbox 360 ondersteund ook HDTV .. dus waarom zou je dan geen HDTV mogen verkopen?... Tevens staan we het ook niet toe om pc's te verkopen... maar deze worden ook gebruikt om te kunnen gamen. Ergens moet je een grens trekken. Wij hebben deze keuze gemaakt. Mocht iemand het anders willen, dan kunnen ze het altijd hier bespreken en dan denken we er over na.

8. Ness__

Ness__ Guest

Wat is daar zo erg aan dan? De technologie gaat steeds verder vooruit en dus kunnen er toch aanpassingen gedaan worden in de producten die je mag aanbieden? Bovendien gaf ik eerder al aan dat er een max. prijs kan worden ingesteld. Producten die aangeboden worden op XBazaar mogen dan niet duurder zijn dan xxx euro. Zo blijven de TV's, maar de leuke setjes voor weinig zijn er wel!

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Zoals ik al aan gaf ... er kan over gesproken worden. Als meer mensen dit willen dan kan dat. Maar voor als nog volgen we het beleid en hebben we een duidelijke keus gemaakt wat wel en niet mag. Als er nog niets is afgesproken dan is het beleid van kracht.. dat is helderheid .. dan krijg je ook geen discussie. Ik vind dat beleid duidelijk moet zijn.. Zwart-Wit ... en dat is niet grijs

10. Ness__

Ness__ Guest

Yep, heb het gezien. Je hebt jouw bericht gepost, toen ik het mijne aan het schrijven was. Dus kon nog niet ruiken dat je dat aangaf.. :+

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad :)

Verder zou ik ook graag meer meningen willen horen van mensen die actief zijn in de X-Bazar. We staan zoals Fardo al zei, altijd open voor suggesties. :)

12. RRroger

RRroger Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @ ness
    ik heb gewacht hoor iets langer dan gister aangezien jij mij op de tijd wees. We zijn heel wat uurtjes verder maar ik heb geen enkel bewijs van jou gezien en geen enkele naam.
    Ook ben je ineens over een heel ander onderwerp begonnen. Het grappige is dat ook steeds meer members jou ongelijk geven, dus met andere worden jouw mening tegen het ressie.
    Ik denk zelf dat je het niet kan hebben dat je een waarschuwing hebt gehad en dat je nu als een klein kind om je heen aan het slaan bent. In de hoop dat er meer mensen jouw mening delen. Dit loopt echter niet al te vlug omdat je geen enkel feit hebt kunnen posten.

13. Ness__

Ness__ Guest

Gelieve eerst de troep uit je ogen te halen, voordat je gaat posten.
    Er zijn al sowieso 1 iemand geweest die aangaf dat het topic inderdaad gesloten werd na het te vroeg kicken.
    Bovendien heb ik dit gepost:

Zie je?

/Mod Lees de [faq]huisregels[/faq] nog eens door.

@Mod ???? Die huisregels ken ik wel, waarom post je dit?

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Heb je de reacties van God's Gamer ook gelezen? Hij heeft dat punt aardig verworpen ... Jij trok zijn conclusie uit zijn verband

15. Ness__

Ness__ Guest

Nee hoor, je moet wel goed lezen hoor Fardo.
    Een feit is dat topics die bovenaanstaan, vaker gezien worden.
    Dat is al bevestigd door iemand anders op dit forum, van wie jullie de reactie allemaal hebben kunnen lezen.
    We zijn het er allemaal over eens dat een kick-systeem op dit moment de beste oplossing is, omdat er niks anders is. Maar daarmee wordt het nog niet automatisch eerlijk.
    Dat heb je net zelf toegegeven?

16. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Over je eerste 2 punten, Xboxworld is geen veiling site. Wij hebben de Xbazar omdat we de members de kans willen geven om met mensen die ze kennen van het forum onderling games te ruilen/verkopen/kopen. Blijkbaar een succesformule aangezien het erg populair is. Om de Xbazar draaiende te houden en overzichtelijk hebben we enkele mods die daar veel moeite in steken. Zij hebben veel ervaring met de Xbazar dus als zij vinden dat iemand te vroeg gekickt heeft dan heeft dat een reden. Dat jij die reden misschien niet begrijpt is een ander verhaal, maar ondertussen zorgen de mods er wel voor dat het geen chaos is.
    Over het aanbod van items op de Xbazar hebben we ergens een lijn getrokken, soms passen we die aan, soms niet. Daar wordt intern over gediscussieert waarbij we letten op alle voor/nadelen. Ja, 5.1 setjes zouden relevant voor het gamen zijn, en net als enkele andere items die wel aangeboden mogen worden lijkt het misschien vreemd dat dit dan weer niet mag. Simpelweg, we hebben ergens een lijn moeten trekken om het niet te veranderen in een vlooimarkt. '

Over je derde punt kan ik kort zijn. We zijn een groot forum, met veel actieve gebruikers van verschillende leeftijden. We hebben de GM voor het wat minder serieuze gebeuren, alle andere gedeeltes zijn informatief bedoeld en daar heb je je gewoon maar te gedragen. Zouden wij lekker los gaan modereren dan is het binnen de kortste keren één grote chaos waar niemand op zit te wachten.
    Tevens moet je heel wat begaan wil je hier een ban krijgen.

17. Ness__

Ness__ Guest

QUOTE van hierboven ^

De bedoeling van deze thread is dan ook alleen maar om punten aan te geven die misschien beter kunnen..

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @Ness - Het was waarschijnlijk vroeg en heb je dit niet gelezen... Dus nog een keer.

//Edit /// Zoals verschillende members al aan hebben gegeven gaat het hier goed. Er zijn weinig mensen met problemen, omdat dit een grote community is kunnen we niet iedereen plezieren .. Bevalt het je niet ... ga dan weg ;)

19. Ness__

Ness__ Guest

Wat wil je daar nou mee zeggen dan :confused:
    We zijn het daar toch over eens?

Het bevalt me wel hoor, het kan toch altijd beter?
    Als ik een gele Saleen heb, dan ben ik hartstikke tevreden. maar toch kan ik liever een zwarte hebben.
    Dat betekent niet dat ik niet blij ben met die gele, maar het kan beter..

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Lees de context eens goed. Waarom hebben we voor dit systeem gekozen... omdat we de mensen willen binden aan de site.. De community is belangrijker dan het ruil en verkoop gedeelte. Actieve members hebben dan ook het voordeel dat ze elke dag kunnen kicken. Dat is ook eerlijk in mijn ogen, want ze dragen ook iets bij aan het forum en de site

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina