1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbazar/XBW overdreven streng?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Ness__, 5 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ness__

Ness__ Guest

Dat valt voor mij ook onder Helpen ipv Wannabe modgedrag.

2. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    misschien had die moderator wel eerst de hele thread gelezen, dacht ie aan dat moment dat je die dude kneus noemde en heeft hij gewoon een willekeurige post van je aangeklikt in die thread en de infraction gegeven.

3. Ness__

Ness__ Guest

Dan moet ' ie dat toch even aangeven, hoe weet je ander waar de ' straf ' op slaat?

4. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want ik ging er nog op in en hij zij dat het daar voor was.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb de geschiedenis even nagekeken van die infraction. Hij had hem inderdaad voor de verkeerde post gegeven, dat zei hij zelf al. Tevens zei hij jou een pm te hebben gestuurd met uitleg.

6. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Het staat er voor allebei. Maar dan, waarom zou je een strafpunt ervoor geven, who gives a flying fuck dat ik dat zeg, niemand toch?

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Misschien bij jou thuis niet. Misschien op school niet. Misschien op je werk niet, maar hier wel. Je bent hier te gast en je moet beseffen dat hier ook kinderen, ouderen en andere komen die met respect behandeld willen worden. Met andere woorden je bent hier te gast. Gedraag je je niet krijg je een waarschuwing. Gedraag je je weer niet dan wordt je gestraft... Leer je het dan nog niet dan mag je wat ons betreft weg blijven.

8. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde nog wat gaan typen maar toch maar ge-backspaced, het heeft toch geen zin.

9. Ness__

Ness__ Guest

Helemaal mee eens Wessiej, je kan zeggen wat je wil maar ze blijven toch maar bij hun eigen mening steken.
    " We luisteren naar de members, en zullen er alles aan doen te helpen "
    Yea right..

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Anders ga je gewoon naar een ander forum als het hier niet bevalt ? Ik snap best dat je suggesties wilt doen om het er beter op te maken, maar het begint er nu meer op te lijken dat je je zin gewoon door wilt drijven. De huidige vorm van de X-Bazar werkt in mijn ogen ook prima, veel mensen verkopen/ruilen/kopen hier dagelijks hun spullen....vaak gewoon met succes.

Ik heb hier een tijdje geleden mijn hele gamescollectie + consoles te koop gezet, met succes, want ik geloof dat ik 75% via de X-Bazar kwijt ben geraakt :) Goed, ik heb hier wel weken over gedaan want er zijn meer mensen die hun spullen proberen kwijt te raken....maar geduld is een schone zaak geweest, is mijn ervaring in dit geval. En ik ben ook een paar keer de fout in gegaan hoor. In het begin met het kicken (ik was wel op de hoogte van die regel, maar dacht er gewoon even niet bij na op het moment zijnde)....een mod heeft mij hier netjes van op de hoogte gesteld, zonder directe waarschuwing, zonder sancties, daarna is het niet meer voorgekomen.

Later toen ik alles verkocht had, had ik nog een HDTV te koop staan. Dus ik denk, ik zet die ook te koop (redenering : HDTV is steeds populairder bij de X360 en heeft dus met gamen te maken), maar even later werd mijn draadje gesloten omdat dit klaarblijkelijk niet mocht. Ik wist dat niet, maar ik kan het wel begrijpen en heb er dan ook niet moeilijk om gedaan. Ergens moet er een grens getrokken worden. Als je 5.1 setjes wil toestaan (ik ben niet op de hoogte wat de gemiddelde prijsklasse is van die dingen), dan hoef je niet gestudeerd te hebben om te kunnen weten dat mensen binnen de kortste keren apparatuur willen gaan aanbieden die in diezelfde prijsklasse valt. Gevolg : het wordt een onoverzichtelijke boel, en we beginnen meer op een Marktplaats of een Ebay te lijken en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Het is al eerder gezegd : de X-Bazar is niet de hoofdzakelijke plek op dit forum. De bedoeling is vooral discussieren, informeren, over alles rondom games. En voor de dingen die daar niet mee te maken hebben, of de minder serieuze dingen in combinatie met de gebruikelijke dosis humor (wel binnen de perken, want ook hierin gelden regels) hebben we ASEL en de Green Mile. De Xbazar is een bijzaak, die ervoor dient om members in de gelegenheid te stellen met elkaar te handelen. Juist omdat we zo'n hechte community zijn, met name natuurlijk dankzij de mensen die regelmatig op het forum komen, heeft dat het effect bereikt dat de meeste mensen elkaar hier blindelings vertrouwen. Ik had nog nooit gehandeld via internet, echt nog nooit....hier op de X-Bazar was de eerste keer. En alles is vlekkeloos verlopen.

Ik denk dat als je meer dingen gaat toestaan (vooral ook in de hogere prijsklassen), dat dat ook meer volk van "buitenaf" zal aantrekken. Zo van "Hey, daar op dat forum kun je ook van alles en nog wat verhandelen." En daarmee verhoog je de kans op oplichterij en krijg je praktijken zoals op Marktplaats en Ebay regelmatig voorkomen. Tuurlijk worden er nu ook weleens mensen opgelicht, het blijft in die zin toch een risico wat je als member zelf neemt, maar in vergelijking met eerder genoemde sites is dit vrij beperkt. En het scheelt ook nogal of je opgelicht wordt als het gaat om een spel van een paar tientjes, of wanneer dit gebeurt in artikelen in de hogere prijsklasse. Het gevolg is dan al gauw (tenminste dat lijkt mij) dat het wantrouwen tussen deze hechte community hier gaan toenemen omdat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet en niet meer zo makkelijk weet wie wel of niet te vertrouwen zijn. Goed, dit laatste zal misschien in de praktijk nog wel meevallen, maar het zou een gevolg kunnen zijn.

Tot slot heeft XBW in mijn ogen simpelweg de mankracht niet om hier dusdanig alles in de gaten te houden. Dat is nu al bijna niet mogelijk, laat staan als je de boel straks alleen nog maar onoverzichtelijker gaat maken door uit te breiden. De huidige formule werkt goed, en XBW staat open voor suggesties....mits deze haalbaar zijn (d.w.z. technisch mogelijk of wat dan ook).

Anyways, ik heb mijn zegje even gedaan :+ Is absoluut geen aanval op de topicstarter, gewoon hoe ik erover denk :)

Laatst bewerkt: 6 okt 2006
  11. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    LOL Ness give it a rest. Ik ben het wel met de modrators eens, 5.1 setjes zijn te groot en ook wanneer ze 5.1 setjes gaan toelaten dan krijgen ze waarschijnlijk alleen maar nog meer draden zoals jij nu aanmaakt van "Waarom mag dit wel en dat niet?"

Ik zou willen dat de Nederlandse regering zo'n duidelijk beleid zouden voeren als ze hier op XBW doen. (sarcastisch bedoeld, maar helaas zit er wel een trieste waarheid in).

Als jij je 5.1 setje kwijt wilt of een nieuwe zoekt zijn er genoeg plaatsen waarop je dit kan doen (marktplaats, ebay etc.).

Kortom genoeg mannieren om 5.1 setjes te verhandelen als je dat wilt, Xbw kan het gewoon niet toe laten dat mensen te veel duren spullen gaan verhandelen, want als het dan mis gaat zijn mensen in een keer veel geld kwijt en dan zou XBW de bazaar misschien wel onder druk moeten dicht gooien.

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat maak jij er nu van, omdat o.a. Fardo jouw punten heeft weerlegt. Het is overduidelijk dat je problemen hebt met het feit dat je een waarschuwing hebt gehad voor het offtopic posten in iemand z'n verkoop thread. In jouw ogen een gratis kickje en geen probleem, en in onze ogen totaal overbodig.

De punten die aan de orde zijn gekomen over de X-Bazar zijn wel degelijk opgemerkt, en worden gewoon meegenomen ter discussie in het crew gedeelte van het forum. Dat jij je gelijk niet krijgt over die waarschuwing heeft niks te maken met "het niet luisteren naar members", maar meer je eigen koppigheid.

13. Ness__

Ness__ Guest

Hele game collectie + je console mag wel (waarde over de 200 euro) maar een simpel 5.1 setje niet?
    Ze snappen hier zelf niet eens waarom het niet mag, achterlijk..

@Arjen
    ik heb het helemaal niet over die waarschuwing, dus misschien is het beter als ik je vanaf nu maar gewoon even negeer. steeds hameren op hetzelfde schiet je niks mee op, doei Arjen
    bovendien weerlegt Fardo mijn punten niet, wat hij doet is:
    Hij beweert A, en geeft met bewijzen aan dat B klopt..
    daarmee is het punt niet weerlegt, maar bewijst ie iets wat totaal niet aan de orde is.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2006
  14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach joh, dat had nog wel een waarde van over de 4000 euro ;) Maar je begrijpt het punt niet. Feit is dat die collectie + consoles over vele members verspreid de deur uit is gegaan. Alles is in beetjes verkocht, zo bleven de vraagprijzen binnen de perken en alles wat ik aanbood was gewoon toegestaan.

Je snapt toch hopelijk wel dat een 5.1 setje, of een TV of wat dan ook, niet in stukjes verkocht kan worden en dus voor behoorlijke prijzen naar 1 iemand toe moet ? Grenzen trekken dus. Voor dergelijke artikelen kun je bij Marktplaats/Ebay terecht.

15. Ness__

Ness__ Guest

Een TV en een setje verschillen zo ontzettend veel in prijs. Je hebt al een leuk setje voor 150 euro.. Zo duur is dat toch niet? Een tweedehands Xbox 360 kost nog meer..
    Ik snap ook best wel dat er grenzen getrokken moeten worden, maar die moeten ook vernieuwd worden.

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moeten ? En dat is aan jou om te bepalen ? Zo komt het wel over namelijk....

Een X360 is een console, dat heeft direct met gamen te maken. Die zijn hier toegestaan. Een 5.1 setje heeft ook wel met gamen te maken, hetzij het wat indirecter. Maar dit geldt ook voor TV's, meubels (waar moet je anders op zitten als je gaat gamen ?), en zo kun je door blijven gaan natuurlijk. Gevolg : een onoverzichtelijke boel, en dat willen we niet hebben.

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat kan je doen, is tenslotte de weg van de minste weerstand.

18. Ness__

Ness__ Guest

Kerel, je kan wel woord voor woord gaan analyseren wat ik zeg..
    Beetje sneu figuur dus..
    Moeten wordt algemeen gebruikt,
    " Je kleren moet je ook vervangen "
    dat wil niet zeggen dat ik het je verplicht, dat is gewoon een manier om het te zeggen..

Het verschil tussen een TV meubel en een 5.1 set is nogal groot, dat snap je zelf waarschijnlijk ook wel..

Luister, jullie geven members nooit gelijk. Beetje trieste boel hier, elke mod houdt de ander een hand boven het hoofd. Dit topic mag wat mij betreft gesloten worden..
    Alleen het feit dat Fardo op zn 35e nog aan het gamen is, zegt volgens mij al genoeg..
    (geen sociaal leven?)

Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2006
  19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kerel, daar maak je het zelf naar. Dat noemen ze discussieren. Kun je daar niet tegen, dan moet je er niet aan beginnen.

Jij bent trouwens de zoveelste die persoonlijk gaat worden omdat ie argumenten tekort komt in de echte discussie (onderwerp waar het over gaat dus). En niet alleen tegen mij, nu ook tegen Fardo. Alsof gamen gebonden is aan leeftijd :lol: Daarmee laat je eigenlijk alleen maar zien hoe sneu je zelf bent, en daarmee bewijs je overigens ook dat je gewoon koste wat het kost je zin wilt doordrijven. Want wanneer sommige mensen geen argumenten meer hebben voor de volwassen mensen discussie, gaan ze persoonlijk worden. Jij bent van dat type dus. Maar ik ben uitgepraat met je, toedeledokie en veel succes met je draadje. Zul je nodig hebben _0/

20. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Over triest, sneu en geen sociaal leven hebben gesproken? |:-

@Algemeen,

De suggesties en kritiek worden zeker meegenomen, in tegenstelling van wat Ness hier loopt te prediken!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina