1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 2: Geruchten en feiten

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JKI, 7 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom moet Microsoft denk ik ook met een hele goede xbox 2 aankomen om te winnen van Sony. Maar onthoud wel dat er altijd mensen zijn die nog geen console hebben, en als die denken dat de xbox 2 beter is kopen ze die. Hetzelfde geldt dan natuurlijk ook voor sony. Daarom ben ik wel benieuwd welke console de strijd gaat winnen. Ook omdat de xbox nu steeds beter verkoopt en de PS2 verkoopcijfers nu juist omlaag gaan.

2. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben toch nog niets over het uiterlijk gezecht of ben ik nou gek?

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Je bent gek :cool: .
    Er ging een gerucht dat de nieuwe xbox verschillende frontjes (dacht ik) heeft zodat je je eigen persoonlijke xbox kan samenstellen. Dit is echter niet bevestigd door Microsoft.

4. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    Nou ja mijn verhaal nog een keer.

En voor de Blinden onder ons

Bron: Game Spy en Tweakers.nl

De bron had ik ook al bij de vorige post vermeld en nog kreeg ik reacties van WAAR Haal je die INFO vandaan. en IS DIT BEVESTIGD zo niet pleur op.

Ja ik heb dus bronnen ok. En Game Spy lijkt me een behoorlijk betrouwbare bron.

Wel is het iets aangepast want ik had verkeerd gelezen het er zit maar 1 processor van 3 ghz in ipv 3 maar deze ene processor heeft 3 cores. FF ter opheldering. En het gaat hier op een Alpha versie van de uitendelijke Xbox 2 die nog steeds onder de code naam Xeon bevestigd is. Dus er kunnen nog specs veranderen maar die veranderingen zullen niet zo groot zijn. Het zal dus niet zo zijn dat ze in eens beslissen om een andere processor te gebruiken of een andere Graphics kaart (Dat zou namelijk veel vertraging opleveren). De veranderingen zullen in kleine aard zijn.

Hey luitjes ik heb hier dus de voorlopige specs van de Xbox 2.

Cpu: 3.0GHz met 3 PowerPC-cores met Hyper treading processors wat ze kunnen twee instructies per cpu-cycle te verwerken. (Matig)

Daarnaast is er een L1 cache die 32KB aan data en 32KB aan instructies kan verwerken. (Telleurstellend) en de 3 processors samen moeten het doen met maar één L2 cache van 1 MB. (Als het per processor 1MB cache was geweest dan was het uitstekend want dat hebben de meeste PC's per processor ook dus telleurstellend 1 MB voor 3 )

Voor de graphics waarschijnlijk een opgepoetste ATi X800. Deze gpu doet zijn werk op een snelheid van 500MHz. Dus ATI X800 maar dan ff een generatie verder. (Goed)

Werkgeheugen: 256MB RAM (is aan de lage kant 512 is tegenwoordig het minimum voor PC's en de meeste hebben al 1024)

En nu iets dat in mijn ogen wel heel telleurstellend is......... GEEN HD-DVD of BLU-RAY voor Xbox 2!!!! Maar gewone double layer dvd's (Erg slecht)

Daarnaast geheugen kaarten van 64MB tot 1GB (redelijk)

Grootte van Hardeschijf is niet bekend maar wel word gezegd dat 2 gig voor gamecache zal worden gereserveerd. Juich daarmee niet te vroeg want waarschijnlijk zal de HD optioneel zijn.

Ook zit er nog een gadget bij. Een 1.2 megapixel digitale camera.

Verder geluid: Er zal gebruikgemaakt worden van X3DAudio in plaats van het huidige DirectSound3D, met 5.1 ondersteuning. Voor ingame videos zal windowsmediaplayer 9 codec worden gebruikt.

Al met al nog al teleurstellend. De grote reden dat er geen HD-DVD or Blu-Ray in zit heeft met de kosten te maken.

De voorlopige PS3 specs hoe karig ze ook zijn is het volgt.

Die uhm "geweldige" veel besproken Cell chip die waarschijnlijk 64-bit zal zijn met een snelheid van 4,6 Ghz. N-vidia Kaart zal wel een opgepoetste 6800 worden. 512 MB Ram en tot nu toe is Sony er voor om Blu-Ray disks te gaan gebruiken. Daarnaast zal Sony zijn uiterste best doen om er voor de zorgen dat het makkelijk is spellen te maken voor de PS3. Maar dat kan nog wel eens lastig worden vanwege de cell chip. Het is toch een andere architectuur dan de PC processors die XBox 2 gaat gebruiken.

5. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Klopt, maar er zijn een stuk minder Xbox bezitters. Microsoft is bezig met nieuwe klanten aan te trekken omdat ze volgende generatie geen genoegen nemen met de 2e plek. Uitgaan van de bestaande achterban is voor Microsoft dus niet echt een optie.

Dat komt niet alleen doordat de Xbox populairder wordt, maar ook omdat de meeste mensen die ooit van plan waren een PS2 aan te schaffen dat nu wel hebben gedaan. Dat is bij de Xbox nog niet het geval.

Xwon heeft gelijk.

Ze willen niet nieuwe (Xbox 2) games laten zien, daar is GDC niet de gelegenheid voor. E3, die om te hoek ligt, des te meer.

Dus dan is er de optie om spellen te verzinnen om eenmalig in deze presentatie te gebruiken of je gebruikt een bestaand spel en genereerd er meteen wat reclame mee. Dus als je het mij zou vragen is dit allerminst bewijs dat de Xbox 2 backwards compatible zal zijn.

Bovendien heeft Allard in een interview duidelijk gemaakt dat bij Microsoft de nadruk ligt bij de toekomst en niet het verleden. Ze willen developers juist stimuleren nieuwe dingen te doen. Hieronder het deel uit het interview dat ik bedoelde.

Sorry, HDTV was eigenlijk niet aan de orde.

HD-DVD is High Density DVD, dus een DVD waar extreem veel data op kan worden geslagen.

HDTV is High Definition TV, oftewel een televisie die hoge resoluties aan kan.

Wat ik ermee duidelijk wilde maken is dat trends als HDTV (in Amerika) en HD-DVD maar langzaam op gang komen. Het verschil is voor de consument niet zo groot als tussen, bijvoorbeeld, de VHS en DVD waardoor mensen veel sneller geneigd waren een DVD speler aan te schaffen.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2005
  6. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Als je ziet wat de huidige xbox kan met 64 mb, is dat meer dan voldoende

Hoezo slecht? de meeste huidige xbox spellen krijgen een single layer dvd niet eens vol.

Nee, de techniek is gewoon nog niet ver genoeg, heeft niks met kosten te maken.

7. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    @Tha Divi: Je nieuws, voor zover het officieel te noemen is, werd ook al hier genoemd. Gamespy mag dan een betrouwbare bron zijn, zolang MS niks officieel bevestigt, staat het niet vast.

8. Tha Divinity

Leuk Bevonden:
    7
    Tsja HD-TV is eigenlijk gewoon meer pixels per oppervlakte eenheid in andere woorden meer DPI's. Het verschil is dat alles in principe dus nog scherper kan worden gemaakt en dat er meer texturen in de TV kunnen worden weer gegeven.

9. Tha Divinity

Leuk Bevonden:
    7
    Halo 2 staat op een dvd-9 gebrand dus double layer.

En voor het geheugen. Je moet het als volgt zien. Toen de Xbox uitkwam werden de meeste PC's met 128 MB ram verkocht. das dus een verschil van twee. De Xbox 2 zal pas eind 2005 uikomen dus bij die tijd worden de meeste PC's toch zeker met 1024 (nu is dat al bijna zo) dan wel met 2048 MB Ram verkocht dat is een verschil van 4 tot 8. Dus dat is wel teleurstellend. En aangezien de Xbox ook een PC processor gaat gebruiken en veel weg heeft van de architectuur kan het zeker wel iets betere specs gebruiken.

Tsja de reden om geen hd-dvd te gebruiken is omdat anders de consoles te duur zouden worden. Maar dan had ik liever gezien dat de Xbox 2 later uitkwam met HD-DVD of Blu-Ray dan nu met standaard DVD. Want wanneer HD-DVD en of Blu-Ray in de lift gaat zal dat Xbox ver achterblijven op bijvoorbeeld de PC. Ook werkt Double layer dvd's piraterij in de hand dus tsja.

10. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    ja, hij is welgeteld 10 mb te groot voor een single layer dvd :{

11. Tha Divinity

Leuk Bevonden:
    7
    Een ding vraag ik mij toch wel af. Waarom heeft het eigenlijk een DVD-9 als er maar 7 tot 8 GIG op gaat waarom niet dan DVD-8???

12. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Matig? Laat de automatische vergelijking met de PC even achterwege en vergelijk deze CPU met die van de Xbox, een 733 Mhz Celeron processor. Dan lijkt me de verbetering gigantisch.

Een directe vergelijking met de Cell CPU kun je ook niet maken, door de 3 cores zal de werkelijke kracht hoger liggen dan de 3,0 GHz.

Zover ik begrepen heb wordt het geen 'opgepoetste' X800, maar gewoon de echte opvolger van de X800 die plaats gaat nemen in de Xbox 2.

Volgens bronnen, onder andere Penny Arcade, klopt een gedeelte van de spec lijst op GameSpy niet. Sindsdien loopt het gerucht dat het niet om 256MB RAM zou gaan, maar om 512.

Al zou het niet zo zijn, 256MB lijkt me ruim voldoende. Zoals Slurpgeit al zei, als je ziet wat de Xbox met 64MB kan dan is een viervoudiging van de capaciteit niet slecht te noemen.

Bovendien moet je nooit, maar dan ook nooit PC RAM gaan vergelijken met de hoeveelheid RAM in een console. Een console speelt een spel af en dat is het, een PC heeft nog een heleboel programma's die in de achtergrond werken. Die gebruiken allemaal RAM. Zelfs Windows XP alleen gebruikt al een groot deel van de RAM.

HD-DVD en Blu-ray zijn nu nog onbewezen. De techniek is nieuwe, het is duur en waarschijnlijk overbodig. Wederom, zoals Slurpgeit al zei, een Xbox game krijgt op dit moment niet eens een single layer DVD vol.

Reken er maar op dat als HD-DVD's waren gebruikt de prijs van de gemiddelde game nog meer was gestegen dan dat hij al gaat doen door de stijgende kosten van het developen voor de next gen consoles.

Ik heb al meerdere malen gelezen dat het om een 2.X megapixel camera gaat.

Niet met je eens.

Als je ervan uit gaat dat Unreal Engine 3 zonder enige problemen op (Alpha) Xbox 2 hardware loopt zonder de code volledig te optimaliseren, dan kan ik je zonder twijfelen melden dat we hier met een hele krachtige console te maken hebben.

Hoe krachtig hij tegenover de andere consoles is moet nog maar worden bekeken, maar ik persoonlijk denk ik dat hij niet op een specifiek gebied tekort zal komen.

13. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Het moment dat HD-DVD en Blu-Ray in de lift gaan en een van beide (of misschien allebei) de nieuwe standaard wordt duurt naar verwachting nog een paar jaar. Volgens de geruchten zal tegen die tijd de xbox drie generatie lanceren. Dus ik verwacht niet, mochten al deze geruchten kloppen, dat de xbox daar veel problemen mee gaat krijgen.

En mocht het zo zijn dat die schijfjes idd te weinig capciteit hebben dan doen ze het toch gewoon op twee schijfjes. Is met de Gamecube nu ook het geval, en niemand die ik erover hoor klagen.

En microsoft is natuurlijk ook niet achterlijk. Ze zullen nooit kiezen voor dual layer dvds als dat grote capaciteitsproblemen op gaat leveren. Ik neem tenminste aan dat microsoft wel weet hoe groot de games in de toekomst zullen zijn.

14. nfsu dragmaster

nfsu dragmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is blu ray

15. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een nieuwe manier van branden. Zo'n schijf zou ongeveer 50GB aan info kunnen opslaan. De techniek is volgens mij nog ontwikkeling, ik weet het niet zeker.

16. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=blu ray&lr=

17. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    blu ray kun je al sinds 2000 kopen...

ze hebben tegenwoordig zelfs papieren schijfjes 8)

de blu ray waar het hier over gaat is btw BRD-rom

18. Tha Divinity

Leuk Bevonden:
    7
    Iedereen zegt dat Blu-Ray nog vol op in ontwikkeling is. Maar eigenlijk ligt het al meer als een jaar klaar. Er zijn al branders en spelers verkrijgbaar. Kijk maar op blu-ray.com. Wat nu in ontwikkeling is zijn de Ultra-violet lasers. Daarmee zouden ze zelfs 500 Gig op een CD schijfje kunnen branden (Volgens geruchten).

Het enige nadeel van Blu-Ray en Daarna Ultra-violet is dat de opslag media (Hardeschijven en Opslagschijven) foutgevoeliger worden en dus minder schokken, stoten en krasjes kunnen verdragen.

Het is wel bijna zeker dat Sony deze BD-Rommetjes gaat gebruiken voor zijn PS3

En hier een Blu ray RW

En hier de Blu-ray recorder van Sony

En Pioneer heeft al een Blu-ray recorder voor de PC klaar staan

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is iedereen hier zo aan het stressen over of het wel goed komt met het opslagmedium dat Microsoft gebruikt voor de xbox 2? Als MS een keus maakt dan is daar heel veel overna gedacht. Meer dan dat jullie er hier overna denken. Zij weten er waarschijnljik ook veel meer van dan jullie bij elkaar.
    Conclusie: MS weet heus wel wat 'ie doet:).

20. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    nog niet waar dus. Ik zou hem (als het waar is) gewoon zwart houden is wel mooi genoeg. wat jullie?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina