1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 2: Geruchten en feiten

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JKI, 7 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ze de xbox 2 de komende winter uitbrengen zal dat de xbox/microsoft geen goed doen.
    Ik bedoel de xbox begint nu goed ingeburgerd te raken en verkocht in 2004 goed. Al die mensen die afgelopen jaar een xbox kochten zitten dan na een a anderhalf jaar met een oude console waar nauwelijks meer games voor uitkomen. terwijl ze zien dat de PS2 6 jaar meegaat, zoiets geeft weinig vertrouwen.
    Als de xbox in 2005 nog uitkomt koop ik die niet(i.i.g niet bij de launch) en ik denk dat er dan ook weinig xbox bezitters zijn die hem in 2004/2005 hebben gehaald die hem zullen halen. Die zullen i.i.g afwachten wat sony met de PS3 doet. Als de graphics van de PS3 beter zijn dan die van de xbox 2 kan Microsoft het wel vergeten. Het relatieve succes van de xbox is vooral te danken aan de graphics. Xbox live is meer voor de hardcore gamers, maar die vormen zoals we allemaal wel weten niet de de belangrijkste markt.
     
  2. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop echt het allerbeste voor microsoft. De PS3 mag echt niet beter worden want dan ga ik echt heel hard huilen. Maar over de PS3 is nu toch ook nog niet zo veel over bekend? Wie weet? Ik begin toch een heel klein beetje te twijfelen aan de xdoos 2. De PS2 is nu ook al heel oud al verkocht Microsoft veel xboxen dit jaar. De meeste mensen willen natuurlijk het nieuwste en het beste. Dat was dus de xbox. Nu maar afwachten wie er wint. PS3 of de XBox?
     
  3. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat is mooi, mijn post heeft toch wel een beetje voor discussie gezorgd, wat ook precies de bedoeling was.

    Maar mijn punt blijft, het was dom van MS om niet een voorsprong te nemen wat publiciteit op Sony en Nintendo door de volgende Xbox vroeg aan te kondigen. Sony en Nintendo hadden hun machines binnen die paar maandjes toch niet even snel veel krachtiger kunnen maken. En zelfs als ze geen specs onthuld hadden, wat demo's van launchtitels en een plaatje van de console zelf waren genoeg geweest.

    Ik snap trouwens niet dat iedereen hier zo zit te huilen over dat de PS3 wel eens krachtiger dan de volgende Xbox zou kunnen zijn. Dat de Xbox krachtiger is dan de PS2 komt puur doordat de console van MS veel later kwam dan die van Sony (2 jaar dacht ik, but correct me if i'm wrong). De techniek heeft niet stilgestaan in die 2 jaar tussen de Xbox en de PS2 en dus had MS gewoon de mogelijkheid om hun console veel krachtiger te maken. Nu komt alles rond dezelfde tijd en zit met dus ook op hetzelfde niveau wat betreft technologie.

    Gisteren weer een jammerlijk bericht m.b.t. de soort discs die MS zal gebruiken. Sony gaat de Blu-Ray discs gebruiken voor hun PS3 en MS zou de HD-DVD (opvolger van de DVD) gebruiken.
    Echter, doordat de HD-DVD techniek waarschijnlijk niet voor de launch van de volgende Xbox volledig gebruiksklaar zal zijn zit de kans erin dat MS toch standaard DVD's gaat ondersteunen en niet HD-DVD.
    Dit zo erg jammer zijn, aangezien de opslagcapaciteit van de HD-DVD veel groter is dan die van de DVD. Dit zou betekenen dat games veel groter kunnen worden, zolang de consoles het kunnen bijbenen. Stel je voor GTA in heel Amerika :9.
    Maar het is nog maar een gerucht.

    Bron: TeamXbox
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2005
  4. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    dat zal denk ik wel bij een gerucht blijven want dat lijkt me echt onwaarschijnlijk dat microsoft zou beslissen bij dvd's te blijven. gta sa heeft nu al een dual layerd dvd nodig dus een game op xbox 2 met erg goede graphics zou enorm beperkt worden.

    microsoft is niet zooooo dom. ;)
     
  5. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Ha microsoft dom :{ laten we nou maar gewoon afwachten tot de E3 en dan weten hoe de 2 consoles er voor staan. Om nou allemaal uitspraken te doen die mssn niet kloppen schieten we ook niet veel op. Al is het wel leuk :)

    Maar ja we zien wel ;)
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk eigenlijk niet dat MS bij de xbox 2 nog normale dvd's gaat gebruiken, want het zal wel zo zijn dat de xbox 2 heel erg krachtig wordt, maar als je goede graphics wil heb je meer ruimte op een dvd nodig. Dus als ze de dvd blijven gebruiken heb je misschien wel een hele goede xbox 2 maar geen goede qualiteit spellen omdat dat simpelweg niet op een dvd past. Wat ze dan wél gaan gebruiken weet ik niet, maar dat van die HD-DVD vind ik eigenlijk een vreemd verhaal omdat ze wel heel erg haast moeten maken als ze ze pas het vierde kwartaal van dit jaar kunnen gebruiken... Waarom gebruiken ze niet net als Sony gewoon die Blu-ray's?

    Ik begin het vertrouwen eigenlijk steeds meer te verliezen in de xbox 2, ik weet dat het allemaal geruchten zijn, maar toch. Volgens mij moet er uiteindelijk toch nog heel erg veel gehaast worden om alles op tijd af te krijgen. Is iemand het met mij eens?

    Ik kan eigenlijk bijna niet meer wachten tot de E3, want ik wil horen wat MS over de nieuwe xbox gaat vertellen. Dan zijn er tenminste een paar dingen zeker in plaats van dat we hier alleen maar kunnen discusseren over geruchten.
     
  7. tribalme

    tribalme driver

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    jeb, helemaal mee eens, weetje ik heb al verhalen gehoord dat het de xbox 360 gaat heten omdat er een schijf inkomt van 360 GB
    en dat je daar zelfs mee kunt opnemen wat er op tv is, en dat je er ook mee kunt branden

    ik geloof het niet meer, dus ik wacht op de E3 :)
     
  8. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    omdat de blu-ray techniek is ontwikkeld door sony dus dan moet MS Sony gaan betalen voor de dvd drives...

    wat mij het beste lijkt is dat MS gewoon óf de HD-DVD óf de HVD techniek gaat gebruiken voor de xbox2...

    voor wie HVD niet kent: Klik

    ik ben zelf voor HD-DVD omdat deze door heel veel filmbedrijven wordt ondersteunt...
     
  9. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    is dat sneller dan blu-ray dan...?
     
  10. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Het wordt steeds gekker met al die geruchten :{
    Wel ff reëel blijven jongens _0/

    En wat die HVD betreft, hij zal vast wel goed zijn maar ik denk niet dat MS die gaat gebruiken. Volgens mij zijn daar nog té weinig tests mee gedaan (volgens mij met de HD-DVD ook, maar toch...:D). Damn, naarmate ik verder nadenk over wat MS nou gaat gebruiken als opvolger van de DVD begin ik steeds meer te twijfelen of ze eind dit jaar al klaar zijn met de nieuwe xbox. Al die nieuwe dvd's zijn eigenlijk helemaal nog niet klaar om in de productie te gaan, laat staan dat MS ze kan gebruiken om spellen op te zetten.
    Hoe weten de ontwikkelaars eigenlijk hoe groot ze hun spellen kunnen maken als ze geen vast maximum hebben?

    Als MS de xbox niet op de E3 laat zien wordt ik gek 8), want dan verlies ik het vertrouwen helemaal ;)
     
  11. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuk nieuws

    :D

    klik

    :D
     
  12. Fabulaus

    Fabulaus Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    wanneer is E3?
    en hoe lang duurt het daarna ongeveer nog tot hij in de winkels komt te liggen?
     
  13. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    E3 was dacht ik rond de zomer... dacht ik he ;)
     
  14. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    De E3 is dus van 18 mei t/m 20 mei.:)
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelieve eerst even de thread door te nemen voordat je vragen gaat stellen ;)

    "When you see the new Xbox, you're going to think it's un… -- well, let me say it politely -- unbelievable. Just unbelievable."

    Lol. Ik ben weer helemaal gerustgesteld na dit te hebben gelezen :+
     
  16. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Na ja wat zou hij anders gezegd hebben:

    "Als je de nieuwe xbox hebt gezien, dan denk je.....--Laat ik het gewoon maar zeggen --Kutding. gewoon een vuil kutding"
    :D

    Maar ja het beloofd wel veel goeds. :D
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker. ;)
    Maar toch, als je je product zo gaat promoten wil ik weleens weten wat Sony en Nintendo wel niet gaan doen :)
     
  18. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    euhm, dat komt van iemand van microsoft zelf hè, erg objectief zal dat niet zijn.
    en hij zegt dat halo 2 "the greatest game ever written" is, komaan, dat is toch gewoon omdat hij zelf bij microsoft is dat ie dat allemaal zegt.
    en hij zegt ook dat xbox 2 ps3 zwaar gaat ownen, pfff, als je dat nu niet door hebt dat dat voorgekauwde pr-talk is dan weet ik het ook niet meer

    je moet je niet zo snel laten overtuigen door die mensen, let eerder op wat andere mensen, niet van microsoft dus, te zeggen hebben, daar kan je meer op vertrouwen. ;)
     
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    ow :{
    dat was nog niet in me opgekomen...
     
  20. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik dacht juist dat de licentie bij MS lag. En dat Sony een tijdje terug MS heeft betaald om deze techniek ook te mogen gebruiken. Ik kan het mis hebben, maar er is een manier om er achter te komen :p [ff zoeken naar de desbetreffende thread die een tijd terug is aangemaakt].

    En hier is de link
    Hier staat weer dat Sony wat moest betalen aan MS. Nu weet ik het ook niet meer :confused:


    Ik moest opeens ff denken aan de mogelijke release date. Kerstmis 2005 zou wel héél mooi zijn om een console te lanceren. *) Vooral omdat die Amerikanen zo belachelijk veel kopen met Kerst. 8)
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina