Dat is mooi, mijn post heeft toch wel een beetje voor discussie gezorgd, wat ook precies de bedoeling was.
Maar mijn punt blijft, het was dom van MS om niet een voorsprong te nemen wat publiciteit op Sony en Nintendo door de volgende Xbox vroeg aan te kondigen. Sony en Nintendo hadden hun machines binnen die paar maandjes toch niet even snel veel krachtiger kunnen maken. En zelfs als ze geen specs onthuld hadden, wat demo's van launchtitels en een plaatje van de console zelf waren genoeg geweest.
Ik snap trouwens niet dat iedereen hier zo zit te huilen over dat de PS3 wel eens krachtiger dan de volgende Xbox zou kunnen zijn. Dat de Xbox krachtiger is dan de PS2 komt puur doordat de console van MS veel later kwam dan die van Sony (2 jaar dacht ik, but correct me if i'm wrong). De techniek heeft niet stilgestaan in die 2 jaar tussen de Xbox en de PS2 en dus had MS gewoon de mogelijkheid om hun console veel krachtiger te maken. Nu komt alles rond dezelfde tijd en zit met dus ook op hetzelfde niveau wat betreft technologie.
Gisteren weer een jammerlijk bericht m.b.t. de soort discs die MS zal gebruiken. Sony gaat de Blu-Ray discs gebruiken voor hun PS3 en MS zou de HD-DVD (opvolger van de DVD) gebruiken.
Echter, doordat de HD-DVD techniek waarschijnlijk niet voor de launch van de volgende Xbox volledig gebruiksklaar zal zijn zit de kans erin dat MS toch standaard DVD's gaat ondersteunen en niet HD-DVD.
Dit zo erg jammer zijn, aangezien de opslagcapaciteit van de HD-DVD veel groter is dan die van de DVD. Dit zou betekenen dat games veel groter kunnen worden, zolang de consoles het kunnen bijbenen. Stel je voor GTA in heel Amerika .
Maar het is nog maar een gerucht.
Bron: TeamXbox
Laatst bewerkt: 12 feb 2005