1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 2 nu al een flop??????

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door X BelieveR, 23 aug 2003.

1. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Internet, online gaming is slechts een bijkomend aspect en geen doel op zich.
    Consoles draaien in de eerste plots rond entertainement, multi-player via online netwerken kunnen een gevolg zijn van het hoofddoel: entertainement.
    Maar een online netwerk maakt de console niet. Het is niet dankzij Xbox Live! dat de Xbox consumenten heeft...Het is mede door XBL dat er consumenten zijn.

2. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We've Got Next
    Name of the next iteration of Xbox revealed?

January 02, 2003 - According to a The Hollywood Reporter, the name of Xbox 2 will, in fact, be called Xbox Next. Though sources for this information were not cited, the domain xboxnext.com has been registered by Microsoft.

The report went on to say Microsoft planned to release Xbox Next before the Sony released PS3 in 2005 and that it would include UltimateTV technology to allow for digital recording and TV web surfing.

However, it's been long believed that a ReplayTV and web-browsing applications would be add-ons released within the next two years for the current version of Xbox.

The article also claimed that a smaller, lighter version of the Xbox may be released in 2003 for between $130-150.

Microsoft could not be reached for comment, but we'll let you know the moment we learn more.

Het klinkt hartstikke goed en ik ga hem cker kopen maar ik hoop alleen wel dat je xbox 1 spellen op xbox next kan spelen :cool:

3. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Niet dus :p. Ik had de xbox al op 8 maart, een week voor de officiele launch. Toen was er nog geen sprake van marketing. En als dat er was dan was het in de vorm van een reclame met een hartslag en groene X. Nou daar werd je ook niet van overtuigd. Ik heb me laten overtuigen doordat ik altijd overal het beste wil hebben. En de xbox is gewoon kwa kracht de beste console. Kortom ik ben iemand die tot de hardcore gamers kan worden gerekend. Maar de cashual gamers die hebben die interesse niet en kopen alleen een console als die bekend is. En dat WAS bij de xbox het eerste jaar niet het geval. Xbox was toen nie zow bekend. Dat is nu wel aant veranderen. Maar dat bedoel ik met een verkeerde marketing. Hadden ze meteen massaal reclame gemaakt, dan zouden de verkopen nu wel iets hoger liggen denk ik..... :cool:

4. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    MS is een bedrijf van de lange adem...en OOIT worden ze marktleider in de spelcomputerbranche...let op mijn woorden. Wie gebruikte 10 jaar geleden nou Internet explorer? Niemand...iedereen dat gare netschape nvigator. Nu gebruikt 94% van de bevolking MS Internet explorer? En hoe zat ook al weer met Word Perfect? Nu is word de standaard. En zo zie ik de Xbox 3 ook wel marktleider worden.

En over die Xbox 2 en die grafische chip van ATI. Ze zijn er al tijden mee bezig, game devlopers ook al..games worden namelijk gemaakt op computers die ONGEVEER de specs hebben van de eindconsole. Daar programmeren ze naar toe....en het verschil tussen ATI en Nvidia is niet zo groot dat ze het hele spel opniwu hoeven te herschrijven! :p

5. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Re: Re: Xbox 2 nu al een flop??????

Sorry dat ik het zeg hoor. Maar zeker niet alle PS2 bezitters weten precies wat een Xbox is en zeker niet wat hij allemaal kan. Dit kan ik uit ervaring vertellen. Ze kopen dat ding omdat ze bij iemand een keer GTA3 hebben gespeeld en dat vet vinden. Envaak omdat iedereen hem heeft..

dit is geen fanboy reaktie, ik vind dat er best coole spellen op de PS2 komen. Maar boy o boy, er zijn massa's mensen die een PS2 kopen "omdat iedereen dat doet" en omdat ze daar veel over horen. Dit doet Sony gewoon goed. Ze verkopen tonnen met PS2's die worden omgebouwd. Dat maakt hem ook behoorlijk populair. En natuurlijk de Champions Leaugue reclames etc. wat taktisch sterk is!

Jammergenoeg nemen maar weinig mensen echt de moeite om precies te onderzoeken hoe alles precies zit en wat hun het beste zou passen. Ik zie het bij mijn broer, een aantal vrienden en collega's. Hun goed recht, maar ik vind zelf dat ik mezelf tekort doe als ik de mogelijkheden niet ten volle onderzoek voor ik veel geld ga uitgeven.

Oh, en ik ben natuurlijk ook erg benieuwd naar hoe het in de toekomst gaat. Op dit moment heb ik alleen de Xbox van de next-gen consoles. Maar als er weer een andere console komt die me "overtuigd", komt hij zeker naast mijn xbox te staan :)

Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  6. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Re: Re: Re: Xbox 2 nu al een flop??????

Tja, je hebt helemaal gelijk. Natuurlijk zijn er ook wel mensen die bewust voor een ps2 hebben gekozen, maar de O zo grote massa niet, voor hun is het gewoon TV -> console -> Playstation 2...

7. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    :) dat is dus precies wat ik ook zeg!

8. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar ben ik het ook mee eens. Daar kan ik mij zo aan irriteren. Om te kotsen gewoon

9. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Microsoft heeft 1 ding voor op zijn concurrenten: geld.
    Het is waar dat ze veel verlies gemaakt hebben met de Xbox, maar doordat verlies hebben ze nu een grote fanbase.
    Door acties als gratis games + contoller voor mensen die de xbox voor veel geld hadden gekocht, hebben ze het vertrouwen van velen gewonnen.
    Daarnaast kunnen ze met gemak veel geld pompen in de marketing van Xbox 2, doordat ze nog vele vele miljarden op de rekening hebben staan.
    Langzaam begint de scepsis in Japan tegenover de Xbox weg te nemen. (door acties als Music mixer en dergelijke)
    Let op: Ik zeg niet dat de xbox in japan groot wordt, maar als microsoft Japan nu weet te bewerken door de verkoop daar te stimuleren, zijn ze verzekerd van betere launchverkopen daar.

10. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. Het is bekend dat het niet zo lekker gaat met Sony. Door de wereldwijde recessie kopen de mensen niet zo snel meer dure apparatuur als tv's, dvd spelers enz. Maar Microsoft doet het juist steeds bter. Het ene winstrecord sneuvelt naar de andere. En dan te bedenken dat ze grote verliezen maken op de xbox. Computers zijn nu eenmaal altijd nodig en moeten regelmatig geupdate worden. Hier profiteert Msoft van. Dat maakt dat ze nog wel honderd jaar xboxen kunnen maken met verlies, dit in tegenstellig tot Sony..... De playstation is daar DE inkomstenbron. En dan Nintendo. Die mogen blij zijn dat de GBA het goed doet anders waren ze binnen de kortste keren failliet. De Game Cube is kwa verkoopcijfers wereldwijd tegengevallen. En Nintendo heeft niet zon grote bankrekening als Msoft. Wat dat betreft kan ik mij wel iets voorstellen dat Msoft wel eens (miss bij de Xbox 2) marktleider kan worden bij de consoles.

11. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop dat sony's psp flopt en dat playstation 3 niet zo een sucses wordt eigenlijk ik hoop er meer op dat ms en nintendo de beste console gaan verkopen ms nog meer pc dingen erin maar geen toetsenbord en muis enzo maar wel een paar proggie's
    nintendo moet weer gewoon goeie games maken (lees zelda en metroid etc) en ik denk ook dat nintendo een nog coolere gameboy maakt die twee keer zo goed is als de psp dan winnen ms en nintendo want die verdienen het wel en zeker nintendo want dat bedrijf bestaat al honderd jaar ms heeft geld genoeg

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik hoop juist dat zowel Nintendo, Sony als Microsoft een topconsole neerzetten over een aantal jaar en zo de kwaliteit hoog houden. Dat ik nu de voorkeur geef aan de Xbox zegt niet dat dat bij de volgende generatie óók zal zijn. Dan zal je gewoon weer moeten kijken naar wat je interesseert, in plaats van blind direct die opvolger te kopen - Zoals jullie wél zo vaak verafschuwen als het om de Playstation of Nintendo gaat.

13. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben geen console gamer, tenminste dat was ik niet.. Maar Microsoft heeft een bepaalde visie met de Xbox, en de opvolger daarvan die mij bevalt.. Nintendo en Sony maken er naar mijn mening er teveel een console van .. Gamen op de PC vind ik altijd veel beter dan op de NGC of PS2, maar de Xbox zou daar eventueel verandering in kunnen brengen.. Ik heb mijn Xbox nu zo'n 3 kwart jaar, en nog steeds game ik meer op mijn PC dan op mijn Xbox.. maar met Xbox Live, en de mogelijkheden die daarbij komen, en zowel de intregratie van de PC/Internet daarbij bevalt mij zeer, en daardoor hoop ik dat ze het daarmee voort zullen zetten, en dat ze daarbij aan mijn verwachtingen zullen gaan voldoen, en daarmee zijn ze nu al op de goede weg.. Ik zal dus, stel de nieuwe consoles komen, sowieso geen console van Nintendo of Sony kopen, maar dan de console van Microsoft.. Maar dan moeten ze dan wel al aan mijn verwachtingen voldoen.. Zo niet, dan koop ik helemaal geen console meer..

14. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    _O_ en zo is het maar net. Als de PS3 me helemaal van mijn sokken afblaast wordt hij natuurlijk aangeschaft. Nintendo weetik niet, het hele Nintendo gebeuren heeft me nooit zo kunnen boeien. Er zijn absoluut goede spellen voor, maar het geheel vind ik veelsteveel op bepaalde franchises leunen, die mij nu eenmaal minder aanspreken.

En de Xbox2 moet zich ook weer bewijzen voor ik hem haal. Is niet meer dan logisch! Al moet er wel iets geks gaan gebeuren wil ik nooit Halo3 gaan spelen :p

15. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    ja vind ik ook. Wat ik zo irritant vind aan nintendo is dat ze zo eindeloos doorbreien op een succes game. Mario brothers, Mario Smash brother melee (of zoiets), Mario kart, Mario tennis, Mario puzzel. En dan heb nog de aanverwante games: Luigi's mansion, Wario world, yoshi enz enz. Ik vind dat echt goedkope zooi. Eén spel zou me wel leuk lijken, maar dit? Maar goed dat is persoonlijk. Ik denk dat de ps3 het wel moeilijk gaat krijgen, omdat de concurrentie nu veel heviger wordt denk ik.

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik denk eerlijk gezegd dat Sony heel erg op moet gaan letten. Als je bedenkt dat hij qua graphics maar een béétje beter is dan Sega's Dreamcast en een startprijs had van 1400 gulden, dan denk ik dat voor veel mensen de PS2 een behoorlijke tegenvaller was toen ze 'm voor het eerst opstartten. Twee jaar later heeft de PS2 niet enorm veel krakers uitgebracht en hoor ik de wanklanken steeds meer toenemen. En dit is niet om de PS2 af te zeiken, maar willen ze de PS3 een succes maken, dan zullen ze het anders moeten gaan aanpakken, namelijk klantvriendelijker te werk gaan en meer waar voor de consument zijn geld gaan bieden. Ze kunnen niet meer vertrouwen op de naam 'Playstation' aangezien het denk ik in veel huiskamers toch een teleurstellend gevoel heeft opgewekt

17. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Denk aan Halo 3_O_ als die uitkomt!
    Dat zql die verkopen enorm boosten hoor!
    Maar ik denk echt NIET dat de Xbox 2 een flop wordt, want ik koop em, en al koop ik iets is het geen flop!

:D |:-

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is dus iets waar je niet aan denken moet. Dat is wat de community hier de laatste jaren altijd heeft afgebekt, want alle Playstation en Nintendo mensen 'zouden' blind die opvolger hebben gekocht waardoor Playstation en Nintendo het nu goed doen - En nu zie je dus dat iedere Xbox bezitter (nouja, aantal personen die hier antwoorden) gewoon al blindelings voor een evt Xbox-opvolger kiest terwijl er nog bar weinig van bekend is.

Is niet alleen hypocriet maar ook erg kortzichtig imho.

19. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    het gaat om de specs ;)

De beste wint en wordt door mij gekocht (en dan ben ik een believer en koop veel :D).

20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Helaas worden de specs altijd weergegeven als door een lachspiegel gereflecteerd...

Deel Deze Pagina