1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 2 nu al een flop??????

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door X BelieveR, 23 aug 2003.

1. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    wOOt die is diep ... of niet :confused:

Ik heb er ff over nagedacht en ben der maar vanuit gegaan dat je reflectie hebt gezocht in de verkoopcijfers en het, imho, toch wel grote verlies wat MS neemt op Xbox en speculaties in deze draad over de verdere verliezen bij Xbox-next.

Speculaties zijn speculaties en meer dan 2 jaar voor de volgende opvolger zeer speculatief :D. Kan je weinig zinnigs over zeggen.

Wel denk ik dat MS de gamemarkt zeer serieus neemt (gaat richting $100miljard omzet p/jaar) en verliezen wel wil nemen (kijk wat dat aangaat naar de telecommarkt de afgelopen jaren).

Zo niet? Vind ik niet echt erg, koop ik een machine van een andere aanbieder.

En tja wat de massa doet? Wat kan het schelen?

2. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Helemaal mee eens, kijk maar wat er gebeurd is met de GBA.
    Nintendo heeft is daar marktleider mee geworden, en heeft in het begin (nu begint de situatie aanzienlijk te verbeteren) dat ding gebruikt om alle denkbare snes titels te poorten.
    Concurrentie houdt je scherp, want als Nintendo en sony de een na de andere toptitel of console uitbrengen, moet microsoft daar wel overheen gaan.

En over dat gedoe van blind een console kopen. Als Nintendo in 2006 komt met de opvolger van de NGC en de mededeling dat er een nieuwe mario, zelda, metroid en final fantasy op uitgebracht gaat worden, wacht ik wel ff met de aanschaf van een Xbox2.

3. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hmmm jij hebt het over wanklanken, maar waar heb jij die gehoord dan? En hoezo weinig krakers? Ik denk dat je toch een onderscheid moet maken tussen de casual gamer en de wat meer hardcore gamer. Die laatste zal wellicht wat lopen te klagen, maar dat zie je toch bij iedere console. Ook hier op het forum hoor je best wel wat members klagen over het voor hun tegenvallende aanbod op de XBox. De grotere groep van casual gamers is al wat sneller tevreden en is volgens mij wel tevreden over het aanbod op de PS2. Zelf heb ik dus ook een PS2 gekocht bij de release voor dat enorme bedrag en alhoewel ik mijzelf beschouw als een hardcore gamer was (en is) deze console geen teleurstelling. Toen ik hem opstartte had ik toch echt even iets van.... wow dit is schitterend.

Ik schrijf dit overigens niet om de PS2 nu zo nodig te verdedigen of op te hemelen, aangezien het verhaaltje voor het grootste deel voor iedere console kan opgaan natuurlijk.

Laatst bewerkt: 26 aug 2003
  4. soulbrother

soulbrother who are you?

Leuk Bevonden:
    0
    Want wie maakt er nu een console die slechter is als zijn voorganger?
    maar wat maakt het uit of de x-box 2 eerder komt als de ps3 of gc2 als ie maar komt.
    heb t liefst dat ie nog ff nie komt anders moet ik weer sparen voor een nieuwe console dat geld heb ik nodig voor spellen want zonder spellen heb je ook niks aan een console

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het gaat hier niet om het voorganger/nieuwkomer verschil maar het verschil tegenover de concurrentie. Daarnaast heb je natuurlijk het succes niet in de hand, hoewel MS bv wel de middelen heeft de Xbox lang in leven te houden.

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    En het leuke van Sony is dat je daar meteen 5 minuten lang van kon gaan genieten :cool:..

Nee Playstation en Playstation 2 hebben me sowieso nooit getrokken.. Veels te veel middenmoot games, en de paar toppers die ze hebben is voornamelijk auto rijden en geweld.. :{
    En het is veels te console-achtig..
    Nintendo vind ik soms wel wat hebben.. maar ook veels te console-achtig..
    Xbox is ook nog te console achtig, maar het begint langzamerhand een nieuwe dimensie in te slaan, minder console-achtig, en minder PC-achtig..

Wat mij betreft mag Sony weggaan uit de gamesbizz, en Sega terugkomen met de opvolger van de Dreamcast..
    Tot nu toe vind ik namelijk de dreamcast beter dan de PS2 en de NGC..

7. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    J zegt dat het te console-achtig is...
    Nieuwsflash...het is een console :p

Ik snap je punt niet en ik snap nog minder jouw woord console-achtig, omschrijf eens wat je bedoelt met dat woord, want als het niet console-achtig mag wezen en ook niet PC-achtig, dan moet jij mij eens zeggen wat het dan wel is...een wekkerradio? :p
    Nee serieus, wat bedoel je nu precies?

8. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ik zal het uitleggen :)
    Op consoles komen altijd typerende games daarvoor uit.. Games die voornamelijk de singleplayer als hoofdzaak hebben.. Hierdoor missen ze de diepgang, die je wel hebt bij bijv multiplayer.. Het feit is dat echte personen altijd een stukje slimmer en onvoorspelbaarder zijn dan computer gestuurde characters.. Nou zijn de games voor een console dus voornamelijk op de singleplayer gebaseert, waardoor de multiplayer, die er tegenwoordig best vaak bijkomt, nog steeds bagger is.. Het is de single player maar dan met mensen er bij..

Dus sowieso het te veel nadruk leggen op de singleplayer vind ik niks, dit gebeurt ook wel op de PC maar toch minder, bij de consoles is het bijna standaard.. (al ziet de line-up voor de xbox er al beter uit)..
    Maar ook de nadruk van de controller.. Bij een heleboel console games gaat het gewoon om de skills met je controller.. Dit is leuk voor een momentje, maar voldoening haal je er op langere termijn niet uit.. Dus ook al zijn die games puur online gefocused, je hoeft er alleen de knoppencombinaties te kennen.. Dus een game zoals bijv Top Spin, lijkt me heel leuk, gezien het concept, maar zal mij zeker tegenvallen als het toch meer op je knoppen skills aankomt, dan op je hersenen..
    Nou zijn die games best leuk daar niet van, Ninja Gaiden lijkt mij bijv wel een hele leuke game, ook al is dat eigenlijk ook knopjes indrukken.. maar ik verwacht dat er ook een zeker "zoekgehalte" in zit waardoor je tijdens de snelle actie ook veel moet nadenken en op kleine dingen moet letten etc..
    Tot nu toe lijken mij de rpg's/mmorpg's nog wel het leukst op de Xbox.. de rpg's iets minder, maar doordat het toch wel leuk is om ook offline een rpg te spelen kijk ik toch wel uit naar KOTOR/Fable .. Maar True Fantasy Live Online moet denk ik echt mijn game worden..

Met pc-achtig bedoel ik min of meer de moeite die je er voor moet doen op bijv een mmorpg te spelen op je comp.. Het betalen is lastiger (ook via cc, maar toch minder betrouwbaar vind ik), je moet op de specs letten, de communicator is nog niet bij online gamen op de PC geintregeerd.. daardoorhebben maar een paar gamers er 1..
    Oftewel, gewoon de voordelen van de xbox (live) ten opzichte van de PC..
    Daarmee bedoel ik eigenlijk dus dat de Xbox zich juist zou kunnen ontwikkelen als een anders soort console, laten we maar zeggen, dan de consoles van Sony en Nintendo.. Mede door Xbox Live, en hopelijk ook door de Line-up, waarbij het minder op de controller aankomt, en meer op het gene wat mij plezier geeft tijdens het gamen..

9. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Misschien moet ik me er niet mee bemoeien maar f*ck it, ik kan het niet helpen :)

Bedoel je niet gewoon te zeggen dat jij gewoon wat meer diepgang in je games wilt en verwacht, en er de voorkeur aangeeft om te spelen met en tegen mensen?

En dat de Xbox gewoon op de oude voet verder gaat (dus in feite gewoon een console blijft) , maar dat de games die te spelen zijn via Xbox-Live meer en meer ontwikkeld worden?

Nogmaals, dit is niet bedoeld om te dissen maar ik kon niet wijs worden uit je reply;)

10. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    mwa, je zegt het iig al een stuk duidelijker dan ik :), maar ik wil juist dat de Xbox verder gaat, en niet blijft zoals het is, maar juist verder gaat met de stappen die het neemt met oa Xbox Live en de volgende versie daarvan.. En ja de games moeten vind ik meer Xbox Live integratie hebben, en verder worden ontwikkeld, zodat het niet alleen op knoppen drukken aankomt, maar dat je ook echt je hersenen moet gebruiken.. Dit bedoel ik niet dat er Einstein puzzels in moeten komen, maar een soort van snel situatie inschatten, daarop reageren, maar wel op een redelijk hoog niveau..

11. carvalho

carvalho Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    don't believe the hype!

don't believe the hype!;)

12. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken hoor, multiplayer word volgens mij gewoon de volgende stap. Over 5 tot 10 jaar kennen we gewoon niet anders.

13. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2

14. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Ten eerste vind ik niet dat je kan zeggen dat de cube het slecht doet tegen over de Xbox. Dat is niet zo. de xbox en cube gaan nek aan net.. in amerika gaat de cube zelfs de xbox voor en in japan al helemaal.. hier in europa gaat idd de xbox de cube een beetje voor.

de xbox is zeker niet geflopt. die gedachte vind ik stom... de cube en xbox konden en kunnen de ps2 nooit inhalen.. daarvoor heeft hij een te grote voorsprong.

xbox2 word zekers word zeker een mooie tijd... als de GC2 en PS3 (en xbox2) vrijwel gelijk een release gaan hebben..

15. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    de xboxnext gaat wellicht een eerste gooi doen voor echte overname van telecom... straxx lekker met oma lullen op je tv.

16. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal wel leuk en aardig om te denken dat MS achter loopt met de ontwikkeling met zijn nieuwe console. Maar ik denk dat als we naar de achitectuur van de PS3 en XBOX 2 gaan kijken dat het helemaal niet uitmaakt voor MS ik denk zelf dat ze de console binnen een jaar kunnen ontwikkellen inverhouden met de PS3.

Waar baseer ik dit op zou je denken.
    Het antwoord hier op is eigenlijk simpel. De xbox is gebaseerd op een PC dus wat ze zouden kunnen doen is een bv de zelfde doos houden ander moederboard er in andere cpu op dat board meer geheugen en de ati kaart er op bakken. Ook het OS zouden ze zo uit de XBOX 1 kunnen halen omdat dit gewoon een uitgeklede versie is van Windows 2000. Het word voor MS dus heel makkelijk om superieur te zijn aan de PS3 als hun zeg 2 ghz processor hebben zet MS op dat moederboard een 2,5 erop en een beetje meer ram. En over het grafische verhaal ja kijk naar de PC markt wat ati doet dus het zit kwa ontwikkeling van de XBOX 2 wel goed. En zal ook zeker niet floppen.

17. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Uhm.. het gaat ook min of meer om de codering.. die moet speciaal voor de xbox next worden opgebouwd.. en daar zit een hoop denk werk achter.. de developers moeten er makkelijk mee kunnen werken, het moet het maximale uit de xbox halen, etc.. Daar zit gewoon een hoop werk in.. maar zoals al eerder is gezegt, Microsoft loopt helemaal niet achter...

Btw, een playstation of NGC gebruiken toch ook dezelfde "pc" dingen als de Xbox.. alleen heeft de Xbox een harde schijf, waardoor meteen werd gezegt dat het een PC was..

18. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb trouwens een keer wat opgevangen dat de opvolgen v/d Xbox de ''Xenon'' gaat heten. Dit lijkt mij dus vette BS, maar toch.. Weet iemand hier wat meer vanaf?

19. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De programmeer taal die gebruikt word voor xbox spellen is het zelfde als bij een pc. Aleen hebben ze tijdens het programmeren hiervoor wat meer restricties omdat het perfect op deze hardware moet draaien. En als je ziet dat xbox gewoon op win2k draaid denk ik echt dat het niet zon groot probleen is.

XENON is tot zover ik weet de code naam voor de nieuwe XBOX maar meer weet ik hier niet over.

20. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mij zou het leuk lijken (maar niet heel realistisch zijn) als Microsoft Sega nou is koopt en daarmee samen een console gaat maken!

Deel Deze Pagina