Ja ok, daar ben ik het wel mee eens. Wat msoft heeft gedaan is een prestatie op zich. Ik bedoel met je 1e console meteen nr 2/3 worden van de wereld is niet nix. Maar toch is dit niet wat ze gedacht hadden. Ze dachten dat met de komst van de xbox de populariteit van de ps2 zou afnemen. Dat was niet het geval en de populariteit van de ps2 is nog nooit zo hoog geweest. Dus wat dat betreft is de xbox geflopt. Volgens mij is msoft op hun oude strategie overgestapt. Ik weet nog dat ik zo'n 2 jaar geleden op de xbox site keek en dat ik las dat de xbox heel goedkoop zou worden (fl. 300), en dat ze al het geld aan de games wilden verdienen. In het begin kostte hij nog 479 euro maar nu zijn ze zo aan het price droppen dat ze heeel dichtbij die 300 oude guldens komen. Miss dat ze dat nu al hebben bereikt, ik weet de huidige prijs niet. Maar of dat voldoende is om winst te maken weet ik nie. Ik denk het eigenlijk niet om eerlijk te zijn. Zoveel games verkopen ze nu ook weer niet om voldoende winst te maken. Ik denk dat ze gewoon net zo lang blijven investeren in de consolemarkt totdat ze winst maken. En als ze eenmaal winst maken dan gaan de klappen vallen bij Sony en Nintendo denk ik. Vooral Nintendo moet oppassen nu ze haar monypolypositie op de handheldmarkt ook nog eens verliest met de komst van de psp.
Laatst bewerkt: 30 aug 2003