1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 2 nu al een flop??????

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door X BelieveR, 23 aug 2003.

1. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Dan zullen we je teleur moeten stellen.. Sega wil niet opgekocht worden en gaat zeker in de near future niet opgekocht worden..

2. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, niet dat het jammer is.
    Zolang ze maar topgames maken zoals PDO enzo.
    En voornamelijk voor de Xbox maken.
    Misschien maakt Sega ookal een nieuwe console in het geheim, zou allemaal kunnen!

3. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    damn wat een discussie ik heb mn xbox net 2 of 3 jaar? damn das best wel lang eigenlijk!?! toch mogen ze van mij nog ff wachten met een nieuwe xbox.

4. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dat is het juist. De verkopen van de spellen van Sega zijn tot nu toe tegengevallen. Hierbij moet je denken aan spellen als SEGA GT en PDO. Zoals je kon zien ( het heeft een x op de frontpage van XBW gestaan), gaan de Japanse ontwikkelaars, incl. Sega dit jaar bitter weinig spellen op de xbox uitbrengen. Sega doet dit met name omdat de verkopen tegenvallen. Ik hoop eigenlijk dat Sega slecht blijft verkopen (klinkt raar ik weet het). Maar als ze slecht draaien zullen ze in geldnood komen en zijn ze genoodzaakt te worden overgenomen. Dan zal Msoft zn kans grijpen. Maar op de Cube en Ps2 verkopen de spellen van Sega tot nu wel goed :'-(

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Waar slaat dit op??

De xbox is naar MIJN idee redelijk geflopt. Hij voldoet niet aan de volwachtingen. Ze hebben ook erg veel verlies geleden, en dat is voor geen 1 bedrijf goed. De xbox2 zal naar MIJN idee dezelfde problemen hebben als de xbox. Te weinig goede spellen en de negatieve reputatie van microsoft.

6. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    How eens, wat is dit??? Ik ben het geloof ik met je eens, gebeurt ook nie vaak hahaha ;)

7. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    ok..dat slaat dus weer helemaal nergens op.. als iemand de xbox niet goed vind en dat hij een andere console beter vind wil toch niet zeggen dat hij een ps2 fanboy is of een GC kiddo?
    trouwens.. de uitdrukking GC kiddo vind ik al helemaal fout.. Ik heb een GC, en ik vind hem beter dan mijn broers xbox. waarom? de spellen zijn toegangelijker leuker (hogere fun rate) en zien er ook nog eens mooier uit.. Ja mooier ja..
    Iedereen die nog steeds denkt dat nintendo kiddy is leeft nog in het stenentijdperk.. natuurlijk gaat mario nooit met een shotgun gomba's in stukken schieten terwijl het bloed overal spat... dat hoort niet bij zijn image.. Maar Metriod Prime is zeker weten wel een hele donkere dark game. Net als Eternal darkness, waar het bloed ook rijkelijk vloeid, om er maar een paar te noemen.
    Dus stop met die uitzinnige stomme en vooral ondoorgronde opmerkingen..

maar ontopic:

Inderdaad heeft M$ verlies geleden met het verkoop van de xbox, van de console zelf wel te verstaan! Als je een xbox kooppt koop je hem onder de productie prijs. Maar M$ gaat er van uit dat je er games voor koopt. En die brengen geld in het laadje ja... Dus ik geloof niet dat ze verlies hebben geleden.. Waarscheinelijk minder winst dan verwacht.. maar geen verlies. Trouwens M$ heeft toch geld genoeg.
    Dat de Box te weinig goede spellen heeft zou ik zo snel niet zeggen... Halo Splintercell DOA enz.. en met Rare als studio komen er zeker nog een aantal goede games bij. Ik denk eerder dat je moet zeggen dat er te weinig spellen zijn die jou aanspreken.

Over de Xbox 2 kan je nog geen uitspraken doen.. tuurlijk gaat hij wel weer lijden onder de slechte reputatie van M$, maar aangezien hij weer dichter bij de PS3 gaat lauchen zullen veel meer mensen voor de Xbox2 en GC2 kiezen.

Maar laten we eerlijk zijn.. De Xbox en GC zijn toch de beste consoles van deze generatie...
    Alleen jammer dat ze zo laat zijn gelauched...

8. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt helemaal. Maar toch ben ik het met een ding niet eens. Ik denk dat jij onder volwassen "bloedvergieten" verstaat. Ik heb toch een andere definitie van volwassen. Ik bedoel met volwassen: spellen die je terug kunt koppelen aan de dagelijkse realtiteit. Daar bedoel ik spellen mee als Splinter Cell, Ghost recon, TC str. of LA, Vice city enz. Zoiets als "help te voorkomen dat een gek in Georgië de wereldvrede verstoord" klinkt toch iets volwassener dan "zorg dat super Mario de princes redt". Voor mij heeft bloed nix te betekenen, daar kan ik niet aan afleiden of iets volwassen is of niet. Halo en LothR kun je weliswaar ook niet echt aan de realiteit koppelen, maar die games hebben net even iets meer verhaal. Ze hebben net ff iets meer diepte dan spellen als Mario en Kirby. Die diepte maakt een spel veel realistischer en daarmee volwassener. Ze zijn weliswaar niet zó realistisch dat je het meteen aan de dagelijkse realtiteit kan koppelen, maar het is wel zo dat je je in die wereld kan inleven. Je kunt je verplaatsen in de hoofdpersonen van die spellen en begrijpen waarom ze dergelijke handelingen doen. Nu begrijp je ook wel waarom ik Splinter Cell veel volwassener vind dan Halo. Maar dat een spel "kinderachtig"is wil nog niet zeggen dat het meteen een stom spel is. Als ik een cube had zou ik ook Mario en Zelda willen. Het blijven tenslotten "leuke" spellen, ondanks dat ze toch kinderachtig zijn. Verder wil ik Nintendo niet per definitie kiddy noemen. Eternal darkness, Resident Evil en Metroid Prime zijn echt niet kiddy. Wel moet ik toegeven dat Nintendo van de drie consoles de meeste spellen heeft die ik tot kiddy's reken.

9. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat kan wel kloppen, maar je moet niet vergeten dat er een groot bedrijf achter zit. Ik denk dat zij (simpel gezegd) Xbox 1 gewoon zien als een soort van investering: pomp er genoeg geld in, laat er goede en leuke games op uitkomen en wacht af.

Mijn persoonlijke mening is dat Microsoft het niet beter had kunnen doen. Kijk wat ze hebben bereikt met Xbox in een tijdsbestek van nog geen 2 jaar.

En van een flop kan je pas spreken als je met de Xbox hetzelfde bereikt als destijds met de Jaguar. Dat was pas een flop.

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Het is echter een feit dat de Xbox niet is geflopt.. want de Xbox verkoopt nog steeds goed, en is nog steeds 'alive and kicking'..
    De Dreamcast is geflopt.. Maar de Xbox zeker niet..

11. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, daar ben ik het wel mee eens. Wat msoft heeft gedaan is een prestatie op zich. Ik bedoel met je 1e console meteen nr 2/3 worden van de wereld is niet nix. Maar toch is dit niet wat ze gedacht hadden. Ze dachten dat met de komst van de xbox de populariteit van de ps2 zou afnemen. Dat was niet het geval en de populariteit van de ps2 is nog nooit zo hoog geweest. Dus wat dat betreft is de xbox geflopt. Volgens mij is msoft op hun oude strategie overgestapt. Ik weet nog dat ik zo'n 2 jaar geleden op de xbox site keek en dat ik las dat de xbox heel goedkoop zou worden (fl. 300), en dat ze al het geld aan de games wilden verdienen. In het begin kostte hij nog 479 euro maar nu zijn ze zo aan het price droppen dat ze heeel dichtbij die 300 oude guldens komen. Miss dat ze dat nu al hebben bereikt, ik weet de huidige prijs niet. Maar of dat voldoende is om winst te maken weet ik nie. Ik denk het eigenlijk niet om eerlijk te zijn. Zoveel games verkopen ze nu ook weer niet om voldoende winst te maken. Ik denk dat ze gewoon net zo lang blijven investeren in de consolemarkt totdat ze winst maken. En als ze eenmaal winst maken dan gaan de klappen vallen bij Sony en Nintendo denk ik. Vooral Nintendo moet oppassen nu ze haar monypolypositie op de handheldmarkt ook nog eens verliest met de komst van de psp.

Laatst bewerkt: 30 aug 2003
  12. XMSTXRDXM

XMSTXRDXM AMSTERDAMMER

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je een ding zeggen , ik heb eerst de PS2 gekocht , toen ik bij me neefje op de cube had gespeeld en bij me oudere neef op de XBOX , heb ik mijn PS2 verkocht , want de XBOX is gewoon het beste overall imo .

13. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    wow.. xmstxrdmx heeft weer een lekkere onderbouwde mening hoor...

Ik denk toch dat sony het moeilijk gaat krijgen de handheld markt van nintendo over te nemen. Nintendo zal niet weer zo'n fout maken als met de n64. Ze weten ook wel dat het nu hard tegen hard gaat..

14. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok het zal niet eenvoudig worden. Maar als de psp echt bter wordt als de gameboy gaan mensen denk ik wel de psp kopen. Ik denk dat sony dat wel kan. Sony kan goed marketeren dus ik denk dat het wel lukt. Ik denk dat ik er zelf ook een ga kopen

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is wat men ook bij Xbox dacht :) MS is goed in het plaatsen van een product in de markt. Het blijkt nu echter moeilijk om door een bestaande groep heen te drukken. Het hele PSP concept is nog eigenlijk niet bekend, hoewel het wel een stuk interessanter klinkt dan de GBA. Verschil is dat Nintendo de laatste tijd echt bezig is geweest met het doordrukken van de GBA, met allerlei loze spellen.

Nintendo heeft de markt, Sony heeft denk ik niet de groep gamers die zich gaat wenden aan een handheld.

16. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik weet het niet. Ik denk dat mensen met een playstation ook een psp (playstation pocket) gaan kopen. Kijk xbox had helemaal geen bekendheid in de consolemarkt. Playstation heeft dat wel. Playstation heeft een cool imago. En als mensen een handheld zien met de naam "playstation pocket" denk ik dat heel veel hem wel gaan kopen. Alleen al om de naam Playstation. GBA doet er alles aan om een btje een cool imago te krijgen. Denk maar aan de sp, die op een mobieltje lijkt. En ik zag onder een sp reclame ook een slogan staan "for men". Maar de GBA is en blijft van Nintendo met zijn kiddy imago. Ik denk dat Playstation daar met zijn coole image zo over heen walst. Met een strak ontwerp, coole games (miss een pocket gta????) en een goede marketing zoals we die van Sony gewend zijn moet de psp wel een succes worden. Owjah en dan was ik de eventuele link mogelijkheid met de ps3 alla cube bijna vergeten.......

Laatst bewerkt: 30 aug 2003
  17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    De userbase van Sony is echter grotendeels gebaseerd op mensen die een PS2 kopen, een aantal originele spellen en de rest lekker laat liggen en koopt bij de buurjongen die ze kopieert. Uiteindelijk gaat dat winstgevend uitpakken, maar als de PSP 'waterdichter' is dan de PS2 gaat dat toch problemen opleveren.

Nintendo had titels die ze mooi van de NES en SNES af konden halen en zorgden voor dat retro-gevoel. Sony kan niet terugvallen op bestaande spellen en moet komen met nieuwe dingen. Helemaal niks mis mee, juist goed, maar kan daarom (net als met de Xbox nu in het 'grote console'-wereldje) waarschijnlijk niet direct meekomen.

18. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Zolang sony maar met hersenloze "knop druk skills" games blijft komen blijft de middenmoot toch wel voor sony kiezen.. en diezelfde middenmoot vind zichzelf "te stoer" voor een handheld.. Zolang er maar auto's of geweld in een game voor komt vind het grootste deel van de ps aanhang het perfect.. Diezelfde doelgroep verziekt daarom de hele consolewereld, en daardoor wordt als deze trend zich doorzet de markt over een paar jaar overspoelt met "realistische" games waarin auto's en geweld in voorkomt.. Terwijl het simpelweg dom knopjes drukken is..:{

19. XMSTXRDXM

XMSTXRDXM AMSTERDAMMER

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met weer ?
    En ik zeg toch imo (in mijn ogen) .
    En jij moet zeker NIET denken .
    Met je de XBOX is ok , maar de cube ownt de hele wereld .
    Jaja droom maar verder jongetje :p

Laatst bewerkt: 31 aug 2003
  20. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    mee eens...
    doet me denken aan dat stuk in de laaste PU, dat veel meer developers zich richten op de casual gamers... met simple titels die mensen aanspreken die niet lang achter een console willen zitten.. en gewoon een beetje op de A knop willen drukken..

Deel Deze Pagina