Ken je dat nummer van Ice-T O.G. ?? Dat ben ik , een O.G. Orginal Gamer Imo maakt het mij niet uit , ze ontwikkelen toch de meeste games om er geld aan te verdienen . En als een game goed is , is hij gewoon weg goed , toch ??
Het exclusivitiets onderwerp dat Cole Trickle naar voren brengt is van belang. En is ook HET punt waarbij blijkt dat M$ niet altijd zo slim en handig is als jullie denken. De console fabrikant maakt namelijk een overeenkost met de uitgevers over exclusiviteit. M$ heeft voor de tijdsduur een te korte periode afgesloten met sommige developers.. Splintercell WAS exclusief, maar de tijdsperiode is voorbij en dus is de game ook uit op de andere consoles. Bij de xbox betekent exclusiviteit dus eigenlijk niets meer dan 'komt eerder uit op...' (bij sommige developers...) nintendo heeft dit probleem niet..
Om ff wat te zeggen op de term casual gamer denk ik dat juist playstation daar de meeste van heeft en daarom ook zoveel consoles heeft ver kocht snap dan oook dat de developers daar op inhaken. Ik denk dat dus de diehard gamer eerder een xbox kopen als iemand anders. Maar dat is mijn mening
jah maar de casual gamers die denken al mijn vriendjes hebben een PS2 dus ik neem er ook een terwijl de gamers die vaker spelen eerder gaan nadenken over welke spellen ze willen kunnen spelen, welke console het krachtigst is ik vind mezelf ook echt geen hardcore gamer, maar bij mijn keuze van welke nextgenconsole ik zou kopen heb ik oa op internet gezocht, wat mensen gevraagd, gekeken welke games er op welke console te spelen zijn en welke mogelijkheden je met een console hebt eerst dacht ik erover om een GC te kopen maar als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik weer een xbox kopen oke we zijn nu wel een beetje offtopic geraakt of maakt dat nix uit, modjes?
De 'diehard' gamer heeft gewoon wat meer oog voor wat er op de markt is en koopt daarom eventueel een Xbox - Niet omdat er nou van die diehard games voor de Xbox zijn, bar weinig eigenlijk.
Persoonlijk denk ik dat een hardcore/diehard gamer alle 3 de nextgen consoles thuis heeft staan . Want op alle drie de consoles komen wel goede games uit .
Ik heb niet alle threads gelezen want er stond een hoop stiere#@% in maar wat is dat gezeur over casual- of hardcore gamer in godsnaam nou weer? WouteR zei er een paar berichtjes terug al wat treffends over , maar persoonlijk vind ik het een beetje triest om altijd maar weer onderscheid te moeten maken. Ik weet dat het in de aard van ons ligt om altijd maar dingen in hokjes te stoppen en deze te benoemen, maar als ik daar ook rekening mee moet houden in mijn vrije tijd (lees: de tijd dat ik onbezorgd wil gamen) vind ik dat een beetje ver gaan. Ik heb thuis een Playstation 2 staan met leuke games, een Xbox met leuke games, en verder een stapel "old-gen consoles " met leuke games. Tussen die games zitten ook een paar (hoe zal ik het zeggen?) simpele games. Maakt dat mij nou een casual gamer? Omdat ik het leuk vind om een opgepoetst deel van Fifa te spelen? Of als ik soms niet teveel wil nadenken bij een game en dus een lekker makkelijke game koop, maakt dat mij soms dan een casual gamer? Als ik het beestje dan toch een naam moet geven benoem ik mij tot hardcore gamer . Niet omdat ik die benaming toevallig hier gelezen heb, maar omdat ik verslingerd ben aan computergames.
Dat is volgens mij ook alles wat telt. Men steekt elkaar de ogen uit, wie de beste graphics kan leveren, wat de krachtigste spelcomputer is. Het is duidelijk dat dat op het moment Xbox, maar wat spellen betreft liggen ze toch wel echter (naar mijn bescheiden mening). Er zijn wel meer spellen van de kwaliteit van HALO, maar daarvan zijn er maar weinig op de Xbox. Xbox levert vooral spellen zoals we die gewend zijn van de Playstation (jammer genoeg met een laag aanbod aan RPG's). De GameCube is daarin een stuk origineler. Zelda, of Picmin, zelfs Smashbrothers Melee hebben allen een eigen karakter en originaliteit. De reden voor mij om een Xbox te kopen was voor Soul Calibur 2 (nog een krappe maand wachten!!!), en HALO. En ook Xbox Live was wel veel belovend. Maar ook aan Xbox Live mankeerd van alles. Welliswaar zijn de spellen erg goed werkzaam, en is de headset een onzettende goede toevoeging; de spellen die er voor zijn, zijn gewoon niet de beste. Als er een online versie van HALO 1 zou verschijnen zou dat al zijn opgelost (of van Rally Sport Challenge?). Daarbij zijn ook de ranglijsten slecht doordacht (dat geldt in ieder geval voor Unreal, Wolfenstein en StreetFighter, van de rest heb ik de lijsten niet gezien). Het komt er vooral op neer op maar 24uur per dag te spelen, en dan maak je een kans aan de top. Op battlenet (Blizzard ) is dat veel beter doordacht. Daar gaat je prestatie boven alles; het laddersysteem geeft een vrijwel perfecte weergave van wie de beste speler is. Op Xbox Live, scoor je vooral door extreem veel online te zijn. Hoe beter je bent, hoe korter je online moet zijn om bovenaan te komen, maar het blijft veel spelen. Je krijgt niet meer of minder punten door een betere of slechtere tegenstander te verslaan. Natuurlijk wordt dat in de toekomst nog wel eens onder de loep genomen, maar voorlopig zal dat wel zo blijven. De Meestbelovende Live-spellen moet je extra voor betalen. Al die bluf van de nieuw spelcomputers.. Ik las op IGN dat de nieuwe PS3 200 keer zo snel zou worden als zijn voorganger. Is dat mogelijk? een 60Ghz processor? of een zo'n krachtige graphische kaart, dat die de huidige kaarten met 20000% overstijgt? Ik moet het nog zien. Het meest ergerlijke vind ik dat er op heel veel DVD's staat, dat je't kan afspelen in je Playstation 2 (of iets van: ook geschikt voor Playstation 2). Alsof dat met Xbox niet kan.. Hoe dan ook, Microsoft moet wel beter z'n best gaan doen met z'n spellen. Anders sla ik de nieuwe Xbox straks maar over, en ga liever voor de GameCube 2.
halo2 gaat live! als ik het goed begrepen heb.. en die verhaaltjes van sony over hun toekomstige PS heb ik vaker gehoord, bij de ps2 hadden ze het ook over fotorealistische graphics yeah right dikke bull, ik verwacht iig niet een 200x snellere PS3 :-| verder denk ik dat juist 2004 een goed xboxjaar gaat worden een mooie line-up, iig in het voorjaar... ook nu GTA op de xbox verschijnt zal dit misschien toch wel consolekopers overhalen om niet een PS2 maar een xbox te scoren, en bovendien zullen laadtijden lager liggen en graphics hoger op de xboxversie... dat hoop ik tenminste, dat ze er niet een slappe regelrechte ps2port uithalen, doe dan een pcport
fuck ja, ik heb echt VEEL te weinig geld om alles te kopen wat ik wil hebben. (aan games bedoel ik) alle die next gen consoles vind ik kut straks kunnen we onze xbox bij het grof vuil zetten ik heb m net!?!
Ja klopt, maar da's nog een jaar wachten, dan ben je al maanden (voor 'niets') aan't betalen voor Xbox Live..
2004 zal meer beslissend worden over hoe populair xbox 2 zal zijn in het begin.Als xbox nog niet kan aanslaan met titels zoals HALO 2 ,BC,fable,Seduki,Ninja Gaiden,PD0,nog wat RARE geweld,TFLO,RSC 2,onbekend Bioware project,ect.. dan weet ik het ook niet meer.
Ze hebben een speciale techniek ontwikkeld waarmee dat soort resultaten te behalen zijn. (heeft een keer een artikel over in de pu gestaan, ik zoek het nog wel op) Maar een 6-tal jaren geleden zei iemand met een playstation1 ook tegen mij dat hij had gelezen dat de ps2 10 keer zo snel als de toendertijd snelste pentium( 3 ) zou worden. En dat is ie ook niet geworden. Maar wat ik las over die nieuwe technologie was veelbelovend. Ikzelf ga eerst alles afwachten en tegen mekaar afwegen.(+ line-up games).
Ze gebruiken (als ze het halen) 16 cores in de P3,als je dat tegen een spel programmateur vertelt verklaart hij je voor gek.Ik hoop voor sony dat ze deze keer betere programeer software levert,want ps2 was al niet echt "makkelijk" bevonden en ps3 is nog een aantal keren complexer.
Waarom dan? Omdat jij een cube hebt? We zitten hier op een xboxforum en ik vind het als xboxgamer juist wel goed dat ie niet op de cube komt. Dan is het spel tenminste nog een BEETJE exclusief (afgezien van de pc en ps2 versie). Dan heb ik zon gevoel dat Rockstar GTA gewoon op alles platformen wil laten uitkomen puur voor het geld. Dat ze voor de xbox hebben gekozen en niet voor de cube is natuurlijk alleen maar goed voor de reputatie van de xbox.
Games zoals GTA,hitman,ect dat verkoopt niet goed om de cube kijk maar naar eidos die zijn ook gestop met GC games.
Daarbij zagen de graphics van de PS2 (zeker die bij de release uitkwamen), er erg treurig uit. Ik had erg hoge verwachtingen van de PS2, maar toen ik zag hoe slecht het eruit zag, heb ik toch nog maar even gewacht. Overal karteltjes, heel slecht gerenderd. Nogsteeds heb je zoiets als 'Playstation-Graphics'. Als ze dat ding dan toch volstoppen met allemaal onzin om m zo snel te maken, laat hem dan grafisch ook een keer presteren.