1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 2 VS Cell processor

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Wocker, 21 jan 2005.

  1. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    M$ doet slim er mondje houden, die verrast ons nog wel met een bakbeest. De grafische power in games wordt op beide consoles enorm. Zullen waarschijnlijk niet eens te vergelijken zijn. Nu nog op naar het fotorealisme. En houdt rekening met het feit dat je leuke games wilt en niet alleen schitterende beeldjes. Gameplay boven graphics!
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2005
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    eigenlijk heb je daar wel gelijk in :D De xbox ís al zo goed :cool:
     
  3. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Een processor expansion pack.. nu heb ik serieus alles gehoord. Sony heeft leuke plannen, maar uiteindelijk is het Microsoft die de software troef in handen heeft. Als er een console komt die alles in het huis kan verbinden is het de Xbox 2. Voordat je de PS3 met allerlei apperaten kunt aansluiten heeft Microsoft dit allang en beter gedaan. Face it, iedereen heeft windows, op je PDA staat waarschijnlijk windows, je mp3 speler kan verbinden met windows en zometeen met de introductie van mediacenters kan bijna alles communiceren met wat ook maar gebruik maakt van microsoft technologie. Sony heeft wellicht leuke videorecorders en dvd spelers maar op het gebied van personal computers hebben ze gewoon weinig te doen.

    Ik denk dat je teveel in de wolken zit met het upgraden van de ps3 naar de ps4. Hardware wordt ook oud en ik denk niet dat Sony een hele upgrade kit gaat verkopen waarmee je alle onderdelen in de PS3 kunt gaan vervangen. En enkel meer cells toevoegen zal dan echt niet meer voldoende zijn. Maarja, we zullen het allemaal wel gaan zien :). Sony heeft bij mij in ieder geval nog veel te bewijzen.
     
  4. SpiNNeNMaN

    SpiNNeNMaN Active Member

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    bedoel je nou dat je denkt dat je super veel dingen van microsoft op de microsoft xbox2 kan gebruiken?
    dus dan zou je gaan gamen met muis en toetsenbord [zoals veel mensen nu al doen op live].
    en dan zou je

    marjah neway, ik neem sowieso de xbox 2 wel, wie weet heeft het wel extra functies...
    zoals misschien een vouwfiets?
     
  5. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    En uiteindelijk gaat het er niet om hoe krachtig de console is maar hoe getalenteerd en creatief de game developers zijn die de games voor de verschillende consoles maken (bijv. hoelang heeft het geduurd voordat er iets vergelijkbaars als Halo 1 op de Xbox kwam, euh oh ja tot Halo 2)
     
  6. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou riddick was toch ook zeker geen slechte game ...
     
  7. Kheshmet

    Kheshmet Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals al eerder is gezegd is de cell niet alleen een product van Sony maar ook van IBM, dus dat sony het overdrijft, misschien. Maar een cell processor blijft wel vele male beter dan de huidige normaal PCU's. Maar dat microsoft een antwoord heeft lijkt mij duidelijk, immers zijn veel mensen naar de xbox gegaan door dat het een krachtiger apparaat is dan de ps2. Microsoft wil vast geen klanten verliezen en zorgt er dan ook wel voor een goed alternatief te hebben. Het zou mij dan ook niks verbazen als microsoft samen met ATI iets spectaculairs achter de hand hebben. Maar de tijd zou het leren
     
  8. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat de xbox2 wel beter word want het M$ kom op...
    en als xbox 2 uit is kan sony niets meer veranderen want dan is het al telaat om aan te passen enzo.
    ik denk dat ze helemaal niet gelijk lopen qua prerformance want xbox 2 die zal wel weer wat speciaals hebben, en natuurlijk een hdd he ;)
     
  9. USNavyseal

    USNavyseal Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    EA denk het al te weten en zegt dat de PS 3 sneller wordt dan de XBOX 2. Zelf denk ik dat zowel Sony als EA Microsoft onderschatten. Het bedrijf is niet voor niets zo groot geworden. Ook weet Microsoft echt wel hoe snel de Cell processor ongeveer gaat worden.
    Ik denk dat Microsoft kennende de XBOX 2 sneller of gelijkwaardig is aan de PS3. (Microsoft wil toch de consoleindustrie veroveren? *)
     
  10. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Het is leuk en aardig al die vergelijkingen. Maar wie er ook 'beter' is, door de hype van Sony, het gigantische aantal trouwe gebruikers en het feit dat Xbox van Microsoft is zal Sony de volgende keer net zo goed weer 'winnen'.
    Want nu weten de meesten ook wel dat de Xbox en zelfs de Cube krachtiger zijn dan de PS2. Maar toch blijft de groep mainstreamers dat ding kopen. Ik voer welleens discussie's met PS2 gebruikers, maar die zijn zo overtuigd van Sony, die krijg je nevernooit naar de Xbox...helaas.
     
  11. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, ongeacht of de PS3 langzamer zal zijn ze kopen hem toch wel.
    Sony heeft gewoon een zeer grote fanbase.
    Mensen kopen een PS om de naam, omdat ze iemand kennen met zo'n ding etc.
    Xbox en Cube zijn minder bekend. De naam Playstation is zowat ingeburgerd.

    Verder maakt het mij weinig uit welke sneller is, grafish ga je met alle nieuwe consoles stappen vooruit en zullen features en anders dingen de doorslag geven imho.
     
  12. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    deze discussie is waardeloos zonder echte wetenschappelijke kenners, die weten waar ze het over hebben.. 8)
     
  13. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Zoals hier?
     
  14. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Playstation zou zich toch op de handhelds richten.
    Dan gaan ze dus niet een super duure super goede console maken (hoop ik)
    Ik denk dat de xbox qua spellen en gameplay ook niet wordt verslagen :)
     
  15. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Microsoft zal naar verwachting tijdens de Electronic Entertainment Expo (E:cool: in Los Angeles details over de tweede generatie van de Xbox onthullen.

    De E3, die in mei wordt gehouden, is 's werelds belangrijkste trefpunt voor gamers en fabrikanten van computerspellen. Het wordt nu ook de plaats waar de grootste fabrikanten van game consoles, Sony en Microsoft, de wapens zullen tonen waarmee ze het komende gevecht om de gunst van de gamer willen voeren."

    Eerder werd nog verwacht dat de Xbox Xenon, zoals de codenaam van het apparaat luidt, al in maart te zien zou zijn op de Game Developers Conference (GDC), schrijft BBC News. Microsoft-topman Bill Gates greep die beurs vijf jaar geleden aan om de originele Xbox te introduceren.

    Een woordvoerder van Microsoft bevestigde toen expliciet dat de Xbox 2 niet op de GDC getoond zou worden. Van de eerste generatie Xbox verkocht Microsoft inmiddels ruim 19 miljoen stuks. Daarmee is Microsoft nog altijd de kleinere speler: Sony verkocht van de Playstation console ruim 100 miljoen eenheden.

    De E3 zou volgens Reuters de plaats zijn waar de specificaties van de Xenon worden vrijgegeven. De nieuwe Xbox zou - in tegenstelling tot zijn voorganger - volgens eerdere geruchten niet over een harde schijf beschikken.

    Wel zal de Xbox 2 naar verwachting over veel meer rekenkracht en (nog) betere grafische mogelijkheden beschikken.

    Sony zal de Playstation 3 - die later dit jaar moet uitkomen - uitrusten met de Cell-processor, een krachtige chip die - bij gebrek aan harde gegevens - een bijna mythische status heeft gekregen. Ook Sony heeft beloofd op de E3 meer details te onthullen over hun nieuwe spelcomputer.

    Gamespot.nl

    Zou best kut zijn als de xbox 2 geen hardeschijf heeft... dan ga ik toch twijfelen of ik 'm zal kopen.
     
  16. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat !!!
    Nou jah zeg...
    Dan kunnen we zeker weer massa's memoricards kopen :mad:
    Wat een bull-shit, waarom iets veranderen wat goed is :confused:
    Ze hadden van mij niks hoeven te veranderen, alleen wat upgraden, betere prestaties...
    Het zijn gelukkig nog geruchten _O_
    Want anders kun je net zo goed een PS kopen [​IMG]
     
  17. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Een harde schijf die 5600 RPM draait is niet echt state of the art als je het mij vraagt, zelfs voor swapfiles is het ding weinig geschikt (wel eens opgevallen ghoelang Ghost recon 2 moet laden nadat je wat andere games hebt gespeeld?). In het begin dacht ik inderdaad handig zo'n harde schijf, maar sinds ik een mp3 speler heb met 4gig (ongeveer de ruimte die je kan beschrijven van je harde schijf) ben ik niet meer overtuigd.

    Doe mij maar usb sticks met een gig ruimte. Veel praktischer.
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    De hardeschijf maakte de xbox zwaar, dus als microsoft zich wat aantrekt van die mongooltjes die wanhopig dingen zoeken om xbox slecht te vinden dan verzinnen ze daar wat beters op.

    Ik denk trouwens dat de kracht en grafische pracht niet veel vanelkaar zullen verschillen. Net zoals bij mijn vorige keus ga ik waarschijnlijk toch weer voor xbox 2 omdat er gewoon veel minder spellen op de PS zijn die mij boeien.
     
  19. crayzico

    crayzico Non-wanker

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused: ik weet niet hoor als xbox 360,Xenon of gewoon xbox 2 :confused: niet beter is dan ps3 dan blijven er weinig argumenten over om hem te kopen
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2005
  20. rodka

    rodka Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    ik koop denk ik eerst de ps3 aangezien die meer titels van mijn smaak heeft
     

Deel Deze Pagina