Waar ik persoonlijk zo moe van word zijn de mensen die roepen, waarom is de volgende xbox niet backwardscompatible met de eerste, wat een gezeur. Niemand verplicht je om bij de aankoop van de xbox2/next, je ouwe te verkopen dan wel op te bergen. Laat MS maar fijn de centjes besteden aan een superapparaat, met super prestaties dan dat ze tijd gaan liggen verknoeien om je ouwe xbox spelletjes te spelen op de nieuwe xbox.
Ja maar als je een PS2 hebt, dan ga je niet zo snel PS1 spellen spelen. Het is een leuke toevoeging, maar echt geweldig is het niet.
Haha, jij snapt er duidelijk helemaal niks van. De xbox is 32 bits, want hij heeft namelijk een 32 bits processor op een 32 bits besturingssysteem. De Xbox Next word 64 bits (en geen 3*64=192 bits). Je mag bits niet bij elkaar gaan optellen. Het aantal bits is namelijk de hoeveelheid data die hij in 1 clockcycle er doorheen kan jagen. En als je later het binaire stelsel krijgt word dit allemaal nog uitgelegd. Een computer werkt namelijk met 1 tjes en 0 tjes. Niets meer, niets minder. Als de computer het getal 4 wilt snappen, kan je niet zomaar het getal 4 door de processor jagen, dat moet dan geschreven worden als 001. De xbox next word gewoon een 64 bits apparaat met 3 processors. Nu moet je ook niet gaan denken dat hij 3x zo snel is als 1 64 bits processor, want 1 ding kan maar gedaan worden door 1 processor. Dus bv. 1 processor voor het geluid en eentje voor de berekeningen en de ander voor de AI (ik zeg maar wat).
De jaguar was een systeem met 2 32 bits processors, het apparaat was dus 32 bits en niet 64 bits. Het was dus gewoon een leuk marketingstrucje
lijkt me wel fijn om nog de oude xbox spelle te kune spele op xbox next want als ik dan de xbox next heb is er voor mij nie veel geld meer over voor veel spelle want de xbox next zal wel super duur gaan worden en om de eerste maanden nog mee door te komen met oude spelle totdat ik weer nieuwe heb ik slaat dat gewoon nergens op en ben ik gewoon gek???
@WiXX: Je hebt helemaal gelijk dat ik daar geen verstand van heb, want dat heb ik ook nie Weet ook wel dat er met de Atari Jaguar wat creatief gerekend is om 64 bit te halen(heb er zelf 1 gehad) Viel me alleen op dat de Xbox dan minder bit heeft dan de Nintendo 64(en verbeter deze uitspraak ff niet, want hij zal wel fout zijn, maar ik heb hier dus geen verstand van en laat dus gewoon maar zo staan)
Die uitspraak hoef ik niet te verbeteren want die klopt. Alleen wat mensen vaak verkeerd intepreteren (logisch want het was de marketingstruc van nintendo en sega) dat meer bits beter is. Toen nintendo de 64 bits had, had sony de ps1 die 32 bits was en ook beter was als de 64 bits machine van nintendo (naar mijn mening). Dus meer bits is niet altijd beter.
YESSSSSSSSS, ik had iets goed, WOOHOO Ik heb een Jaguar en een PSX gehad en de PSX was toch wel ver superieur, maar daar zal ook wel het ontwikkelen voor makkelijker zijn geweest en van Atari stierf de console al na de 1e generatie spellen een stille dood *snif,snif* N 64 heb ik nooit gehad, dus daar kan ik geen echt oordeel over vellen, maar wat ik ervan weet en welke spellen erop zijn verschenen(en een vriend heeft hem nog) vind ik hem ongeveer gelijk aaan de PS 2(zeker nie minder, eerder nog beter)
Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, Apple, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat betreft die backwards compatabiliteit vind ik ook dat die er niet per se in hoeft te zitten. Het is wel handig, maar hoe vaak speel ik nou nog ps1 spellen op de ps2 ? Vrijwel niet, en bovendien heb ik die ps1 ook nog en ik heb nu 2 xboxen en die ga ik echt niet allebei wegdoen omdat ik dan een Xbox2 heb. Ik vind het nou eenmaal leuk om die dingen te bewaren. Het is alleen een handige marketing truc omdat men dan kan zeggen tegen de ouders die zo'n apparaat moeten kopen voor hun kind dat ze de oude spelletjes nog kunnen gebruiken. (en geloof me, dat horen ze graag). Wat betreft die harde schijf : Waarom niet gewoon ruimte overlaten voor een harde schijf, zoals nu bij de PS2 ook is. Dan hoeft Microsoft niet te kiezen of ze dat wel of niet willen, dan kan het gewoon allebei. Men verkoopt een Xbox zonder harde schijf, en die kan de consument er later gewoon los bijkopen als hij daar behoefte aan heeft. Bied ook weer perspectief voor leuke bundeltjes "Aanbieding !!! : Xbox2 incl. 2 controllers , 4 spellen (zonder doosjes), harde schijf, afstandsbediening en memory card"