1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Algemeen [vragen / opmerkingen] Deel 6

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Magneto 360, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Intertoys heeft hier weinig keus wat betreft Xbox360 en PS3.
    Met DS- en Wii-games wordt je dood gegooid.

    Bij Bol.com kost de draadversie € 19,99
    http://www.bol.com/nl/p/games/headset/1004004005576237/index.html
     
  2. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Elk spel heeft een regio code. Die van ons is 00FE0000 (in hex formaat), waarbij elk blokje van 2 voor een regio staat.

    Code:
    000000FF - NTSC/U
    00010000 - PAL (Autralië / Nieuw Zeeland)
    00FE0000 - PAL (Europa)
    00000100 - NTSC/J (Japan)
    00000200 - NTSC/J (China)
    0000FC00 - NTSC/J (Other)
    FFFFFFFF - Regiovrij
    
    Of een combinatie hiervan voor meerdere regio's.
    
    In het configgedeelte van het Xbox 360 NAND staat welke regio de desbetreffende console heeft. Alleen als deze overeenkomt met de regiocode van het spel, of als het spel de code FFFFFFFF heeft (regiovrij) kan en mag de console hem afspelen.

    Deze regiocode is (zoals het meeste op een speldisc) gesigneerd met een digitale handtekening. Als je handmatig de files veranderd zal deze handtekening niet meer geldig zijn en kan en mag de console dus niks met die code doen van de Hypervisor.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Waarom doen ze dat eigenlijk?

    Bij films kan ik me nog voorstellen omdat sommige films eerder in de USA uitkomen en later in Europa etc etc.

    Bij games zie ik dat niet zo.
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Soms hebben bepaalde games in de ene regio een andere uitgever dan in andere regio's, dus daarmee willen ze voorkomen dat je een game goedkoop uit Hong Kong importeert voor 25 euro, terwijl de uitgever hem hier voor 50-60 euro probeert te verkopen.

    Bij de PS3 zie je nu zelfs dat eventuele DLC uit de europese PSN store niet werkt bij games die je hebt gekocht uit de UK(!), wat natuurlijk krankzinnig is, want in principe dezelfde regio, maar goed, dat SCEE een ongelooflijk hebberige kutafdeling is van Sony/Playstation, was al langer duidelijk.
    Daarnaast zijn de games van de PS3 wel eigenlijk allemaal regio-vrij.

    Persoonlijk heb ik er ook een schijthekel aan natuurlijk, net als vrijwel iedere consument. Ik wil gewoon vrije keuze hebben welke versie van een film of game ik koop, en als men in Europa wil dat we de lokale release kopen, dan moeten ze maar zorgen dat die het aanschaffen waard is. Vaak zie je bijvoorbeeld met films dat we het hier met een slechtere release moeten doen dan onze vrienden in Amerika of Azie...

    Maar goed, klant is koning gaat hier niet op. Wat in het belang van de consument is, is blijkbaar anders dan wat in het belang van de producent is, en dus heb je als klant geen echte keuze wat dat betreft.
     
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Oftewel, wanneer je een zogenaamde GOTY editie van die game koopt, wordt je dus voorgelogen door de verpakking, want je krijgt niet het product waarvoor je denkt te betalen!?
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Staat het niet gewoon bij op de dvd? Ik gok namelijk van wel ;)
     
  7. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh nee? Als er toch een stickertje op zit van "Free 4 new multiplayer maps" dan krijg je ze. Bij hem zat dat stickertje er niet op, dus ze liegen niemand voor:)
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik denk het ook :+
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik ken die Game of the Year versie helemaal niet, maar bij Google kreeg ik meteen deze hit. Blijkbaar moet je hier de code invoeren die in het gamedoosje staat en dan krijg je een redeem code zodat je de maps kunt downloaden?

    http://gameoftheyear.callofduty.com/index_world.php
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2010
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Mijn zusje heeft net haar controller gebruikt op mijn 360 om samen te spelen. Alleen als ze nu haar controller aandoet gaat mijn 360 steeds aan, maar dat moet niet zo zijn :+. Hoe zorg ik ervoor dat het niet meer gebeurt? Gewoon haar controller weer met haar console connecten?
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.679
    Leuk Bevonden:
    17.882
    De 360 eerder aandoen? :+
     
  12. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Beetje antwoord geven op je eigen vragen :+.
     
  14. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij de cod4 game of the year edition moet je een stuk papier hebben waarop de code staat voor de 4 maps :)
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is toch wat ik al zei? ;)
     
  16. norwest

    norwest Active Member

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er geen mini-batterij in xbox360? Elke keer dat ik xbox aanzet, en geen verbinding met internet maakt, weet xbox niet welke datum en tijd vandaag is :confused:

    Een beetje vervelend, als je de achievement heb gehaald. Dan kan je niet zien welke datum je heb gehaald. :'-( Niet zo ramp, maar het is wel leuk :+
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Trek je de stroomkabel wel uit soms dan? Ik dacht inderdaad gelezen te hebben dat hij geen interne batterij had maar via xbox live zn klok wel telkens controleert.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je offline een achievement haalt en je gaat daarna online dan update je xbox.com profiel. Maar daar zal de datum altijd missen, daar doe je niks aan.
     
  19. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een "advanced scart cable" zoals die er voor de oude Xbox ook was, waarmee je o.a. RGB signaal doorkrijgt en digitale uitvoer van geluid.

    Is die er wel officieel van Microsoft?

    Hier een lijstje die ik gevonden:

    http://www.xbox.com/nl-NL/hardware/catalog.aspx?sd=0&r=0&g=203000000&c=10&xlm=0&h=0&p=1

    De kabel die bij mijn Xbox 360 Elite geleverd werd heeft wel koperen plugs, maar uiteindelijk gaat die naar een standaard scart aansluiting, dus geen RGB?

    Ow wacht, hij is er wel zeker, alleen staat die niet in dat lijstje?
    http://www.xbox.com/nl-NL/hardware/x/xbox360advancedscartavcable/

    Is er iemand die weet waar ik die ik kan vinden? Ik ben vanmiddag bij de Free Record Shop, E-Plaza, Bart Smit en Dixons geweest maar nergens hebben ze die kabel
    Ook als ik op internet rond zoek staat die op niet meer leverbaar? Wat is er mee gebeurd?
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2010
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het is niet echt een populaire kabel, daarom zijn ze weinig te koop. Het beste kan je er een van eBay plukken lijkt mij..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina