De dvd drive heeft nooit iets te maken gehad met de RROD. (hoewel 1 van de ontwerpfouten wel was, dat ze dachten dat de dvd drive door het draaien genoeg koeling zou geven icm de fans. Helaas was dat niet zo, maar het maakte niet uit welk merk dvd drive erin zat)
Er waren wel enkele dvd drives die krassen veroorzaakten, maar daar hoor ik ook niemand meer over.
Deze RROD kwam omdat de xbox te heet werd door de matige koeling, waarna op den duur de videokaart van het moederbord krom trok.
Dit is gefixed in het nieuwe moederbord en zal dus niet zo snel meer gebeuren.
Gebeurt het toch, dan is de garantie 3 jaar en wordt hij heel snel gratis opgehaald en thuis gebracht.
Alle xboxxen hebben een hdmi en dus ook verbeterde koeling (koelelement en ook de 65nm GPU)
De xbox is ook stiller geworden. Let op: door de net uitgebrachte update is het nu mogelijk om games op de harde schijf te spelen waardoor die nog stiller wordt.
Daarom kan je het beste een box nemen met een grote harde schijf.
Ik heb ook een ps3, maar als ik de laatste tijd hoor van mensen waarbij deze kapot is gegaan (1 jaartje garantie!) en dat ze dan voor €200 een gerefurbished kunnen krijgen! Niks matsen, niks reparatie.
Gisteren las ik er eentje die was 1 maand (!) over zn garantie heen.
Laatst bewerkt: 26 nov 2008