Xbox 360 DVD-ROM Drive Check

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Lethal AK47, 13 apr 2006.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Aan de hand van onderstaande afbeelding kun je achterhalen welke DVD-ROM Drive is gebruikt in je Xbox 360 Console.
    [​IMG]

    Extra info:
    • Zowel de Hitachi-LG als de Samsung DVD-ROM Drive kunnen beide de bekende diepe, ronde krassen veroorzaken.
    • De Hitachi-LG DVD-ROM Drive is gebruikt bij consoles van de launch in 2005.
    • Er wordt soms gesproken over T.S.S.T. en dit staat voor Toshiba Samsung Storage Technology.
    • Sinds eind 2006 wordt er gebruik gemaakt van een DVD-ROM Drive van BenQ (Philips Optical Storage).
    • Vanaf LOT #0817 (consoles die eind april 2008 zijn geproduceerd) is er begonnen met het gebruik van een Lite-On DVD-ROM Drive.
    • De BenQ en Lite-On DVD-ROM Drive hebben een hogere leessnelheid en zijn iets stiller.
    • De disclade van de BenQ en Lite-On DVD-ROM Drive zijn gelijk aan elkaar.
    • De BenQ DVD-ROM Drive is te herkennen aan witte draden* zoals te zien op de afbeelding hieronder.
      [​IMG]
    • De Lite-On DVD-ROM Drive is te herkennen aan gele draden* zoals te zien op de afbeelding hieronder.
      [​IMG]

    * De draden bevinden zich achter de opening onder de DVD-ROM Drive. Je hoeft hier alleen de Faceplate voor los te halen.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2007
  2. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel vreemd dat de LG met de 360 wel problemen geeft en met de gewone xbox niet :confused:

    Maar wel leuk dat het bekend is, tenminste ik wist het nog niet :)
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  4. zijky

    zijky Sniper

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
  5. dirtybolle

    dirtybolle xboxlive member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook de betere
     
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb weer de rubbish uitvoering :mad: Jammer. Bij de xbox had ik ook al de slechtste van de 3.
    Vooral het noisy deel moet ik ze gelijk in geven. Tering, wat een herrie :9
     
  7. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb ook degene vanaf de Launch.
    Maar heb nergens last van. Zet mijn geluid dan ook altijd vrij hard, via mijn 5.1 setje.
    Dus last van de Xbox 360 heb ik dan niet ! :p
     
  8. Rickyoung

    Rickyoung Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    en wat nou als idd je discs beschadigen, kan je dat dan ook op microsoft verhalen ?
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    yep :p
    ik had dat probleem, en had van M$ een nieuwe 360 + nieuwe gesealde game gekregen
     
  10. alisum41

    alisum41 L1F3 T0 G4M3

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb die van de launch maar ik ga er vanuit dat mijn derde xbox 360 ook wel stuk gaat en dat ik die samsung krijg_0/
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Wow, netjes van Microsoft _O_
    Ik heb bij een aantal spellen dat het krast (quake 4) maar bij pgr3 helemaal niet.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    de game waar het om ging was juist PGR 3 :p :9
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    was al gepost in een andere thread ;) maar de info blijft nuttifg ;)
     
  14. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ging je xbox ook echt dingen vertonen als
    - vaak vastlopen
    - game niet herkenner
    - etc.

    ?
    Zover zijn bij mij de problemen namelijk (nog? :eek:) niet. Hopelijk komt het ook niet zover.
     
  15. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Laat je hoofd niet vullen met praatjes door 1 bijdehandje die zo'n plaatje maakt. Allebei de drives werken gewoon goed.
     
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Die samsing is juist slecht. Ik heb ze allebei en die van samsung is even luid, en maakt rare lees geluiden die de hitachi niet maakt.
     
  17. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Omdat ik niet beide drives heb vergeleken weet ik dit idd niet. Ik weet alleen uit eigen ervaring dat bij mij 1 game aardig bekrast is door mijn drive. Tevens vind ik dat mijn lade redelijk wat geluid produceert (dit zal denk ik niet extreem veel verschillen met de samsung).
    Al met al laat ik mij zeker niet gek maken. Ik blijf er lekker door gamen :)
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    PGR3 was idd een aantal keer in een korte periode vastgelopen. Daarbuiten was eigenlijk mijn enige probleem dat de 360 overal krassen op maakte (ook op mijn DVD's). Dat probleem leek mij ernstig genoeg om er ff voor te bellen, en ja hoor ze waren het met mij eens :cool:.

    De 360 die ik daarna kreeg ging ook kapot, nu pas kan ik eindelijk voor een langere periode genieten van mijn games. Toevallig of niet, maar de 360's die kapot gingen hadden allen zo een Hitachi, die wat het nu goed doet heeft een Samsung drive

    @rikkel: ik vond de Samsung juist een hele verbetering tov. van de Hitachi, ik krijg juist geen vreemde lees geluiden meer, ook maakt hij juist een stuk minder lawaai...
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2006
  19. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    wiehoe ik had m nog in december en met zo'n dvd remote erbij, dus ik dacht wel die LG te hebben, maar nee :) heb gewoon de samsung! Maar toch maakt ie nog wel veel herrie
     
  20. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gewoon de drive van Hitachi en heb nergens last van. Het lijkt me sterk dat Microsoft er een slechte DVD-drive in doet.. Er zijn vast ook problemen met de Samsung. :)
     

Deel Deze Pagina