1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 DVD-ROM Drive Check

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Lethal AK47, 13 apr 2006.

  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    je kunt dus van de buitenkant nog steeds niet zien of het een BenQ is of een Philips
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Volgens mij ben ik wat te snel met mijn reactie. Is de BenQ niet gewoon de Philips drive?
     
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    De BenQ is van Philips Optical Storage. Maar goed, ik onderzoek het wel verder en dan wijzig ik de startpost wel. ;)
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik had de startpost al gewijzigd, maar weer in originele staat teruggezet. Aan het typenummer te zien zijn ze nl hetzelfde. Daarnaast is het voor de normale gebruiker ook niet mogelijk om het verschil te zien. Wie weet kom jij met wat anders :)

    edit: het zijn wel twee verschillende:

    VAD6038 en de VAD6037. Maar of dat interessant genoeg is.
     
  5. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb al een manier gevonden om het verschil te zien (tenminste daar lijkt het op). *) Vanavond zal ik het even melden en de thread updaten! ;)
     
  7. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    In miin xbox die kapot is gegaan zat een samsung drive, toen kreeg ik een gerepareerde met een benQ drive. Toen die ook kapot ging kreeg ik een nieuwe xbox met de Hitachi drive :emo: omfg..
     
  8. wesleyyy

    wesleyyy Active Member

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een nieuwe 360 besteld.

    Had eerst een samsung drive en hoop nu in mijn nieuwe 360 een benq drive te krijgen.

    Had overigens met de samsung drive geen last van krassen maar de console maakte wel best wel herrie.
     
  9. solute76

    solute76 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    snelheid benq drive

    kan iemand mij vertellen of het mogelijk is de snelheid te verlagen van de benq drive.... xbox360 is stil...totdat ik een spel speel.... maakt ie echt veel herrie..


    een diepe _O_ voor degene die mij helpt..
     
  10. NoLimit

    NoLimit Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox is laatst gerepareerd en het lijkt erop dat er een BenQ drive inzit.
    Alleen volgens mij is het de bedoeling dat ie veel stiller is, maar hij maakt een geluid als een boeing 747:confused:
    Mijn oude DVD-Drive maakte veel minder lawaai.

    Iemand enig idee hoe dit komt?
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2008
  11. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Opzich is de BenQ stiller dan de andere drives. Ik had zelf een Samsung en nu dus ook een BenQ, en ik hoor 'm amper. Maar ik moet er wel bijzeggen dat het verschilt per game, bij sommige games produceert die meer geluid. Je moet ook niet vergeten dat naast de drive ook de ventilators meedraaien welke ook een lawaai kunnen maken. Het kan zijn dat ze die ook hebben vervangen en aangezien ze gebruikmaken van verschillende types, heb je kans dat je andere heb gekregen die meer lawaai maken.
     
  12. NoLimit

    NoLimit Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik denk het, want het is nu erg hard.
    Wacht wel even af.
    Bedankt voor je reactie!
     
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Even een update! :)
     
  14. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Beetje bot om te zeggen dat alle samsungs stabieler en stiller zijn dan de hitachi's. Elke drive is weer anders, en er zijn 2 versies van de samsung, en 4 versies van de hitachi's. Vooral de 59+ hitachi's zijn een stuk betrouwbaarder dan bijvoorbeeld de benq's.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Top, ik was net al een beetje aan het zoeken, over welke dvd roms de beste zijn, want ik verwacht dat mijn release console een keer voor de eerste keer kapot moet gaan.
     
  16. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Lite-On DVD-ROM BenQ. Maar was maakt die Lite-On DVD-ROM beter of slechter? Of is er gewoon nieuwe software erop om hacken tegen te gaan?
     
  17. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    De lite-on is in feite een benq, met betere beveiliging van de ROM tegen het flashen van drives.
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Samsung is idd de fijnste drive die ik gehad heb. De hitachi en benq maken de meeste herrie. Van de drives die ik gehad heb is de benq dus niet de stilste.
     
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb echt alleenmaar problemen gehad met de Samsung zoals stilvallen, krassen, foutmeldingen en het leek wel een straaljager. Ik heb nu een BenQ en daar heb ik dan weer totaal geen problemen mee en ik hoor 'm amper! :)
     
  20. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat heb ik dus ook. Soms maakt ie lawaai als een gek en blijft heel even het spel in het menu hangen. Heel soms het bekende rode lichtje e.d. Hope not, maar ik zie het wel.
     

Deel Deze Pagina