Xbox 360 DVD-ROM Drive Check

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Lethal AK47, 13 apr 2006.

  1. mars15

    mars15 Guest

    Ik hoor best wel veel geluid tijdens het spelen :mad:
     
  2. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de samsung hoor je bij het opladen rare geluiden, krak geluiden.
     
  3. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, dat heb ik ook. Soms krijg ik dan het idee dat ie de dvd molt, maar er zitten nooit krasjes op, erg vreemd...
     
  4. theebag

    theebag Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0

    Mijn XBOX 360 van begin september ( Saints Row Pakket ) heeft ook een Hitachi drive. Fabrikage datum is 16 mei 2006.
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Had ik ook eerst, tot de laser kapot ging en ik er een nieuwe laser in deed, sindsdien veel minder geluid
     
  6. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ehb de slechte maar net ff cdtje gebrand half uur late afspelen dr uitgehaald en geen een krasje komt ook door gebnruikersfoutjes enz....
     
  7. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar is dit een verbeterde versie of gewoon de 'mindere' versie?
     
  8. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    =( De mijn is 25-05-2006 ook Hitachi drive. Daar zijn 3 verschillende, de eerste is Hitachi daarna die van Samsung en de allernieuwste die van Philips. Ze zijn allemaal even goed, alleen hoe nieuwer is hoe stiller.
     
  9. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie in de start post dat de Hitachi krassen op de dvd kunnen veroorzaken...
     
  10. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt niet, je kan het alleen zelf veroorzaken. Dat kan je ook met die van Samsung doen. Zolang je de Xbox 360 niet beweegt/kantelt waarin er een spel inzit, zal er echt geen krassen worden veroorzaakt.
     
  11. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    vol;gens mij is dat alemaal gelul van krassen maken zullen gewoon mensen zijn die gewoon disc zelf perongeluk beschadigen en dan zeggen dat het door de 360 komt iik heb de 'zogenaamde slechte'
    cd gebrand half uur aflate spelen geen een krasje

    had poosje terug dara een mailtje over gestuurt en gebeld mailtje zijden ze dit:

    Hallo Aron

    Ik wil je bedanken voor het schrijven naar de xbox klantendienst.

    Indien je Xbox 360 console na het beschadigen van de game disc ook andere game discs heeft beschadigd, wil ik je vragen even (gratis) telefonisch contact met ons op te nemen. Wij zullen het probleem dan nader bekijken. Mocht het probleem slechts eenmalig zijn voorgekomen, dan heeft de console op het moment van beschadiging waarschijnlijk een beweging, trilling of tik gehad. De Xbox 360 game discs worden op hoge snelheid gelezen. Indien de console tijdens het lezen van de disc bewogen wordt, bestaat de kans dat de disc beschadigd raakt. Dit valt tot mijn spijt niet onder de garantie. Het is tevens mogelijk dat het probleem bij de game disc heeft gelegen en dat daarom de disc beschadigd is geraakt.

    Microsoft Xbox heeft veelvuldig tests uitgevoerd naar beschadigingen van games discs en uit deze tests is gebleken dat de Xbox 360 console geen spellen beschadigt.


    M ocht u nog vragen of problemen hebben, dan verzoek ik u om een reply hier op te sturen of telefonisch contact op te nemen met onze gratis bereikbare Xbox customer care.

    Alle informatie hier is alleen geschikt voor Europese regio markt en consoles.

    Bedankt voor het gebruiken van Xbox 360 customer support e-mail.

    Vriendelijke groet,

    Bianca

    XBOX customer Care Support


    en aan de telefoon zijden ze dat het echt niet kan en dat het kan komen door dat de 360 onstabiel staat of op iets staat wat triling geeft als de xbox aan staat


    net nog 1 x keer gebeld want vertrouwde het niet ff goed uitgelegd en er blijkt tog iets niet goed te zitten
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2006
  12. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0

    Het zal best hoe nieuwer de drive is hoe beter. Maar voor zover ik weet zijn de drives van Samsung beter als die van Philips. Althans dat was bij de xbox 1 het geval. De eerste versie had Er een van Thompson. De nieuwere hadden er een van Samsung. Er zijn ook dvd drives van Philips gebruikt maar die ondersteunde niet alle dvd formaten. En die van Samsung
    Wel. Thompson daar in tegen ondersteunde zelf nog geen CD R en CD RW weer wel raar.
    Dus zeg mij niet dat die van Philips de beste zijn. Samsung heeft in ieder geval de beste ondersteuning voor dvd formaten. Mijn neef heeft had een dvd drive van Philips in zijn
    Xbox 1 en had daar redelijk veel problemen mee. Over het algemeen ben ik sowieso niet zoo
    Kapot van een Dvd drive/spelers of recorders van Philips ik had een DVDR 75 en die was al na ander half jaar kapot. En die kon geen foto’s cd afspelen en dat voor 749 euro schandalig gewoon. Terwijl een goedkope dvd speler van nog geen 70 euro alles slikt. Overigens zijn die dvd drives van Hitachi nog altijd beter als die van Thompson die in de xbox 1 gebruikt zijn. Want daar heb ik met mijn xbox 1 niks als gezeik mee gehad. Die had vaak last van haperingen. Dus ik snap niet waarom we ons zoo druk maken over welke drive er in de 360
    Zit.
     
  13. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg die van Philips is stiller niet beter!
     
  14. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0



    Dat zal best van dat die stiller zijn. Zo als ik al eerder gezegd ben ik persoonlijk niet zoo kapot van Philips Althans op het gebied van DVD drives/spelers/recorders. Maar ik zeg niet dat Philips slecht is die zijn nog altijd beter dan Thompson en LG-Hitachi. Ik zal je eens vertelen wat pas echt slechte DVD drives zijn. Namelijk lite-on dat noem ik geen drive meer maar troep van de kermis. Die van was in anderhalf jaar tijd kaduuk.
    Dvd lade ging niet meer open en dvd kreeg ik er niet meer uit. En hij deed hem ook niet meer lezen. Ik heb die prul helemaal moeten slopen om die dvd er uit te krijgen. En het is een wonder dat ik die er zonder beschadigen uit heb gekregen.
     
  15. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb tog nog even een vraagje

    zojuist de pes6 disc foto van gemaakt h ik nu al 2 a 3 dagen volop gespeelt

    [​IMG]

    en ziet er nu uit als die erzo uitziet maakt mijn drive tog geen krassen?
     
  16. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
  17. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook Hitachi drive en ik zie dat daar geen kras op zit. Wat bij de buitenrand heeft alle pes6 games. Ik had met mijn vorige samsung drive eerst pgr3 ingezet en ik had hem verschijnlijk niet goed ingezet en ik hoorde een hard geluid ik haal de disc eruit bijna die krassen gekregen, heel klein stukje.
     
  18. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    nee en als me disc na 2 dagen volop spelen er zo uitziet maakt hij volgens mij geen krassen:)
     
  19. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook onzin wat ze zeggen, als je samsung drive omkiepert krijg je ook beschadigingen. Was dit ook het geval met de PS2?
     
  20. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ja en wie weet wat voor jan *** dat plaatje heeft gemaakt
     

Deel Deze Pagina