1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 E optisch.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door xPhysiXz, 26 feb 2014.

  1. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemorgen,

    Ik heb gisteravond een Xbox 360 E gekocht, en tot mijn verbazing zat hier geen optische ingang op. Ik heb een Astro a40 headset en voor het beste geluid kan deze aangesloten worden met een optische kabel, dan gaat de ene kant in de mixamp en de andere kant ging altijd in de beeldkabel van de xbox(daar zit een ingang).

    Nu kan dit dus niet en heb ik headset aangesloten via een normale jack kabel en aangesloten op mijn tv en in de mixamp op de poort van MP3.

    Heeft iemand enig idee of hier USB adapters voor zijn waar dan een optische ingang op zit? Ik heb al geprobeerd te zoeken en kom wel converters tegen maar dat helpt niet.

    Alles is welkom als het zou kunnen lukken ik heb zelf een idee of er wel een USB adapter voor zoiets is.

    MVG
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Hi,

    Je hebt deze kabel?
    [​IMG]
     
  3. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee die heb ik niet. In deze xbox kan alleen HDMI.
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Hmm, dan zou je een soort converter of adapter moeten vinden inderdaad.
    Geen idee of dit daadwerkelijk werk, je zou het kunnen proberen mits je de kabel al in je bezit hebt en niet hoeft aan te schaffen:

    [yt]FptCB_3DOz4[/yt]
     
  5. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat die grote ingang er niet op zit bij deze Xbox. Er is echt alleen een HDMI ingang.
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Heeft je TV misschien een optical uitgang? Dan kun je die naar je Astro aansluiten. TV krijgt dan audio via HDMI en de astro weer via de optical van de TV.
     
  7. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm dat moet ik nog is even goed nakijken. Bedankt voor de tip.
     
  8. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
  10. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, maar het probleem is dat de grotere kabel er niet in past. Er is alleen plek voor HDMI. Er zijn 2 HDMI ingangen.
     
  11. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Zoals genoemd is de optical out van de tv de eenvoudigste oplossing. Helaas sturen niet alle tv's via de optische uitgang een 5.1 signaal kaal door maar wordt het vaak omgezet naar slechts stereo geluid. Dat is met een surround headset als de Astro A40 nogal jammer. Het is verstandig om dat even uit te zoeken/testen.

    Een andere mogelijkheid is via een los apparaatje dat het geluid uit een hdmi signaal haalt en dat los via optical out door kan geven. Turtle Beach heeft zo'n apparaatje op de markt gebracht speciaal voor de xbox360 E maar die lijkt nergens te koop te zijn.

    Sommige hdmi splitters beschikken ook over optical out. Zoals deze Fosmon Hier staat niet specifiek bij of de audio 5.1 blijft of wordt terug geschaald naar stereo. Misschien is dat te vinden door meer te zoeken naar dit specifieke product.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2014
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dan zul je een hdmi audio splitter nodig hebben (als je tv geen optical heeft) ...

    http://www.amazon.com/Extractor-Digital-Converter-De-Embedder-Decoder/dp/B005COKXCO

    Hier staat er ook een (HDMI naar audio converter)
    http://www.mcsnet.nl/contents/nl/d126_audio-converters-omzetters.html

    Of deze
    http://linux.livingcinema.nl/catalog/octava-hdda11-hdmi-analoog-toslink-audio-uit-p-456.html

    Kortom, ze zijn er wwel, maar en zeldzaam en duur ... Die op mcsnet is de goedkoopste die ik heb gezien (89,-)

    EDIT

    Overigens wel gaar dat MS de optische uitgang weg heeft gelaten ... Die E is zeker een budget versie van de 360 ?

    EDIT2
    Ik denk dat die Gyrrack aangeeft je best bet is gezien de prijs ...
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2014
  13. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
  15. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad heel erg gaar Gakkie! Ik weet niet of het een budget versie is bij de saturn hier in de buurt was het de enige die ze hadden.

    @Gyrrack Die van Fosmon is het dan zo dat als ik die in het stopcontact doe en dan die optische kabel van de mixamp naar dat ding lijd dat het dan al werkt? Of moet ik dan ook nog een extra hdmi kabel erbij zetten?
     
  16. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    De xbox360 sluit je via hdmi aan op de splitter/extractor, de optical out gaat idd naar de mixamp van de headset en daarnaast nog een hdmi out vanuit de splitter/extractor naar de tv.

    Ik bedenk me zojuist dat de Fosmon via de Engelse Amazon vermoedelijk wel een Engelse stekker zal hebben. De ViewHD kost wel een aardig bedrag voor verzending.
    Zoek even of jouw tv 5.1 door stuurt, misschien is een extra apparaat niet eens nodig.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2014
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Code:
    xbox >>> hdmi >>> Fosmon >>> hdmi >>>>TV
                        |
                        >>> optische kabel >>> Astro
    
    Je hebt dus 2x hdmi kabel nodig en 1x optisch


    EDIT
    En weet je al of jouw TV optisch uit/5.1 heeft ?
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2014
  18. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor alle reacties!!

    @Gakkie Nee heb nog niet kunnen kijken ben nog op mijn werk. Dat word tegen 6 uur dat ik kan kijken.

    Oke met die moet ik nog wel een extra hdmi kabel halen als ik die zou bestellen.
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    En, al nieuws ?
     
  20. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Excuus nog niks laten horen, op mijn monitor zit geen optische aansluiting. Ben ook terug geweest bij de saturn die wouden hem niet meer innemen. Dus ik zit nu te denken om dat kastje van ebay die Gyrrack stuurde te bestellen.
     

Deel Deze Pagina