1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 E optisch.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door xPhysiXz, 26 feb 2014.

  1. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Die eerste heb je niks aan.

    Die tweede zou kunnen, die neemt een hdmi signaal in en splits dat naar verschillende uitgangen. Daaronder ook optical out, dus dat is goed. MAAR, geen hdmi out om weer naar de tv/monitor te lussen. Dan zou je of met een component kabel of met een vga kabel naar je tv/monitor moeten.

    Ik weet niet of er bij jou in de buurt een electronica speciaalzaak zit, anders kun je daar even vragen. Hier in Tilburg zit een hele goede en die heeft altijd dit soort dingen.

    Deze doet wel wat je wil
    http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1082558/clicktronic-HDMI-audio-extractor?ref=searchDetail

    Helaas ook weer niet goedkoop :mad:
     
  3. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Er staat op dat kastje HDMI input en Output. VGA heb ik hier nog liggen. Als ik 2 hdmi kabels heb zou t dus alsnog niet kunnen?
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik kan op het plaatje en de specificaties van de 2e geen hdmi out ontdekken. Maar vga zou wel kunnen, dus als je een vga-vga kabel hebt liggen en je monitor/tv heeft een vga aansluiting, dan moet het werken.
     
  5. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat telkens bij die van jou te kijken -__-. Thnx voor de informatie ik ga kijken wat ik ga doen!
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Die heeft hdmi in en hdmi out. Dus daar heb je een tweede hdmi kabel bij nodig.
     
  7. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ja dat is geen probleem een extra hdmi kabeltje. Ookal vind ik 100 euro vrij prijzig.. Misschien dat ik dan maar voor die Folsom ga die eerder werd geplaatst in het topic.
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja, beetje belachelijk hoe duur dit soort spul is. Zal ook wel te maken hebben dat het niet veel gebruikt wordt en dat je soms niet zonder kunt en dus wel moet, net zoals jij nu ....
     
  9. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Dat is een externe geluidskaart die een stereo signaal van bijvoorbeeld een laptop omzet in een 'surround' geluid en het digitaal uitvoert om er speakers op aan te sluiten. Het is niet wat je zoekt.

    Wat jij nodig hebt is een apparaatje dat uit het hdmi signaal van de xbox360 (=beeld & geluid) het 5.1 geluidsignaal filtert en digitaal via een optische aansluiting als output geeft, maar daarnaast ook het hdmi signaal als geheel door stuurt via een hdmi uitgang naar de tv/monitor. Zowel Gakkie als ik hebben een aantal opties genoemd die daaraan voldoen.
    Dergelijke apparaten worden vaak hdmi audio extractor/converter genoemd.
     
  11. xPhysiXz

    xPhysiXz Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke thnx voor de feedback.

    Ja ik heb gezien dat jullie er een aantal postte, en bedankt daarvoor. Toen die collega deze zei dacht ik toch even cheken een NL webshop gaat meestal toch sneller dan via Ebay ofzo. Maar ik ga dan die bestellen van Folsom via ebay.nl!
     

Deel Deze Pagina