1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

xbox 360 en ps3 via switch aan router aansluiten.

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door A1gp, 1 apr 2007.

  1. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een technische vraag over een router en een switch.
    Ik wil graag weten welke kabels ik moet gebruiken om een router en een switch te verbinden. Ik dacht zelf dat ik één van de poorten(4) van mn router moet verbinden met de port van de switch met een cross over kabel. En dan bedoel ik de port die aan de achterkant van de switch zit.
    Verder kan ik de resterende 3 poorten van de router en de 4 van de switch aansluiten op computers/xbox/xbox360/ps3. Is dit correct?
     
  2. hacktic

    hacktic PSN ID: hacktic

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    crossover is alleen voor een directe verbinding van PC naar PC bijvoorbeeld.
    Van een router naar switch zou je gewoon een normale kabel kunnen gebruiken.

    Van je router kun je vanaf een poortje naar een poortje in je switch en dan moet het werken.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2007
  3. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als ik een switch met 5 poorten gebruik, dan is die ene aan de achterkant voor het aansluiten met de router. Ik wil dus niet 1 van de vier aan de voorkant daarvoor gebruiken. Ik heb ze namelijk allevier nodig.
    Ik heb dus in beide gevallen een normale(geen crossover) UTP kabel nodig?
     
  4. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, gewoon een normale ethernet kabel naar de switch, en dan 4 normale ethernet kabels vanuit je switch naar je apparaten. Zo heb ik het ook.
     
  5. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    (Y) Bedankt, ik weet genoeg.
     

Deel Deze Pagina