1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 faceplates

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Ms. Smith, 10 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG] kijk maar de box moet dus op zijn linkerkant liggen om goed te functioneren...alleen dan stroomt de koeling de goede kant op.

2. Ms. Smith

Ms. Smith Smithfire

Leuk Bevonden:
    0
    Zou dit dan ook de reden kunnen zijn dat sommige Xboxen uitvallen of komt dat door iets anders?

3. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    zou ik me goed voor kunnen stellen ja, de eerste xbox had ook een beveiliging dat de cpu werd uitgezet als deze te heet werd.. nou hebben ze 2 vetilatoren en een waterkoeling maar zoals op dit^ plaatje duidelijk zichtbaar is zit de cpu op het moederbord. het idee van waterkoeling is dat het warme water omhoog vloeit en het afgekoelde water steeds naar beneden daalt en daar warmte afneemt van de CPU...

als deze op zijn kant staat... blijft het welke kan het op gaat te warm worden voor de CPU, (als deze er van afhankelijk is hoor.. alles stroomt er langs koud en warm

4. Ms. Smith

Ms. Smith Smithfire

Leuk Bevonden:
    0
    Dus moet ik hieruit opmaken dat het eigenlijk heel erg onverstandig is om je Xbox verticaal te zetten? (dat was ik toch al niet van plan)
    Wel raar dat Microsoft hiervoor dan toch gekozen heeft....

5. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Een volledige kost 25.

6. Ms. Smith

Ms. Smith Smithfire

Leuk Bevonden:
    0
    .....:confused:
    Waar heb je dat vandaan dan..?
    Betekent dit dat het dus zeg maar $7,99 per kant is?

7. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Jah zo zat het geloof ik in mekaar ik zal wel ff zoeken.

8. Ms. Smith

Ms. Smith Smithfire

Leuk Bevonden:
    0
    Dan vind ik het eigenlijk wel redelijk duur, vooral omdat het maar stickers zijn en dan komen er ook nog verzendkosten bij. Hoop wel dat ze deze dingen ook in de winkel in Nederland krijgen, dan kan ik ze zelf eerst even goed bekijken.

9. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Jeah! Mijn PGR3 faceplate is zonet binnen gekomen. Tziet er echt gruwelijk uit :cool:.

*Blij :9

10. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag hopen dat dit niet het geval is en dat dit niet de oorzaak is van de defecte xboxen. Ze adverteren namelijk op posters en filmpjes met de 360 rechtopstaand. Technisch gezien moet dit toch uitgebreid getest zijn? Ik vat het ff nie tmeer hoor?

11. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    :p jah het zal best dat ze het getest hebben, maar ik kan me weer niet voorstellen dat ze werkelijk CPU opwarmende spellen hebben gespeeld, alleen maar beta's, ik weet in ieder geval zeker dat mijn xbox 360 altijd plat zal liggen..... als er een pomp in de waterkoeling zat had je dit probleem niet... maar de koeling van de 360 werkt op de natuurlijke stroming van warm stroomt omhoog en koud stroomt omlaag....:+

en als hij dus verticaal staat maakt hij als ik het zo goed zie geen gebruik van zijn maximale koel capaciteit.....

de Fans, zouden wel zelfinstellend zijn qua rpm, dit zou het probleem "theoretisch" kunnen verhelpen, in een schone ruimte met veel frisse lucht dan.... niet in het zolderkamertje van een amerikaantje die zijn verwarming te hoog heeft staan...

Heb je enig idee hoe heet zon CPU is aan het eind van de release dag? goed heet na zon 12 uur non stop gegamed te hebben....

t is wel goed dat ze die voeding extern hebben geplaatst anders had je echt een probleem gehad.....
    :cool:
    ik denk dat microsoft de warmteafvoer in de verticale stand te weinig overdacht hebben..... 1 ding trouwens als hij op zn kant ligt ben je ook 2 van de 4 grote sleuven kwijt....(we blijven doorgaan he)

Je kan hem gewoon het beste in de koelkast leggen.....:cool:
    controller is toch draadloos...:D

alleen wel jammer van de ijzel op je cdtje dan...:'-(

12. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0

sja kijk maar naar dat plaatje, als het water hoort te stromen als ik aan neem dat het hoort te stromen, staat hij verticaal toch echt niet goed...

Das met een PC trouwens ook zo.......

Iemand met een PC hier die daar wat meer over weet? PC CPU staat ook altijd op zijn kant.......daar zit het moederbord ook tegen de zijwand aan...

en meestal 3x8cm fans in een pc en geen 2x6cm zoals in ons nieuwe boxje...

\Iemand hier met pc ombouw ervaring?

13. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In de verticale stand heb je meer warmteafvoer dan in de horizontale stand. In de horizontale stand heb je een groter vlak tegen de grond aan liggen

14. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Hete lucht stijgt en als ie verticaal staat heb je daar de HD, geen lucht gaten.

15. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De lucht staat niet stil in de xbox, zodat als er temperatuursverandering ontstaat, dat dan de hete lucht naar bovoen gaat. De ventilatoren zorgen ervoor dat de xbox geventileerd wordt. Hierdoor zal de lucht in de xbox circuleren. Zo zal de warmte verdeeld worden over de hele xbox.

16. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het water stroomt niet in de koeling van de 360, want er is nergens een pomp oid. Het is ook geen echt water, het is gewoon 1 of ander geleidend goedje.

17. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    hmm naja k kijk er wel naar als ik hem heb 2 dec,,,8)

18. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij stroomt het vloeistof wel omdat het op bepaalde plaatsen warmer zal worden dan de rest. Dit warme stijgt naar boven (wat boven dan ook mag zijn). Het koude vloeistof gaat naar het warmste punt toe en wordt dan op zijn beurt weer warmer dan de rest. Hierdoor omtstaat er een stroming.

19. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    juist en als de box dan op verticaal staat is boven een kant waar een deel van de cpu zit.. dat stuk koelt dus nooit af...

maar plat liggend stroom alles van de cpu af de koelvinnen in. en dan kan het gekoeld worden.

20. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zoals ik al eerder op deze pagina zei:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina