Tandpasta werkt een beetje zoals jif, dus een soort schuurmiddel. Ik zou het eigenlijk niet op op een dvd proberen, maarja als hij het toch al niet meer doet...
Ik heb het geprobeerd, er staan nu wat lichtere krasjes op, maar hij maakt nog steeds dezelfde vastloper bij het laadmenuutje. Ja wtf man, kan ik echt niet zeggen dat ik em erin heb gedaan en dat ie dan die krassen vertoonden (deed ie ook) kan MS niet daarvoor aanklagen ofzo? Die 360 heeft gewoon (dan) die DVD gemold! Mja, me vriend heeft ook geen bonnetje ofzo..
in het boekje staat ook laat nooit je disc in je console zitten als je hem uitzet om de kans op krassen te voorkomen
Wtf moet ik nou doen, hij doet het nog steeds niet.. nog een x proberen en MS bellen? Ik weet gewoon dat die 360 die DVD gemold heeft, moet toch niet kunnen!?
oeps daardoor komen die krassen dus op mijn discs (waarom lees ik de handleiding nou ook nooit ) Gelukkig zijn mijn games nog niet onherstelbaar beschadigd Maar wat ik dan niet begrijp is waarom ze je wel de optie geven om naar je dashboard of gelijk naar de game te booten? Als je geen discs erin zou mogen laten zitten, zouden ze je die optie toch ook niet geven?
Ik liet bij zowel de gamecube als de xbox en nu ook bij de 360 gewoon altijd mijn discs in de lade zitten. En ik heb daarbij nog nooit last gehad van krassen of ander beschadigingen. Wat echter wel slecht is de disc erin laat zitten als je hem gaat vervoeren of hem verplaatst als de 360 aanstaat.
Wtf moet ik nou doen, hij doet het nog steeds niet.. nog een x proberen en MS bellen? Ik weet gewoon dat die 360 die DVD gemold heeft, moet toch niet kunnen!?
Hehe, ik was eens vergeten NBA Live 2004 eruit te halen toen ik mijn box mee naar beneden nam. Beneden had ik hem aangesloten enzo, ik doe de lade open zit niks in dus ik doe de dvd erin die we wilden gaan kijken. Doe de lade weer dicht begint ie toch te kraken . Dus ik snel die lade weer open gedaan, lag daar een enorm beschadigde NBA Live disc bovenop de dvd . Het spel heeft het nog wel gewoon gedaan, met wat opstartproblemen zo af en toe
Tandpasta moet je gebruiken bij krassen op horloges en dergelijke. Het verwijderd niet de krassen, maar polijst het. Niet aan te raden.
Eigenlijk belachelijk dat je het spel eruit moet halen voordat je je doos uitzet. Ik doe dat dus nooit, en ik heb ook nooit last van krassen op m'n dvd's..
Tandpasta werkt! Jongens,tandpasta werkt. Ik had een vastloper bij Call of Duty 3. Ik had een level gehaald en toen het volgende level geladen werd,tijdens zo'n filmpje stond er disc unreadable. Ik hem eruit gehaald,stonden er wel 3 krassen op! Even googlen en toen kwam ik hier. Had nog nooit van tandpasta gehoord. Ik heb een rood-witte tube genaamd Primadent gebruikt. Had eerst gevoeld of dit wel een 'gladde' pasta was. Een klein beetje op een zakdoek aangebracht en heel dun uitgesmeerd over de dvd. Toen met lauw water afgespoeld en hij werkt!
Tsja.. Een dag voor de release Gear of Wars tegen gekomen en gekocht. De volgende dag 3 krassen op de disc dankzij de xbox Disc unreadable.. Ik vind het risico te groot om de krassen te verwijderen met tandpasta.. Iemand andere suggesties?
Heb bij Free Record Shop een tubetje met doekjes gekocht.. geen kras te zien.. loopt weer als een zonnetje..
In elk geval... Gewoon je CD uit je Xbox 360 halen als je niet meer speelt! Zowel voor je Lens als de CD beter. Verbaas mij nog over verhalen hier van mensen die hun Xbox 360 vervoeren terwijl er nog een CD in zit! Lijkt mij toch logisch dat je deze eruit haalt voor je überhaupt je Xbox 360 gaat bewegen. Mocht je tandpasta proberen, moet het wel een 'gladde' versie zijn. Zoals Evilboris al aangeeft, misschien kans op herstel van je CD !
Hoe weet je of een tandpasta glad is?? ik heb elmex, toch vind ik het een groot risco dalijk doet het spel het helemaal niet meer is toch 60 euro
Mijn PGR3 disc wilde niet meer laden (xbox360 zei dat er geen disc in de lade zat) Dus opgepoets met tandpasta (met mijn vinger er overheen gewreven) en met lauw water afgespoeld. Sindsdien doet hij het weer Ook op een cd geprobeerd, en die werkt ook weer goed
Hahaha sorry hoor maar dit vind ik echt te schitterend om er geen post van te maken. Ik zou het met schoenpoets proberen!