Xbox 360: Geruchten en Feiten [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JKI, 16 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    MGS producer Kojima spreekt over next-gen consoles

Hideo Kojima, de maker van de Metal Gear reeks, Boktai en Zone of the Enders, heeft zich in een interview met Boomtown.net uitgesproken over de next-gen consoles van Sony, Microsoft en Nintendo. Hij gebruikte hierbij een analogie, waarbij hij de consoles vergelijkt met een avondeten.

In zijn ogen richt Sony zich met de PS3 op een zeer hoog niveau wat kwaliteit van de games betreft, hiermee doelend op het niveau van de graphics, geluid en de physics. Hij is bang dat lang niet elke ontwikkelaar het geld en de tijd op kan brengen om aan die hoge verwachtingen en eisen te kunnen voldoen. Je zou de PS3 daarom kunnen vergelijken met een feestmaal wat je slechts eens om de zoveel tijd hebt. Wel een uitstekende ervaring, maar het zal veel kosten om neer te kunnen zetten.

De Xbox 360 is meer 'down to earth' en realistischer qua opzet. Volgens Kojima betekent dit dat men met groot gemak games kan gaan ontwikkelen voor de console van Microsoft. Hij vergelijkt de console met een speciaal diner wat je twee á drie keer in de maand hebt. De Revolution ten slotte, lijkt een grote indruk op hem achtergelaten te hebben. Hij weet er nog niet heel erg veel van af, maar op basis van wat hij weet, denkt hij dat de ontwikkeling van games voor de console veel minder geld zal kosten. In zijn ogen is de Revolution dan ook het geweldige maal wat je elke dag kunt hebben.
    Enjoying this train of thought and clearly not afraid of stretching his analogy to breaking point, Kojima continues, 'If the game creators and the users want to have a great steak for their anniversary, they go maybe to PS3. But if they want great dinner, great steak with their family, a little bit more casual during the weekends, they might select Xbox 360. Or why not have a great steak at your house everyday, they might choose Revolution.
    Kojima denkt dat de strijd tussen de drie consoles vooral om dit punt zal gaan. Het is aan developers en gamers te bepalen, wat voor soort diner ze het liefst hebben. Een interessant standpunt, waar zeker wel iets voor te zeggen valt. Wij zijn benieuwd of dit ook iets zegt over de uiteindelijke third party support en de hoeveelheid games die er voor elk van de consoles zal verschijnen.

www.gamer.nl

2. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    sorry... maar oud nieuws ^^

3. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Hate to burst your bubble, maar... idd.

4. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ik zal het kort uitleggen.

De PS3 heeft twee maal zoveel floating-points ten opzichte van de 360. Daar tegenover staat weer dat 360 drie maal zoveel General Processing Power (GPP) heeft, omdat de CPU van de Xbox drie cores heeft, de PS3 maar een. Beide consoles lopen op 3.2GhZ.

Om het nog wat verder uit te leggen, games maken veel gebruik van GPP. 80% van de kracht die nodig is om een spel te laten lopen komt daar van dan, de overige 20% heeft te maken met de floating-points. Dus PS3 is sterker in een gebied waar je in principe helemaal niet zo krachtig hoeft te zijn, als het om gamen gaat. Waar de 360 juist erg sterk is, tov PS3, op een gebied waar dat heel gunstig is voor gamen. Let wel, ik baseer dit verhaal vooral op een Microsoft publicatie.

Daarbij komt dat de GPU van de 360 waarschijnlijk beter is dan de RSX van Nvidia.

Maar zoals iemand van Microsoft al zei, je kunt de specs waarschijnlijk op zulke manieren uitleggen dat aan de ene kant de PS3 sterker is en aan de andere kant de 360 juist weer sterker. Dus er is absoluut geen overduidelijk verschil tussen de PS3 en 360. Deze generatie zal het meer om games gaan en minder om hardware.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De vorige xbox kostte bij de launch in Amerika zoals in het artikel gezegd rond de 300 dollar. Waarom moesten wij er hier dan 489 euro voor betalen?
    Die 300 dollar wil niet zeggen dat dat word omgerekend naar euro's of dat het gewoon 300 euro word. Ze vallen in europa altijd duurder uit. En dit is geen klein verschil, maar een behoorlijk verschil. Kans is groot dat dit weer gebeurt. Zelf schat ik hem tussen de 400-450 euro. Die 500 euro is echt een mogelijkheid hoor, zal wel iets minder zijn.

6. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    had het nog niet gelezen, dus ben blij dat je het gepost hebt :)

edit:voor dat verhaal van MGS bedoel ik dan

7. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Microsoft zal er dit maal voor zorgen dat Europa niet achteraan loopt. Dus launchen ze de 360 hier gelijktijdig met Amerika en Japan, maar zal de console ook geen €479,- gaan kosten.

Heb het al meerdere malen gelezen in interviews met Microsoft reps.

8. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
  9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    489 is misschien overdreven, maar ik heb echt het gevoel dat ie hier geen 300 euro gaat kosten, maar gewoon meer.

De link geeft trouwens een error.

10. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Hij gaat meer kosten, dat denk ik ook. Maar aanzienlijk minder dan wat de Xbox destijds ons heeft gekost. Voor €350,- neem ik hem graag mee.

11. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    OW dan doet de link het niet meer ofsow sorry:+

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat denk ik toch ook wel.
    Toch wel jammer dat ze ons waarschijnlijk weer meer laten betalen. Doen ze een zeer goede actie door hem binnen een week na de US launch in Europa te lauchen, waarmee ze aangeven dat ze Europa toch serieus nemen, en maken ze hem weer duurder, waardoor je je in Europa toch weer benadeeld voelt. Het is nooit anders geweest, maar ik stoor me er mateloos aan.

13. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    kunnen ze niks aan doen. Europa bestaat nu eenmaal uit 25 verschillende landen. Die hebben allemaal andere regeltjes en andere belastingen. Daarom moest je vandaag dus ook voor stemmen :mad: :+

14. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Klopt, maar alles is in Europa duurder. Auto's, huizen, elektronika en ga zo maar door.. Geen idee waar het door komt, maar zoals je zegt.. het is niet anders.

15. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Het was toch wel zo dat de Xbox 360 regiovrij zou zijn, dus dat je hem kan importeren?

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Idd ja. Alles is hier duurder, erg jammer. Maar ik hoop wel dat ze prijs een beetje redelijk houden, kan ik er tenminste een paar games bij kopen. :cool:

17. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    zal der niet vanuit gaan, dat zeiden ze toen namelijk bij de xbox 1 ook.

18. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Reken er maar niet op. Dat heb ik ook niet horen zeggen door MS.

19. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Dus we hadden gewoon allemaal ja moeten stemmen zodat we een goedkopere X360 konden hebben }:] :eek: O-)

20. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina