1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360: Geruchten en Feiten [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JKI, 16 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    ik vind die er toch beter uitzien dan die jij postte :+
    maja, smaken verschillen.
     
  2. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een bullshit, lees ik net de gelderlander, staat er een special over de next-gen consoles, zie je alleen plaatjes en info van de ps3 en de revoluton (omgekocht? geen verstand ervan?), maar het ergste is dat onderaan een screen van forza staat |:-
     
  3. Ninto

    Ninto Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij wordt de Xbox 360 backwards compatible. Ik heb ergens gelezen dat mensen met Xbox Live en een Xbox tegen mensen kunnen spelen die Xbox Live en een Xbox360 hebben. De Xbox360 moet dus backwards compitable zijn.

    Ik denk ook dat de publishers dat al weten. Er komen namelijk nog aardig wat games uit rond de release van de Xbox360. Als de Xbox360 niet backwards compitable zou zijn, heb je grote kans dat die games floppen omdat heel veel mensen, met name de hardcore Xbox-gamers, de Xbox360 willen kopen. Dan gaan ze geen spel voor de Xbox kopen.
     
  4. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    lol sommigen hier zijn behoorlijk hardleers, de 360 wordt volledig backwardcompitable wat duidelijk in gamekings laten zien was....

    Het ging ongeveer zo: in beeld kwam een tekst met feiten over de 360 en toen zag je een tekst staan in beeld dat alle games van de xbox op de 360 gespeeld kunnen worden en gevolgd door een stukje uit de e3 waar die baas van microsoft zegt dat de xbox 360 completely backward compitable is en waar dan een heel groot gejuich op gevolgd wordt;)
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2005
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat is niet helemaal waar. Mirik en Jordi waren ook op de persconferentie en zij hebben iets anders gehoord. Als je de transcript terugleest van de e3 persconferentie dan kan je lezen dat er inderdaad gezegd is dat de meeste populaire games back wards compatible zijn... MS heeft niet gezegd dat alle games backwards compatible zijn
     
  6. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    wat Fardo zegt. Ik heb de totale persconferentie van MS EN die gamekings aflevering gezien. Als je goed geluisterd had, dan heeft die kerel van MS gezegt: xbox360 will be backwards compatible with the topselling xbox games
    Daarnaast, PU en/of Gamekings hebben ook niet altijd gelijk. Sterker nog, ze zitten der best vaak naast.

    edit:

    als je goed opgelet had, zie je in de release lijsten en bij de aankondigingen ook staand dat, bijvoorbeeld bij EA, de spellen die rond die tijd uitkomen OOK op de xbox360 komen. Zo komt Battlefield 2 op de xbox EN xbox360, dit geld ook voor Godfather en het geld voor nog een paar games.

    dus dat zegt nog niks.
    Ook zijn er nog genoeg mensen die niet gelijk een volgende generatie console kunnen of willen kopen. Dus, vooral EA, ze zullen nog genoeg games kunnen verkopen.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2005
  7. Snakie

    Snakie Active Member

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, die microsoft topman zei "Top Selling". Ik was verbaasd dat gamekings daarna beweerde dat alle spellen backwards compatible waren...? Misschien moeten ze toch maar lesje Engels volgen.
     
  8. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    wie gelooft er nog in dat wij hem voor kerst in huis hebben?

    ---Maandag 6 juni 2005 | In een recent interview met het engelse blad MCV, waarschuwt Neil Thompson van Xbox Engeland voor een tekort aan Xbox 360 consoles tijdens de launch in November.

    Volgens Neil Thompson zal dit verwachtte tekort niet te wijten zijn aan eventuele logistieke problemen, maar eerder aan de 'ongekende grote vraag naar Xbox 360 consoles'. Winkelketens als Action Replay en Virtual Games hebben al aangegeven geen Xbox 360 Pre-order campagne op te zullen zetten, om zo evenutele teleurstelling onder de consumenten te voorkomen. - Bron: Gamesindustry.biz
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @Utry dit is ook weer niet helemaal gaan ... Stel Halo 2 (alleen xbox maar backwards compatible op Xbox 360) en Halo 3 komt uit op zowel Xbox als op de xbox 360

    Dan kan je Halo 2 wel spelen tegen de oude xbox versie ... maar Halo 3 niet (want beide versies moeten gelijk zijn) ... dus Godfather voor de xbox kan je alleen spelen met mensen met de xbox versie ... niet de xbox360 versie (dit heeft te maken met de framerate) :)
     
  10. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik bedoelde alleen aan te geven dat Ninto zijn redenering niet helemaal klopte omdat ze de games op beide platformen uitgeven. Dus niet op alleen de xbox en dat (omdat ie zo vroeg voor de launch van de xbox360 komt) je hem op je xbox360 kan spelen.

    (ok, dit word een beetje onduidelijk verhaal.)

    @Appie21: Ik geloof best dat wij hem nog rond november krijgen, het is alleen de vraag hoeveel NL krijgt :p
     
  11. XquistX

    XquistX sTIMpie

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij heeft het niets te maken met framerate... maar eerder met de overdracht van de data pakketjes. en de versies die er zijn. de xbox met halo 2 versie die niet online is geweest heeft niet de zelfde versie als de xbox met halo 2 die wel online is geweest. gevolg: je kan niet met elkaar spelen via LAN! maar als ze er voor zorgen dat de gegevens van xbox 360 het zelfde zijn als de gegevens van de xbox (met halo2 als voorbeeld) dan moet het wel lukken om tegen elkaar te spelen. het is maar net hoe ze de nieuwe versie voor de xbox 360 programeren.
     
  12. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    hier heb je helemaal gelijk idd...

    De data die verzonden wordt heeft niets te maken met graphics of framerates of dynamic lightning (om maar eens iets te noemen). Wat er wel wordt verzonden zijn de locaties van spelers, kogels, auto's, granaten, timers van ontploffingen, enzovoorts...

    De graphics als gevolg van een granaat worden natuurlijk niet verzonden, alleen het feit dat de granaat is gegooid, daarna genereerd je xbox de explosie...

    Met dit in het achterhoofd zou het dus heel goed kunnen dat je xbox games tegen xbox 360 versies kunt spelen... Het is natuurlijk geen zekerheid, maar het moet mogelijk zijn (vooral voor battlefield 2 lijkt me dit erg belangrijk, ik denk dan ook niet dat ea deze kans laat liggen).
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2005
  13. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    ff offtopic misschien. Maar als blijkt dat die data die verzonden moet worden, niet verzonden word. Dus zeg, jij schiet op iemand en die kogels komen bij hem niet aan. hoe zou je dat kunnen fixen? enig id? en waar ligt het dan aan? je xbox of je netwerk ofzo?
     
  14. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    ahh door je toevoeging begrijp ik je :D

    dat is package loss, ook lag genaamd natuurlijk, wat er gebeurd is dat jouw verbinding niet meer in staat is om alle pakketjes volledig te verzenden. Onderweg worden namelijk delen van deze pakketjes "verloren"...

    het beste voorbeeld hiervoor is misschien wel voice lag je hoort enkel delen van wat iemand zegt, bijvoorbeeld: ver---me waa--- -eb -k to-- l-g, verdomme waarom heb ik toch lag dus...

    beetje dom om zo het te laten zien maar die streepjes zijn de pakketjes die onderweg naar iemand anders zijn console worden verzonden, onderweg worden verloren....

    de reden hiervoor is meestal duidelijk, je verbinding is niet snel genoeg, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, soms is er iets mis met de verbinding...
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het heeft idd met de hardware defects te maken .. de xbox verwerkt de data anders dan xbox360 ... in emulatie mode word de xbox nagebootst en wordt de data gelijk verkwerkt en word de data op de juiste manier vertaald ... de xbxo360 kan sneller en packets worden op een andere manier ingepakt, maar zullen net zo groot zijn als de huidige xbox packets echter staat er nu meer in ;)
     
  16. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    tja dat klopt wel, maar ik kan me niet voorstellen dat de pakketjes echt veel groter worden, aangezien je dan een nog betere verbinding moet hebben en er daardoor dus nog meer lag ontstaat...

    correct me if im wrong...
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nope de packets blijven de gelijke grote alleen worden ze nu anders ge-encrypt tevens anticipeert ms dat de internet verbinding van de meeste gebruikers steeds beter worden
     
  18. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    damn ik lees je post nog even keer na en dat zei je idd al:

    hmmm dumb me :+
     
  19. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 6 jun 2005
  20. FabianNL

    FabianNL Guest

    het laatste is nog beter? ja... ligt eraan hoe je het wilt zien natuurlijk ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina