1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360: Geruchten en Feiten [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JKI, 16 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HazardNL

    HazardNL Dark Sector

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal bij de Xbox wel makkelijk zijn om games te maken maar uiteindelijk zal de PS3 hun toch inhalen omdat ze na een tijdje wel alles hebben uitgevogeld. Maar als ik nu ps3 footage zie hebben ze dat nu volgensmij al gedaan :|
     
  2. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    het sturen van gegevens gaat 2x zo snel
     
  3. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik schrok eigenlijk ook wel van die specs. Toch wil ik het nog een beetje positief houden:). Maarre, ga er maar neit vanuit dat die mafkees alle specs op een rijtje heeft gezet, alleen de specs waarin de PS3 de xbox verslaat (en dat zijn er jammergenoeg wel heel wat en ook belangrijke specs:D).
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens goed naar het lijstje (jaja, altijd positief blijven:)): er staan maar 3 hardware-specs bij, en is het bewezen dat een cell-processor 4 keer zo snel is als een gewone processor? Specs die met hardware te maken hebben:

    Xbox 360 has a CPU FPS of 45 GFlops*
    PS3 has a CPU FPS of 218 GFlops

    Xbox 360 has a GPU FPS of around 955 GFlops**
    PS3 has a GPU FPS of 1.8TFlops

    Xbox 360 has a combined FPS of 1TFlops
    PS3 has a combined FPS of 2.18TFlops

    --------------------------------

    Kijk eens naar de specs die door xbw zijn gegeven, er staan best veel dingen over hardware bij waar in dit lijstje helemaal niet over gesproken wordt...

    Enne, ik vind de designs van de PS3 en Revolution trouwens een beetje simpel. Op dit gebied vind ik dat de xbox 360 heeft gewonnen (dat zal waarschijnlijk ook het enige gebied zijn:D).
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2005
  5. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    hij heeft echt een mooi uiterlijk de xbox 360!. staat straks mooi naast m,n dreamcast!(die spelcomputer blijft altijd nog het mooiste qua uiterlijk! (innererlijk mag hij ook wel wezen hoor!) )
     
  6. FabianNL

    FabianNL Guest

    vind de ps3 er ook erg mooi uitzien, de revolution vind ik alleen echt super, super lelijk :confused:

    en over die specs? ja... de ps3 wint op dat gebied gewoon, is gewoon een feit, we moeten alleen ff rustig wachten op de echte ingame beelden en dan kunnen we allemaal zien hoe veel het nou daadwerkelijk gaat schelen
     
  7. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    TH: I don't really see how they're more powerful when they have one CPU core and we have three…

    ET: They would argue they have eight cores.

    TH: They have one core, they have seven something else.

    ET: They're claiming higher gigaflops for their CPU, and a total system performance of two teraflops.

    TH: I think it goes back to what we were talking about at the start of the discussion. It's really about developing a whole platform. It's not just about having a great platform on which to develop games. You have to have great hardware, but you also have to have great software and great services. When you do that, when you architect it from the ground up and focus only on developing a great game console and a great entertainment experience, then you are able to use every transistor on that design efficiently and get the most out of it. I would say that if you take a look at what's going on in some of these other designs, whether or not they'll be able to maximize all the different functions inside that particular design. You have to take a look at if they can manage all the different cores they have, you have to look at the bandwidth and communications and if they're going to get different bottlenecks.

    What we've done is we've made sure that not only is our software and our hardware and our services all balanced so you have this great experience and it's easy to develop to, but we spent a lot of time working with ATI and with IBM, over 1,000 people, and we were only focused on developing this great console. We made sure that there was great balance between the memory and the GPU, and balance between the CPU and the GPU. There's balance inside of the GPU itself. You take a look at the embedded DRAM, for example. We put over a million gates in the embedded DRAM that do processing internal to the embedded DRAM. To do things that would normally be done on the GPU side. It helps with some of the stuff that happens during the rendering process, which means you don't have to shift that stuff back and forth across the memory bus.

    lees aub dit artikel helemaal als je wilt weten wat de xbox360 is tegenover ps3
     
  8. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.248
    Leuk Bevonden:
    2.880
    ...edit.....
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2005
  9. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Jah idd, k'had gelezen wat er stond Kenneth (voor je edit) ... Maar op de site staat helemaal niks ofzo ;) Gelukkig maar :D
     
  10. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    ik heb alle geduld
     
  11. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals eerder gezegd, specificaties geven maar een deel van het verhaal weer.

    om de volgende reden; specificaties op papier zijn iets anders dan wat ie echt kan, je moet een console niet veroordelen op een paar getallen.
    bekijk eerst de ingame screenshots, en dan zul je zien dat er waarschijnlijk niet eens zoveel verschil zit tussen de x360 en de ps3.
     
  12. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.248
    Leuk Bevonden:
    2.880
    Lol... vaders he... kunnen niet echt lezen... volgende keer kijk het eerst even na :D
     
  13. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    De prijs van de NextGen consoles zullen waarschijnlijk 50% duurder zijn dan de vorige consoles.

    Dus schat de XBOX 360 dan maar op zo'n 600 euro!
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2005
  14. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.248
    Leuk Bevonden:
    2.880
    Dat is gewoon ziek.. 8) dat betaal ik er ook niet voor.. Maar we zullen zien..
     
  15. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Wie zegt dat het over de prijs gaat, en niet de ontwikkelingskosten? En neem 1 ding aan: geloof nooit een echte krant die over games schrijft, er staan wel meer fouten in.
     
  16. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is misschien wel de grootste bullshit die ik OOIT heb gelezen... de psx was 900 gulden toendertijd de ps2 was iets meer dan 1000 en de dreamcast was maar 550

    dit gaat dus totaal niet op het een heeft niets met het ander te maken... de prijs wordt bepaald door concurrentie en kosten van de materialen (minus het geld dat MS bereid is te verliezen per verkochte console, iets wat voor ms niet onbekent is)
     
  17. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Ik vind het ook maar onzin. In zo'n artikel dat ik had gelezen op deze site (welke thead weet ik niet meer) stond de prijs van de ps3 en die was toch meer richting de 460 euro, dus als xbox 360 daarboven gaat dan moeten ze toch wel liegen met wat er in de xbox 360 zit.
     
  18. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    die geruchten van de prijzen moet je al helemaal niet geloven zeker niet als ze beweren dat ie 500+ kost, want dat kan bijna niet.
     
  19. FabianNL

    FabianNL Guest

    dat heeft sony zelf gezegt volgens mij hoor.. is dus best wel betrouwbaar... ;)
    (en ze hebben de prijs in Yen gegeven, niet in euro's, dusja, dat is het onbetrouwbare gedeelte ervan)
    Bron: http://www.gamer.nl/nieuws/26339
     
  20. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Soulfighter heeft het over wat boven mijn post stond.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina