1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360: Geruchten en Feiten [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Sindagon, 6 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    of te gebruiken voor een webbrowser :eek:

2. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Of voor World of Warcraft :eek:

3. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Omdat Spaans niet de leukste taal is voor mij, en waarschijnlijk voor anderen ook, hier de babelfish vertaling [verwacht er niet té veel van] :9

Qwerty keyboard

It is connected to the control

In order to send text messages or to chatear during the game

Leuk dingetje dus, maar heb je wel tijd om te chatten tijdens het spelen? Headset heeft nog steeds veel voordelen denk ik.
    Oh...het was nooit in me opgekomen om die wireless dingetjes ook voor systemlink kunt gebruiken :D
    Het is trouwens vast nog niet bekend, maar ik kan het altijd vragen: Weet iemand het bereik van zo'n ding?

Laatst bewerkt: 30 jul 2005
  4. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Zo er staat zelfs een PSP op om aan te sluiten... :p Maar het ziet er allemaal zo goed uit, al die mogelijkheden... en dat in 1 machine.. :D

Maar in dat toetsenbord zie ik eigenlijk niet zo heel veel, doe mij maar een headset...

5. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Voor mij ligt dat puur en alleen aan de dingen die Fardo en Vegetom zeiden: Zijn die waar?

*hoopt heel erg hard*

6. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    naja, we krijgen dalijk FFXI die samenwerkt met de PS2 en PC versies, dus dan zul je toch wel een keyboard nodig hebben denk ik. Dit zal ook wel zo zijn bij andere aankomende MMO's

7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Een interview.

8. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 toch niet volledig backwards compatible - update
    Door Robin Vreuls - vrijdag 20 mei 2005 - 08:08 - Bron: GamesIndustry - Submitter: Breepee - Views: 26.599
    Afgelopen week berichtte Microsoft dat Xbox-spellen ook te spelen zouden zijn op de Xbox 360. Op de E3-spellenbeurs heeft het Redmondse bedrijf echter aangegeven dat alleen 'top selling games' backwards compatible zouden zijn. GamesIndustry weet te melden dat het nog niet duidelijk is welke Xbox-spellen gespeeld kunnen worden op de 360. De reden hiervoor is dat beide consoles hardware gebruiken van verschillende fabrikanten. Zo maakt de Xbox gebruik van een Intel-processor en een gpu van nVidia, terwijl de Xbox 360 uitgerust is met een cpu van IBM en een ATi-gpu. Om de huidige games te kunnen spelen op de nieuwe console zouden volgens GamesIndustry deze spellen opnieuw gecompileerd moeten worden. De vraag is echter welke spellen dan compatibel zijn met de Xbox 360 en op welke manier de oude spellen gespeeld kunnen worden op het nieuwe apparaat.

Xbox 360 (klein)Hoe Microsoft dit van plan is om te gaan doen is niet bekend. Volgens diverse geruchten worden topspellen zoals Halo opnieuw uitgebracht speciaal voor de Xbox 360 of wordt de nieuwe programmacode via Xbox Live gedownload en de rest van de data van de disk gehaald. Sony en Nintendo hebben aangegeven dat hun nieuwe consoles, respectievelijk de PlayStation 3 en de Revolution, wel volledig backwards compatible zijn. Op de PlayStation 3 kunnen dus PS1- en PS2-games gespeeld worden en op de Revolution zijn GameCube-spellen te spelen.

Update: Op Major Nelson, de blogsite van Xbox Live Director of Programming Larry Hryb, is een posting verschenen waarin dit bericht weer ontkend wordt. Bij de lancering zullen de toptitels van de Xbox gespeeld kunnen worden op de Xbox 360 en de doelstelling is om elk Xbox-spel op de nieuwe console te kunnen draaien. Men zal volgens Hryb dan ook geen nieuwe versie van het spel moeten kopen en de Xbox van de tweede generatie zal backwards compatible zijn. Het lijkt er dan ook op, gezien de verschillen in het hardwareplatform tussen beide consoles, dat er gebruikgemaakt zal worden van emulatiesoftware om de oudere Xbox-games te kunnen spelen.

9. sargeant swift

sargeant swift geen titel

Leuk Bevonden:
    0
    heel erg oud nieuws

10. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Heel erg oud, maar leuk voor de mensen die het nog niet wisten.

11. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou ook leuk zijn als de gamediscs voor de Xbox 360 krasbestendig waren. Niet dat ik er nu veel last van heb, maar als je een game door en door speelt, hoe voorzichtig je ook bent, zijn krassen niet te vermijden.

12. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Hier nog een beetje hatelijk nieuws(voor mij dan toch):

Sony heeft van het begin af aan al gezegd dat de nieuwe PlayStation gebruik zal gaan maken van Blu Ray discs. Dit is een medium vergelijkbaar met de DVD, maar dan met een veel grotere capaciteit. Microsoft vond de DVD nog wel volstaan, maar ze lijken nu terug te krabbelen...

In een interveiw heeft Bill Gates kenbaar gegeven dat latere versies van de opvolger van de Xbox toch HD DVD spelers geinstalleerd zullen hebben, in plaats van de reguliere DVD speler welke nu in de planning staat.

Helaas is het te laat om de HD DVD speler in de eerste generatie XBOX 360's te stoppen, aldus Microsoft.
    Microsoft kreeg al eerder de volle laag van developers en dan met name Tecmo, welke zeiden dat een reguliere DVD niet genoeg data kan bevatten voor de grote spellen die men voor de nieuwe Xbox wil maken. Dit en het feit dat Microsoft graag Sony dwars zit (HD DVD en Blu Ray zitten in een felle strijd over welk medium de nieuwe standaard zal gaan worden), heeft Microsoft waarschijnlijk doen beslissen voor HD DVD te gaan.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar bij mij komt de vraag op wat er zal gebeuren met de eerste generatie Xbox 360's als straks de spellen uit gaan komen op HD DVD's. Laten we hopen dat Microsoft hier duidelijkheid over geeft voor de launch in november, anders zou dit nog wel eens een aantal mensen tegen kunnen houden om een nieuwe Xbox 360 te kopen met de kerstdagen.

Bron:www.gamed.nl
    Waar is microsoft mee bezig? In het begin waren veel mensen(hier op het forum,...) aan het zeggen van:"gewone standaard dvd is immers genoeg, heeft genoeg capaciteit,...of ze gebruiken dubble layer dvd's,..." Maar dat blijkt dus niet goed genoeg te zijn. Nu willen ze in een latere versie toch! HD dvd steken??? Mmmm, hoe gaan ze dat oplossen met de eerste generatie xbox 360??? Dat ze dan toch gewoon wachten en de xbox 360 launchen als er HD dvd in zit. Maar dat willen ze niet want ze hebben schrik dat ze dan de strijd helemaal niet kunnen winnen tegen sony, en dus moeten ze een stuk vroeger de xbox 360 lanceren, zoals ze gaan doen.

13. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Dat nieuws was al wat ouder. Maar wel een interresant vraagstuk jah. Ik heb begrepen dat HD DVD's ook gelezen kunnen worden door normale dvd spelers. En zou het goed kunnen dat je geen nieuwe speler nodig hebt.

14. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Dat nieuws was ouder ja, maar bleef nog meer een gerucht. Dit nieuws, is pas in een intervieuw met Bill Gates gezegd geweest(nogmaals eigelijk, maar nu is het echt officieel bevestigd.) Dus dit is iets wat microsoft echt gaat doen, en dat is toch redelijk heftig als je het mij vraagt. In een latere versie pas HD dvd steken, om toch maar de eerste te zijn, dit is wat ze echt gaan doen, ik wilde redelijk kort met de launch een xbox 360 kopen, maar dat ga ik nu toch niet meer doen denk ik, dan wacht ik wel tot de xbox 360 er direct tegoei is.
    ...

15. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Euh...denk nu eens na, waarom zou Microsoft dan later HD-DVD spelers in hun xbox 360 willen steken als gewone dvd-spelers ook al HD-DVD kunnen afspelen?

16. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    nogmaals, MS is niet achterlijk. Dat komt allemaal wel goed.

17. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Dat denk ik ook, mischien dat de personen (waaronder ik zelf) die bij de launch een 360 kopen later een HD rom in hun 360 krijgen, ik weet het niet maar het lijkt mij stug dat Microsoft de mensen van de launch in de steek laat. En dat die later maar weer een 360 moeten kopen met HD. Microsoft wil echt z'n naam niet verliezen door zoiets.

18. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Euhm kerel, tuurlijk niet ,maar waarom zegt de grote man zelf het nu denk je?
    Ik weet waarom, omdat: Ze nu zoiets wel moeten zeggen, als zij gewoon heel veel mensen de eerste generatie xbox 360 laat kopen en dan opeens met een xbox 360 met HD dvd komt, dan gaat iedereen tegen microsoft zijn. Dus ze moeten dit nu wel zeggen. Veel ontwikkelaars hebben al tegen Bill Gates(en nog hoofdmensen van microsoft) gezegd gehad dat gewone dvd niet goed genoeg is, de capaciteit is niet groot genoeg voor de toekomstige games. Microsoft weet dit maar al te goed. Nu komt sony met Blu ray(de "vijand van HD dvd om het zo maar te zeggen), dus kiest microsoft automatisch voor HD dvd, met gewone dvd komen ze er niet, zo simpel is het. Maar hoe ze het nu oplossen vind ik echt niet goed, wat gaan ze doen? De eerste generatie xboxen terug inruilen als de xbox 360 er is met HD dvd,....? Dat zou zot zijn, juist het zelfde als het zot zou zijn dat er eerst een xbox 360 komt zonder HD dvd en later wel met HD dvd.
    Dat is een serieuze grote verandering in een console,...

19. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ben ik met je eens dat het raar is, maar aan de andere kant. Ik weet niet of jij ook een Xbox van de eerste generatie hebt, maar ik heb pas een beveiliging bericht gehad van Microsoft dat ik een kabel kastje tussen mijn Xbox moest zetten, omdat hij van de oude gen was, en blijkbaar dus in brand kon vliegen. Das eigelijk hetzelfde wat nu het geval is met de Dvd-rom en de HD-rom, als ik later gratis een HD-rom in mijn 360 krijg dan hoor je mij niet zeuren. Wel als ik er voor moet gaan betalen, dat zou echt triest zijn en dan zou Microsoft mij als klant kwijt zijn, maar ik ga er niet vanuit dat ze dat doen.

20. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    http://news.teamxbox.com/xbox/8591/Xbox-360-Might-Incorporate-HD-DVD-Drive/

Dit is het nieuws bericht waar jij het over hebt, heel oud, meer dan een maand. Daar zegt Bill Gates hetzelfde als wat boss heeft gepost.

Mischien wordt het software matig gedaan, het HD DVD als standaard maken?

Laatst bewerkt: 31 jul 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina