1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 HD DVD Player [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kapitein Iglo, 15 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    [​IMG]
    The Look and Sound of Perfect!

    Maker:
    Microsoft

    Verkrijgbaar:
    Wereldwijd
    De HD-DVD speler in Nederland is in de meeste winkels verkrijgbaar (deze is zonder King Kong).

    Versies:
    Er zijn twee versies in omloop, één met de HD-DVD van King Kong (deze kan (kon) alleen bemachtigd worden door import vanuit het buitenland) en één zonder King Kong (de Nederlandse versie).

    Er komt geen nieuwe versie van de HD-DVD zoals diverse nieuwsberichten nu rondgaan.

    Beschrijving:
    De H(igh)D(efintion)-DVD speler van Microsoft is een add-on voor de Xbox 360 om de opvolger van de DVD af te spelen.
    Klik hier om meer te lezen over de HD-DVD en zijn concurent Blu-Ray.

    Specificaties:
    • Speel HD-DVD Films
    • Speel DVD Films
    • 2 Extra USB Aansluitpunten
    • Plek voor de Wifi Adapter
    • Afstandsbediening
    • Tijdelijke levering krijgt ook de film King Kong erbij, dit wordt aangegeven met een sticker op de doos.

    Let op dat je nooit tijdens gebruik de HD-DVD speler verplaatst of omdraait.
    Dit kan permanente schade aanrichten!


    [​IMG]


    Stap 0. Lees de gebruikersaanwijzing
    Ik neem geen verantwoordelijkheid voor de hiervoor onderstaande uitleg en raad iedereen eerst de gebruikersaanwijzing te lezen.

    Stap 1. Pak de doos uit
    Lijkt me duidelijk ;)

    Stap 2. Leg de CD-ROM in de Xbox 360
    Sluit nog niet de HD-DVD speler aan!
    Start de Xbox 360 en leg de CD-ROM die je bij je HD-DVD speler heb gehad er in.
    Nadat hij klaar is met installeren geeft hij aan dat je de HD-DVD speler moet aansluiten.

    Stap 3. Sluit de HD-DVD speler aan.
    Neem je tijd en sluit de HD-DVD speler aan, de Xbox 360 wacht rustig af totdat hij ziet dat hij is aangesloten.
    De USB kabel die je hebt gekregen gaat met het kleine aansluitpunt in de HD-DVD speler en het grote stuk gaat in één van de USB Poorten op de Xbox 360.
    Stroomtoevoer spreekt voor zichzelf.
    De Xbox 360 geeft nu nog een kleine instructie over
    de nieuwe GUI die hij heeft geinstalleerd.

    Je bent nu klaar om films te bekijken. :)

    [​IMG]


    Dit is het belangrijkste onderdeel van deze openingspost. Hier staan een hoop zaken in die vaak worden gevraagd dus wees er zeker van dat je dit onderdeel hebt gelezen voordat je een vraag stelt!

    Kan ik de HD-DVD speler gebruiken voor iets anders dan films?
    Nee, de HD-DVD speler is alleen voor HD-DVD's of DVD's. Games, Audio CD's of Data cd's werken niet in deze addon.

    Upscaled de HD-DVD speler DVD's?
    (Met upscalen bedoelt men DVD's die vaak 480p zijn worden omgezet naar een resolutie van b.v. 720P)
    Ja, maar alleen bij VGA. Bij component upscaled de HD-DVD speler niet.

    Heb je voor de HD-DVD speler een VGA kabel nodig voor 720P of is component ook goed?
    Via Component kan je prima films in 720P bekijken. Er is geen VGA kabel nodig. Voor DVD's op 720P lees hierboven.

    Moet de HD-DVD speler horizontaal liggen?
    Je kan deze net zoals bij de Xbox 360 zowel horizontaal als verticaal leggen. Echter ligt hij horizontaal veel stabieler.

    Wordt de HD-DVD speler apart aangesloten op de tv?
    Nee, de HD-DVD speler geeft zijn signaal door aan de Xbox 360 via de USB kabel. De Xbox 360 geeft dat signaal dan weer door aan de tv.

    Is de afstandsbediening anders dan die uit de winkels?
    Nee, deze is exact hetzelfde.

    Kan ik de 'Guide' gebruiken tijdens HD-DVD films?
    Ja, zonder problemen.

    Je hebt het over een installatie cdrom in de handleiding, ik heb die niet gekregen!
    Geen probleem, download de installatie cd-rom hier:
    May 2007 Xbox 360 HD DVD Player Installation/Update Disc en gebruik die inplaats van de originele installatie cd-rom. Je kan ook Microsoft bellen.

    Ik moet een update downloaden zodra ik een HD-DVD film wil afspelen, wat bevat de update?
    De update bevat vooral fixes voor geluid. Zo is het geluid nu dynamischer omdat ze een bepaalde setting hebben uitgezet. Je kan er nu ook voor kiezen om alle tracks van de HD-DVD (behalve DD5.1) af te laten spelen in DTS.
    Ook zijn er wat aanpassingen gemaakt voor films die gebruik gaan maken van het internet. Om deze instellingen te kunnen maken ga je naar advanced en kies je voor audio en internet.

    Kan ik de Xbox Live Vision Camera op één van de HD-DVD spelers USB poorten aansluiten?
    Ja.

    In wat voor resolutie staat een film op HD-DVD ?
    Een HD-DVD film wordt in 1080P op de schijf gezet. Van daar uit zal je Xbox 360 het downscalen naar 720P of elke andere resolutie die je hebt ingesteld.

    Is de HD-DVD speler Regiovrij?
    De HD-DVD speler zelf bevat geen regio informatie. Hij leest dit af van je Xbox 360. Er zit dus wel degelijk een regio beveiliging op. Gelukkig zijn tot nu alle HD-DVD films zelf regio vrij en kan je ze dus prima importeren.

    Kan ik een HD-DVD speler in het buitenland bestellen?
    Ja, zoals je hierboven kan lezen neemt de Xbox 360 de regiocode over van je Xbox 360 mocht dat later nog belangrijk worden. Let wel op, de HD-DVD speler heeft net zoals de Xbox 360 een externe voeding (zo'n kastje). Deze voeding is over de hele wereld hetzelfde en kan alle stroomspanningen aan waaronder die van Nederland. Maar aangezien ze in het buitenland gebruik maken van andere stroomkabels zal je apart een stroomkabel moeten aanschaffen die in Nederland werkt. Deze kan je dan op de voeding aansluiten. Deze kan je bij veel elektronica winkels halen.
    Zie hier zo'n kabel:
    [​IMG]

    Waar kan ik een HD-DVD speler in het buitenland bestellen?
    Websites waar je de HD-DVD speler uit het buitenland kan bestellen:
    Play-Asia
    Ebay
    Amazon.de


    LET OP!
    Als je een HD-DVD speler bestelt buiten Europa heb je kans dat de douane je pakketje eruit vist en dat je rond de 50 euro aan invoerrechten moet betalen. Lees ook de thread over bestellen uit het buitenland door Magneto 360.

    Waar kan ik een HD-DVD speler in Nederland bestellen?
    De HD-DVD Speler is vanaf nu verkrijgbaar in de meeste winkel. Deze (nederlandse) versie is zonder King Kong.

    Welke films komen er op HD-DVD uit?
    Voor een lijst van HD-DVD's die uitzijn of nog moeten komen raadpleeg de volgende sites:
    DVDHome
    Officiele website

    Waar kan ik een HD-DVD film in het buitenland bestellen?

    Websites:
    DVDPacific.com
    Playusa.com
    Amazon.com
    Deepdiscount
    Play.com

    Waar kan ik een HD-DVD film in Nederland bestellen?
    HD-DVD films zijn onder andere gespot bij:

    Websites:
    bol.com
    DVDOutlet.nl
    Rodisc.nl
    Wehkamp.nl
    FreeRecordShop.n

    Winkels:
    Mediamarkt

    Is de HD-DVD speler het allemaal wel waard?
    Dat is nou een mooie vraag om in deze thread te discussieëren. ;)

    Wie gaat er winnen Blu-Ray of HD-DVD?
    Zie hierboven.

    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    (Bron over regios (met meer handige informatie))

    -Veel plezier met discussieëren over deze prachtige addon. Ik heb er al veel plezier van.
    -Aanvulling/opmerkingen voor deze post kunnen altijd worden gePM'd.
    -Thread aangemaakt met toestemming van The Matrix.
    -Met dank aan Arjan voor het melden van de officiele nederlandse release datum.
    -Met dank aan Bianconero voor het melden van playusa.com
    -Met dank aan Melbuuln voor het melden van dvdoutlet en rodisc
    -Met dank aan beuker(sr) voor het melden van amazon, deepdiscount en een ander erg leuk artikel (aanrader).
    -Met dank aan AgentSmith voor de foto's.
    -Met dank aan LangeJan voor de installatie cd-rom download.

    ---21-09-2007----
    +Toegevoegd: Download link naar installatie cd-rom
    +Toegevoegd: Nieuwe Nederlandse winkels voor HD-DVD's
    +Toegevoegd: Informatie over de HD-DVD update
    +Toegevoegd: Er komt geen nieuwe speler aan.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2007
  2. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    sow! das een mooie openingspost Kapitein!
    lang mee bezig geweest?

    ik dacht trouwens dat er april werd verwacht door de microsoft helpdesk voor de release hier?
     
  3. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! Ik heb er wat tijd in gestoken maar ik hoop zo dat vooral de veel veelgevraagde onderwerpen wij niet meer constant hoeven te beantwoorden aangezien ze nu allemaal al gegeven zijn ;)

    Over de april datum, ik zal het erin zetten alhoewel ik betwijfel dat de Helpdesk dit soort informatie weet. Ik hoop dat er snel wat duidelijkheid rondom de launch komt doormiddel van een officiele persbericht of iets dergelijks.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2007
  4. vandalo

    vandalo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik ga in de vakantie naar London.. en nu heb ik even zitten zoeken op het internet.. en daar is de HD-DVD Player dus al te koop.. maar als ik deze koop een mee neem moet ik dan niks betalen bij de douane ofzo?? Alvast bedankt..
     
  5. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    De Openingspost is zo duidelijk dat al mijn vragen eigenlijk zijn beantwoord.
     
  6. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb de hd drive binnen, echter bij mij werkt de eject knop niet!! Iemand dit probleem gehad? Help aub
     
  7. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Licht de eject button op zodra je xbox 360 aanstaat?
    Heb je de software geinstalleerd?
    Heeft het al gewerkt?
     
  8. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Lampje licht op en alles! Kon hem de eerste keer via menu openen (de eject knop werkte niet, dacht dat hij het met hd dvdv wel zou doen), king kong erin, alles doet het perfect! Echter als ik de hd dvd eruit wil halen en op de ejectknop duw, doet hij niets.
     
  9. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm hoeveel duurder zijn de HD-DVDs eigenlijk? Ik heb weinig behoefte om +10e te betalen alleen om ze in 720p te bekijken. Ik bedoel als een normale DVD 20e kost (als hij net nieuw op dvd is gekomen), hoeveel ga je dan ongeveer voor zo'n dvd in HD kwaliteit betalen?
     
  10. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer even het puntje van een paperclip in het kleine rondje gaatje te stoppen aan de voorkant, als het goed is eject hij hem dan en probeer het dan nog eens. Als dat niet werkt ben ik bang dat het goed fout is :mad:

    HD-DVD films worden uitgebracht in 1080P op de schijfjes en je kan hier zien wat ze ongeveer kosten: http://www.dvdpacific.com/AdvancedSearch2.asp?fr=100, max 30 euro dus, weet niet hoe dat zit in Nederland zit want hier betaal je er natuurlijk meer belasting over (denk ik).
     
  11. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Super startpost! Eindelijk al mijn vragen beantwoord in 1 startpost!

    Goed gedaan!! :D
     
  12. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    lol mijn vraag is in de tussentijd ook alweer beantwoord :9
     
  13. W3sl3y

    W3sl3y Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft heeft aangekondigd dat de HD dvd drive op 23 februari in België beschikbaar zal zijn zonder de film King Kong.
     
  14. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Hopenlijk komt die dan ook in nederland.
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    heb hem ook gisteren opgehaald.

    ff snel naar enschede heen en weer gerrost en daar voor 170 euro de hd drive meegenomen.........met de 30 euro aan peutkosten speel ik weer quit :+

    heb bij de mediamarkt wonder boven wonder een aantal hd dvd'tjes gekocht waaronder "the fast and the furious" en "van helsing"........geeeweeeldig beeld.
    zal als ik tijd heb wel een paar plaatjes schieten (ben zo met de motor weg voor nog wat films) en hier neer plempen.

    tis de centen zeker weten waard.
     
  16. W3sl3y

    W3sl3y Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo

    Ik woon in België en na lang zoeken zijn hier bijna geen HD DVD films te vinden ook niet in Media Markt hier. Nu is mijn vraag of er in Nederland in bepaalde Media Markt winkels een ruime keuze te vinden is aan HD DVD films? Media Markt Breda ligt het dichtste, mss dat iemand kan bevestigen of er daar veel keuze is? Eindhoven en Maastricht is ook nog te doen.
     
  17. pboy007

    pboy007 Game-freak

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0

    he,
    in breda hebben ze er een stuk of 6 liggen.

    grt,patrick
     
  18. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Kijk eens op http://www.mediadis.com/ Is een Belgische zaak die ook HD DVD's verkoopt.
     
  19. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Trouwens deze vandaag besteld.
    Heb nog een rete goedkope DVD / HD DVD / Blue Ray winkel gevonden :9
    www.deepdiscountdvd.com

    [​IMG]
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa...even wat weggeklikt op foto.
    stond ook in de hdtv topic maar 't gaat stiekum toch over de high def speler

    't ziet er redelijk uit maar doet het orgineel op het scherm totaal geen eer aan.
    toch onder de indruk waar de hd-dvd speler tot in staat is.....films kijken is nu dingen zien die voorheen comleet niet zichtbaar waren....prachtig :)


    de mini xbox/hd dvd drive :+

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/lcd%20high%20def%20images%20001.jpg[/plaatje]


    en wat mooie film pics.

    wat stukjes uit van helsing

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/lcd%20high%20def%20images%20002.jpg[/plaatje]


    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/lcd%20high%20def%20images%20005.jpg[/plaatje]

    en wat pics uit the fast and the furious.



    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/lcd%20high%20def%20images%20007.jpg[/plaatje]


    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/lcd%20high%20def%20images%20009.jpg[/plaatje]


    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/lcd%20high%20def%20images%20010.jpg[/plaatje]


    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/lcd%20high%20def%20images%20011.jpg[/plaatje]


    jiiiiiihaaaaaaa :+

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/lcd%20high%20def%20images%20012.jpg[/plaatje]



    en in het echt........nog 30 keer mooier.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina