Ik heb vandaag DVE HD-DVD gekregen! Na een uurtje ermee gespeeld te hebben kan ik al verschil zien in beeld!!
Je krijgt er namelijk zo een klein kaartje mee met 3 doorzichtige stukjes plastic erin.
Een rode, groene en blauwe.
Nu staan o.a. op die dvd kleurpatronen die je moet bekijken door die 3 kleuren filters en dan moet je je tv zo afstellen dat je door alle 3 de filters een bepaald patroon ziet dat je online kunt bekijken in een PDF file.
Als je tv niet goed ingesteld is zie je bijvoorbeeld i.p.v. 1 zwarte rechthoek 3 vierkantjes die net allemaal een andere kleur hebben.
Echt geweldig!
Beeld op me xbox360/hd-dvd speler ziet er toch wel beter uit dan ik verwacht had na de calibratie
Ik ga nu weer ff verder stoeien want er staat echt super veel materiaal en test dingetjes op.
Maar ik kan je heel goed aanraden deze te kopen voor die prijs. Hij is het zeker waard!
En als je iemand kent die hem heeft zou ik hem gewoon ff lenen aangezien je toch waarschijnlijk maar 1x je tv calibreert!
P.S. er staat trouwens niet alleen video calibratie materiaal op maar op Audio om je 5.1 setje te testen/afstellen!
Laatst bewerkt: 1 jun 2007